SFC Zac Posted May 11, 2003 Report Share Posted May 11, 2003 Har lite svårt att se GWn som en bra TGB. Jobbat 6 månader i kosovo som repgrpch och har betydligt bätte erfarehet av gmla hedliga landcriusern. FM borde struntat blankt i Mercedes erbjudande (såväl GW som Sprint) och jobat vidare med Toyota eller möjligen bytt till Land Rover Defender... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted May 11, 2003 Report Share Posted May 11, 2003 (edited) Kan inte annat än hålla med, även ur en skyttehjons perspektiv är TLC bättre. Går bättre både på väg och i terräng och lastar hur mycket som helst. Enda nackdelen är att SWEBATs TLC har 12V elsystem (liksom Sprinter, VW-buss och vissa GW), när de flesta andra militära fordon har 24V. Men efter 10år på Balkan går de fortfarande bra. Dessutom finns det flera varianter av GW (automat/manuell, turbo/sugmotor, 12/24V, tre olika sorters däck mm i olika kombinationer). Däcken är inte riktigt anpassade för terrängkörning men som tur är finns ju slirskydden (som tyvärr inte passar alla däcksdimensioner vi har på GW). De GW FM har orkar nästan ingenting, i backen på HAWK strax söder om Pristina tappar GW och VW-buss otroligt mycket fart medan det inte är några som helst problem med Sprinter och TLC. Edited May 11, 2003 by 106 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrew Posted May 16, 2003 Report Share Posted May 16, 2003 Instämmer till 100 % på leriga branta bergssidor i Mramordalen så var TLC:n överlägsen GW:n Dessutom tyckte vi i min grupp att eftersom vi alltid hade en massa sökutr plus personlig mtrl. att det var smidigare med TLC än GW då man fick bättre plats med all personal & utr. Bakutrymmet i GW:n rymmer ju ett par ptrl-säckar sedan är det fullt , alternativet var ju isåfall att lasta mtrl. på taket. I TLC.n däremot så vart det inga problem att packa utr. ihop med truppen i bakutrymmet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrew Posted May 16, 2003 Report Share Posted May 16, 2003 Kollade GW sidan på soldf nyss... varför syns inte hela bilden ? http://www.SoldF.com/images/s_gw_reglage.jpg Eller är det bara min browser som jäklas ? Antingen så ljuger thumbnailen eller så kan tänkas att Henke beskurit den stora bilden pga. att han inte kommer ihåg all info om diverse knappar och dess anv.omr. mellan sätena. ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted May 16, 2003 Report Share Posted May 16, 2003 Jag ser hela bilden, kul att se att inte han heller lyckade lista ut vad knapp 3 var till för. Vissa bilar hade även modifierad Darthållare (satt högre upp) så man kom åt stereon och kunde använda CD-spelaren. Noterade även att på henkes bil var radion flyttad till ena sidan av bagageutrymmet och det ena (vänster) nedfällbara sätet var borttaget. Tror inte att det fanns två likadana bilar eftersom alla moddade och kittade bilarna så fort de hade tillfälle dvs när de inte körde sönder dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrew Posted May 16, 2003 Report Share Posted May 16, 2003 (edited) Hmmm ?? Ser thumbnailen likadan ut som den stora bilden för er ?? För mig så klipps den stora bilden av under siffran 1 vid växelspaken ialla fall ?? Edited May 16, 2003 by Andrew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted May 16, 2003 Report Share Posted May 16, 2003 För mig är den likadan + en vit del underst med teckenförklaring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrew Posted May 17, 2003 Report Share Posted May 17, 2003 (edited) Wow min pjäs verkar vägra visa den bilden korrekt , för jag får då f-n inte upp någon teckenförklaring. Edited May 17, 2003 by Andrew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts