johansvensson Posted August 15, 2012 Report Share Posted August 15, 2012 Hej, ska börja min gmu på p4 nästa vecka. Har gymmat några år och vill försöka bevara så mycket muskler som möjligt under min gmu. Antar att de har gym där, men tror ni man hinner gymma t.ex. 2st pass i veckan? Och är det tillåtet att ta kostillskott? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dunderklump Posted August 15, 2012 Report Share Posted August 15, 2012 Hej! Det beror på hur mycket sömn du vill ha. I början av utbildningen så är livet ganska stressigt som nyinryckt basse och du kommer märka att dagarna inte är särskilt korta. Detta brukar bli bättre i slutet av utbildningen när befälen fått ha sitt roliga och ni som soldater blir mer drillade. Alltså tror jag att det kan bli svårt att hinna med 2 pass i veckan i början av utbildningen, däremot närmare slutet är det mer troligt att du hinner med lite gymande. Dock säger den personliga erfarenheten att man är tillräckligt trött på kvällarna utan att ha lyft diverse skrot. Gällande kostillskott så har jag inte varit med om några begränsningar så länge det är lagliga preparat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Persson Posted August 17, 2012 Report Share Posted August 17, 2012 Ska själv börja GMU på F17 på måndag och har samma dilemma. Tävlar på hög nivå i bänkpress men tänker att två pass i vecka är tillräckligt om totalvolymen blir hög. Då kan ett pass va på helgen då du är ledig. Är du inte ledig lördag är du troligtvis ledig söndag. Sen bör man palla med ett pass under vardagarna tycker jag iaf. Man får nog en bra syn första dan hur det kommer gå så den som lever får se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted August 18, 2012 Report Share Posted August 18, 2012 Markus och Johan. Gym brukar finnas på regementen. Dock så kommer ni troligen att genomgå ett väldigt hektiskt schema under GMUn där gym tid är begränsad. Om ni är kvar under de tre månaderna så kommer ni nog tappa en hel del fet, få bättre kondition som passar yrket, få mer muskelmassa på de ställen de behövs och mindre på andra ställen. Jag gick ner mycket i fettmassa samtidigt som jag behöll de mesta av musklerna. Jag äter ofta och mycket och sover 8 timmar och lägger också in ett powernapp under dagen. Detta har funkat väldigt bra för mej iaf. Man behöver inte oroa sig över sin hobby eller fritid enligt mej. De tre månaderna går snabbt. Tid för gym och andra sport/fritidssysselsättningar brukar komma efter under FSUn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Reqruit Hardhead Posted October 16, 2012 Report Share Posted October 16, 2012 Hur gäller detta t.ex. mig som går på fettreducerad LCHF-diet på grund av min tunga träning? Går den att fortsätta på den under GMU? eller blir det till att "återställa magen" till normal kost igen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IB5 Posted October 17, 2012 Report Share Posted October 17, 2012 Du ska nog ställa in magen på vanlig kost. När du är på kasern kommer du äta motsvarande skolmat, dvs kött och potatis eller liknande. När du är i skogen kommer du äta frystorkat vilket är ganska långt ifrån LCHF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Reqruit Hardhead Posted October 17, 2012 Report Share Posted October 17, 2012 Du ska nog ställa in magen på vanlig kost. När du är på kasern kommer du äta motsvarande skolmat, dvs kött och potatis eller liknande. När du är i skogen kommer du äta frystorkat vilket är ganska långt ifrån LCHF. Med en skillnad: Jag är Laktosintolerant vilket gör att jag inte kan dricka normal mjölk. Det är medicinskt klarlagt, vilket jag antar de måste ta hänsyn till. Men jag kan dricka vatten till maten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted October 17, 2012 Report Share Posted October 17, 2012 (edited) Det finns laktosfria Grönpåsar Handlar hur bra kvartermästare du får. Edited October 17, 2012 by Fu Dahlberg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Reqruit Hardhead Posted October 17, 2012 Report Share Posted October 17, 2012 (edited) Det finns laktosfria Grönpåsar Handlar hur bra kvartermästare du får. Lysande, i och med att laktosintolerans är ganska så utbrett. Åkte på ett ganska otrevligt blodsockerfall idag som gjorde mig ganska så blek.satt en kvart och darrade och frös i omklädningsrummet, en markering att jag inte skött mattiderna ordentligt, äter vad tredje timme just nu. Fick återställa med en energikaka på gymmet, för att lugna ner kroppen. Så just nu känslig för måltidstider och intervall när jag äter, men "återställer" maten innan jag rycker in Edited October 17, 2012 by Reqruit Hardhead Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts