Jump to content

GMU 2011 Mönstra Igen?

Recommended Posts

Tjoho!

Mönstade förra året (2010). Var inte särskilt sugen på att göra lumpen då. Har nu ångrat mig och vill gärna göra lumpen/GMU. Har lyckats logga in på rekryteringskontoret och anmält mig för GMU.

Min fråga är: Måste jag mönstra igen? Göra samma tester som jag gjorde för ett år sedan? Känns ju lite onödigt isåfall då dom ju har kvar testerna, pratade även med en av handledarna vid mönstringen och han sa att jag bara behövde höra av mig så skulle jag få göra lumpen. Men pratade med en annan igår och om jag fattade det rätt så måste jag göra om alla tester, men jag trodde att det bara gällde dom som fyller 18 iår. Lite rörigt skrivet man jag kan inte hitta några raka besked. Fyllde alltså 19 i år och mönstrade förra året.

Tacksam för svar!

Du måste göra om mönstringen :)

I-test och psykolog behöver du inte göra om, det är de gamla resultaten som gäller. Jag mönstrade både till GMU1 och GMU2 då gällde detta iallafall.

Läkartest: Göra om

Cykeltest: Göra om

Styrketest: Göra om

Jägartestet behövs inte göras om.

Detta gäller iallfall mellan GMU mönstringar. Vilka var det du ringde ?

Intressant att veta är att om man mönstrat omgång 2 behöver man inte mönstra omgång 3. ALLA resultat ska ligga kvar i 6 månader dock blir det strul om det är årsskifte och därför fick man göra om några mellan 1 och 2. Så sa min YV.

Ja, så är det sagt i alla fall. Han verkade väldigt säker på sin sak. Och sa att det bara blivit lite fel nu. Antagligen gjorde man fel med några så fick man låta alla mönstra om annars hade det verkat konstigt.