Jump to content

KJ/Amf tränings-/BRAK-schema

Apone

Recommended Posts

Krigare!

Hjälp en gammal och dement skogsmatros - hjälp mig hitta den underbart pedagogiska PDF som förut fanns på KA1's (förlåt, "Amf1"..) hemsida, som med bilder visade och förklarade ett träningsschema för riktiga pannben så till och med en ambärare från GRK skulle kunna förstå.

Jag tänkte veva igång mig själv och hustrun, och min Rindö'iska pedagogik går inte helt igenom.

GMY

• Oh, du menar den där med svartvita bilder på en rättskaffens krigsman med linne och shorts i blå poplin? Jag hörde att ett av de få kända exemplaren gick för 65 000 på Bukowskis härom året.
  • Möjligen kan du kolla om @evanej har något exemplar att sälja under bordet. Fet chans...

det jag tänker på är en svartvit A1-poster (stående) i svartvitt där en krrrigisk karlakal i fysdress förevisar BRAK-momenten. Om han var YO låter jag vara osagt. Den andades socialstyrelen och 6-8 brödskivor om dagen, kombinerat med myttingeångest.

Rokare: du läser möjligen mina tankar. Onämnd herre i matchande träningsoverall med hemtrevligt ryggtryck.

Fanns för nedladdning på KA1's sida för länge sedan. Ypperlig pedagogik.

EO4: detsamma gäller dig, men den har jag aldrig sett för nedladdning.

Nu har vi förvisso genomfört BRAK några gånger, det blir bättre, kamratmomenten väntar nästan runt hörnet..

• 1 month later...

Jobbar idag på amf1 som understödssoldat (igen) och vi har inte brak längre, utan de heter PUST. Något som den djävulska sjukgymnasten tagit fram. Ska se om jag kan få den skickad till min mejl efter semestern. Speciellt utformad för oss idioter som håller på med Grk och rb17.

• 4 weeks later...

Dags att byta profilbild amfust?

Varför då? Han sysslar ju med Grk.

Tror det har något med hur man ser på arvet osv..

I mina ögon är det helt rätt att en äcklig människa skall bära de äckliga männens märke, men jag är ju likt du gammal. :rolleyes:

Kan det vara så att man nu för tiden inte gillar treudden på skölden nu när Lokes män inte längre har på armen/baskern?

GMY

Den som av ordet äcklig känner sig kränkt, är helt enkelt bara för ung för att förstå....

Precis som Rokare säger, GRK har inte varit del av KJ sedan -93 har jag för mig. Mycket känslig potatis på Amf1, varit upploppsstämning några gånger pga detta märke som GRK får KÖPA av sina befäl och sätter på 59-skjortor, t-shirtar. Var nog värre på värnpliktstiden än nu under yrkestiden skulle jag dock tro :) Finns nu som sagt ett nytt märke med skytte-yxa istället treudd.

• 2 weeks later...
  • 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...