Jump to content

BAE TAP = bra lösning?

ensnubbe

Recommended Posts

I min värld så vore en motsvarighet till nedanstående persedel, vilken används av US Army till IOTV (kroppskydd), ett ganska fint komplement till alla nya västar, kroppsskydd etc. Vad tror övriga? Skulle älska att se Snigel Designs take på det här.

http://www.baesystems.com/ProductsServices/bae_prod_tacticalassaultpanel.html

http://www.scribd.com/doc/45965916/Tactical-Assault-Panel

Min tanke är ju att det är bra till vagnspersonal som vill vara smidiga inne i vagnen men samtidigt vill ha möjligheten att ta med sig en del magasin och annat när man kliver ur vagnen. Det går iofs att ta av och på stridsvästen med den där lösningen verkar lite smidigare.

Dock har jag inget hopp om att se det inom FM inom det närmsta decenniet ändå...

Du har rätt, nya stridsväst 2008 verkar vara rätt bra och torde kunna göra det den där saken gör någorlunda lika väl. :uzi

Och sen är ju stridsväst 2012 på gång också, vi får se när den kommer... Jag misstänker att den inte kommer 2012.... 8-/

stridsväst 2008?

menar du modkittet nu?

Du har rätt, nya stridsväst 2008 verkar vara rätt bra och torde kunna göra det den där saken gör någorlunda lika väl. :uzi

Och sen är ju stridsväst 2012 på gång också, vi får se när den kommer... Jag misstänker att den inte kommer 2012.... 8-/

stridsväst 2008?

menar du modkittet nu?

Jag är rätt säker på att han menar SVS2008, som du kan läsa om här.

• 4 weeks later...

Det är ju, som ni konstaterar, just modularitet som gör den här intressant. Det OCH de inbyggda magfickorna. Sistnämnda är det enda jag saknar efter att ha testat SV08, för det är så yt- och viktekonomiskt som det kan bli att ha 6-8 magasinsfickor för 5.56 inbyggt med fästyta utanpå. Kan tillägga att TAP är riktigt bombsäkert byggd och gedigen, många gånger stadigare än stridsväst 2000, men ändå så smidig och lätt som man kan önska av nån militär materiel. Magasinsfickorna tar både plåtmag och PMAG. De två yttre fickorna är aningen större och kan användas till ex. radio eller liten vattenflaska, eller extra magasin.