Jump to content

Fys vid annat förband???

Flygbassäk

Recommended Posts

Jag jobbar som GSS/T i FM och har en fundering. Kan jag som anställd på ett förband, använda annat förbands friskvårdsmöjligheter trots att jag inte är anställd vid det aktuella förbandet?

Har försökt att få tillgång till fyslokalerna vid det förband som ligger närmast, då förbandet jag jobbar på ligger 17 mil bort....ingen lycka hittils.

Tips??? Jag måste ju hålla mig i form för att klara av jobbet, eller hur?

Jag har försökt att få fram vettig info. Men som vanligt får man svaret: "Det händer mycket i Försvarsmakten just nu"...mycket till hjälp, menar jag.

Har försökt att gå via Idrottssektionen på mitt förband, men dom hänvisar mig till de tider vi har att träna på. När jag säger att jag bor 17 mil från förbandet, blir dom nästan lite smått förvirrade och sedan småsura....

Får nog gå via "mottagande" förband om jag skall lyckas.

Jag håller med om faktumet att FM-leg underlättar.

Jag har samtalat med förbandet och de säger att jag inte har rätt att fysa vid annat förband.

Rätt eller fel?

Måste säga att detta gör mig smått förvånad.

Borde det inte vara i allas intresse att om man vill fysa så borde sitt förband och FM göra det yttersta för att man ska få göra det. Har man inte möjlighet att fysa så som man önskar då det är 17 mil till sitt gym så borde alla jobba för att man ska få göra det oavsett förband!

​Jag skulle kolla med HR för att om du vill göra det bästa för att upprätthålla ditt stridvärde så ska du får göra det... Dra en fråga till HR

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Forband-och-formagor/Centrum/Forsvarsmaktens-HR-centrum-FM-HRC/Kontakt/

Jag har samtalat med förbandet och de säger att jag inte har rätt att fysa vid annat förband.

Rätt eller fel?

Jag har personligen sett att folk ifrån K3 fysar på P4. Förstår inte varför du inte får fysa på annat förband.

Rätt eller fel?