Fenris Posted January 12, 2011 Report Posted January 12, 2011 Tja tja! Det dyker upp fler och fler här, trevligt! Jag och Crijs åker ifrån Uppsala, vi kommer vara i Skövde 18:09 den 30:e. Om resan går som den ska... Sedan går bussen 18:20 till Karlsborg. Ni från Stockholm, har ni bokat resan än? Har bokat samma tåg fast från Stockholm då (16:10)! Quote
ZiggyStardust Posted January 12, 2011 Report Posted January 12, 2011 (edited) Jag kom in! Fick beskedet idag! Preliminär befattning efter GMU Jägare/SF Gruppbefäl! Astaggad! Om jag ska försöka tima så jag hamnar med alla andra som kommer via Stockholm så tar jag tåget som går 16.10 och är framme i Skövde 18.09, korrekt? //Ziggy Edit: såg lite livlöst ut! Shit yeah! Edited January 12, 2011 by ZiggyStardust Quote
Virre Posted January 12, 2011 Report Posted January 12, 2011 Jag kom in! Fick beskedet idag! Preliminär befattning efter GMU Jägare/SF Gruppbefäl! Astaggad! Om jag ska försöka tima så jag hamnar med alla andra som kommer via Stockholm så tar jag tåget som går 16.10 och är framme i Skövde 18.09, korrekt? //Ziggy Edit: såg lite livlöst ut! Shit yeah! Fan vad kul, Grattis! Japp, 16:10 ifrån Stockholm. Det är inte långt kvar nu, tar ni vara på eran sista tid som civila (på ett tag i alla fall) nu eller? Quote
Kulspel Posted January 12, 2011 Report Posted January 12, 2011 Jag kom in! Fick beskedet idag! Preliminär befattning efter GMU Jägare/SF Gruppbefäl! Astaggad! Om jag ska försöka tima så jag hamnar med alla andra som kommer via Stockholm så tar jag tåget som går 16.10 och är framme i Skövde 18.09, korrekt? //Ziggy Edit: såg lite livlöst ut! Shit yeah! Grattis! Jo så kan man säga, att dygnsrytmen är helt uppfuckad är ett annat sätt att beskriva det. Quote
Jaur Posted January 13, 2011 Report Posted January 13, 2011 Vi är två killar från malmötrakten som ska till K3 och kommer att ha någon timme att spendera i Skövde, jag tänkte att vi kanske kunde käka något då för att sedan åka bussen som går 18:20 till Karlsborg. Hänger på er för att äta en stund innan, blir 18:20-bussen för min del också . Quote
ZiggyStardust Posted January 15, 2011 Report Posted January 15, 2011 16 dagar kvar! Någon som vet om man bör ansöka om fotografitillstånd eller liknande, och om det finns vissa saker man under inga omständigheter inte får fota? Militära skyddsobjet o.s.v. Tänkte ta med mig en liten kompaktkamera och fota en hel del. //Ziggy Quote
Skalman Posted January 15, 2011 Report Posted January 15, 2011 16 dagar kvar! Någon som vet om man bör ansöka om fotografitillstånd eller liknande, och om det finns vissa saker man under inga omständigheter inte får fota? Militära skyddsobjet o.s.v. Tänkte ta med mig en liten kompaktkamera och fota en hel del. //Ziggy Det är bara att fråga befälen var man får fota och inte inne på kasernområdet, och ute på övningsfälten är det också bara att fråga. Quote
ZiggyStardust Posted January 15, 2011 Report Posted January 15, 2011 16 dagar kvar! Någon som vet om man bör ansöka om fotografitillstånd eller liknande, och om det finns vissa saker man under inga omständigheter inte får fota? Militära skyddsobjet o.s.v. Tänkte ta med mig en liten kompaktkamera och fota en hel del. //Ziggy Det är bara att fråga befälen var man får fota och inte inne på kasernområdet, och ute på övningsfälten är det också bara att fråga. Ok, så inget speciellt tillstånd som behövs fylla i eller liknande då? Tack för svaret! Quote
DaRaven Posted January 15, 2011 Report Posted January 15, 2011 Ok, så inget speciellt tillstånd som behövs fylla i eller liknande då? Tack för svaret! Sunt förnuft räcker långt. Quote
Razores Posted January 17, 2011 Report Posted January 17, 2011 (edited) Här är en till som kommer från Skåne, Helsingborg. GMU jägare/SF soldat och är nog lite äldre än de flesta, 28 år. Åker gärna med er upp dagen innan, Kulspel. Hoppar på tåget i Helsingborg 13.33 och så får ni bära nån röd ros i jackfickan eller nåt ;) Edited January 17, 2011 by Razores Quote
mopsen Posted January 17, 2011 Report Posted January 17, 2011 Kul att se att det börjar blir en del som hör av sig i tråden och vi verkar bli en gäng som kommer ner dagen före där. Roligt att åldern inte bara är koncentrerad til 19-21 utan det finns lite äldre folk med. Har suttit och läst en del trådar och den verkar inte som at ma behöver ta med sig så mycket saker direkt, allt inkl. underkläder verkar FM handhava med. Lite personliga saker och hygienprodukter är allt man behöver. Rätta mig gärna om jag har fel, det tjänar vi alla på. Quote
Anton.Palmgren Posted January 18, 2011 Report Posted January 18, 2011 Riktigt trevligt att åldrarna varierar. Fick hem detta infobrev idag som någon nämnde tidigare, vilket inte sa mig så mycket. Men mina två vänner på K3 säger att det enda vi behöver ha med oss är lite hygienartiklar(ex. klok rakhyvel/apparat för er riktigt skäggiga sorkar) , legitimation ( ex. körkort), inryckningspapperna, löpardojer, ett civilt ombyte och eventuellt personliga saker (ex. mp3spelare om man får lite ledig tid och är musikfreak som jag). Men framför allt en jäkla anama inställning, för det kommer bli tufft men förbannat roligt. En fördel kan också vara att klippa sig kort i kaluffsen innan, kan vara ganska jobbigt med långt hår ute i fält. Hur fugly man än är i snagg (jag själv) så är det skönt och smidigt. Ses på K3 sorkar. Quote
Moberg Posted January 21, 2011 Author Report Posted January 21, 2011 Någon som kommer åka till K3 den 31:a på sträckan Borlänge-Hallsberg-Skövde-Karlsborg??? PM:a mig eller skriv här isf. En dryg vecka kvar, börja tagga! Quote
Fenris Posted January 23, 2011 Report Posted January 23, 2011 Nu börjar det verkligen dra ihop sig! En vecka tills man sitter på tåget mot Karlsborg.. Dags att avverka dagens träning Quote
Dotti Posted January 26, 2011 Report Posted January 26, 2011 (edited) INTE långt kvar nu fan va kul det ska bli 20 bast, antagen jägare/gruppbefäl. Hittade det här forumet för några dagar sen, lagom sent hehe.. Tar tåg 606 från Halmstad kl 1430 på söndag så om någon sitter på det tåget, let me know =) Är det någon som tar med sig trimmer? Annars, någon som vet om man kan låna på regementet? Har några decimeter hår som bara lär vara i vägen. Tänkte ta hand om det på plats Edited January 26, 2011 by Dotti Quote
ZiggyStardust Posted January 26, 2011 Report Posted January 26, 2011 INTE långt kvar nu fan va kul det ska bli 20 bast, antagen jägare/gruppbefäl. Hittade det här forumet för några dagar sen, lagom sent hehe.. Tar tåg 606 från Halmstad kl 1430 på söndag så om någon sitter på det tåget, let me know =) Är det någon som tar med sig trimmer? Annars, någon som vet om man kan låna på regementet? Har några decimeter hår som bara lär vara i vägen. Tänkte ta hand om det på plats Trimmer finns säkert, men jag tar med mig hursomhelst. Bara rycka tag i nån som har och låna. Quote
Kulspel Posted January 26, 2011 Report Posted January 26, 2011 INTE långt kvar nu fan va kul det ska bli 20 bast, antagen jägare/gruppbefäl. Hittade det här forumet för några dagar sen, lagom sent hehe.. Tar tåg 606 från Halmstad kl 1430 på söndag så om någon sitter på det tåget, let me know =) Är det någon som tar med sig trimmer? Annars, någon som vet om man kan låna på regementet? Har några decimeter hår som bara lär vara i vägen. Tänkte ta hand om det på plats Jag och Razores kommer att sitta på det tåget Quote
Dotti Posted January 26, 2011 Report Posted January 26, 2011 Jag och Razores kommer att sitta på det tåget Ok, hur hittar jag er? Quote
Kulspel Posted January 26, 2011 Report Posted January 26, 2011 (edited) Jag ska sitta på plats 238 vagn 4 från Malmö till Göteborg. Jag har även en http://www.surf-life.co.uk/productImages/quiksilver-snow-wear-quiksilver-utility-snow-jacket-quiksilver-last-mission-allover-atmosphere-blue_qcmsj054lastmissionalloverjacketabl.jpg så det lär inte vara särskilt svårt att hitta mig. Om du vill kan vi ju även byta mobilnummer. Edited January 26, 2011 by Kulspel Quote
Dotti Posted January 27, 2011 Report Posted January 27, 2011 Jag ska sitta på plats 238 vagn 4 från Malmö till Göteborg. Jag har även en http://www.surf-life...erjacketabl.jpg så det lär inte vara särskilt svårt att hitta mig. Om du vill kan vi ju även byta mobilnummer. Gott då lär det inte vara nåt problem, här är mitt 0707206202. Släng iväg ett sms så har jag ditt också. Vad har du tänkt ta med dig? Quote
Dotti Posted January 27, 2011 Report Posted January 27, 2011 Hallå! Hoppas ni har haft en trevlig jul! Hur går det med förberedelserna? Har ni bokat tågbiljett? Inhandlat något speciellt inför inryck? Själv sitter jag just nu och kollar runt efter en klocka. Köpte en Casio G-Shock klocka häromdagen, jävligt bra är dom. Stöttåliga, vattentäta, tidtagare, timer och alarm.. Ifall du inte hittat någon ännu så kan jag varmt rekommendera en sådan =) Quote
Virre Posted January 27, 2011 Report Posted January 27, 2011 Tack för tipset, men jag hittade en fin klocka på mellandagsrean. Efter många års väntan är det inte ens 100 timmar kvar tills det är dags. Känns ganska bra! Quote
Anton.Palmgren Posted January 27, 2011 Report Posted January 27, 2011 Den som fortfarande letar efter klocka så finns billiga och bra klockor på claesohlssons. Köpte själv en för 150 spänn, finns en för 99 kr också som funkar. Quote
Kulspel Posted January 27, 2011 Report Posted January 27, 2011 Den som fortfarande letar efter klocka så finns billiga och bra klockor på claesohlssons. Köpte själv en för 150 spänn, finns en för 99 kr också som funkar. Jag köpte en klocka på Claes Ohlssons och en kompass som man kunde kränga på remmen, inget som jag ens skulle tänka på om jag hade sönder möget Quote
Dotti Posted January 27, 2011 Report Posted January 27, 2011 (edited) Tack för tipset, men jag hittade en fin klocka på mellandagsrean. Efter många års väntan är det inte ens 100 timmar kvar tills det är dags. Känns ganska bra! Lugnt. Vilken blev det? Håller med, känns bra som fan! Tror nånstans att hur förberedd man än är så kommer den första uppställningen ändå vara lite av en väckarklocka. Edited January 27, 2011 by Dotti Quote
Anton.Palmgren Posted January 27, 2011 Report Posted January 27, 2011 Den som fortfarande letar efter klocka så finns billiga och bra klockor på claesohlssons. Köpte själv en för 150 spänn, finns en för 99 kr också som funkar. Jag köpte en klocka på Claes Ohlssons och en kompass som man kunde kränga på remmen, inget som jag ens skulle tänka på om jag hade sönder möget Precis. hur funkar kompassen då? pekar den åt rätt håll? haha. tänkte köpa det med men var inte säker på om den var korrekt. Quote
Jaur Posted January 28, 2011 Report Posted January 28, 2011 Tjena! Blir det någon som tänkt äta någon form av middag på söndag i Skövde, Kulspel, du nämnde något om det? Jag tänker slå ihjäl några timmar i Skövde då SJ var såpass snälla att ställa in tåget jag tänkt åka med, så nu kommer jag allt för tidigt på förmiddagen och hänger hellre runt i Skövde än att springa runt ensam på logementet. Släng gärna iväg ett sms till 070 58 38 799 när ni anländer till Skövde! Snart gäller det grabbar! Quote
Cesium Posted February 25, 2011 Report Posted February 25, 2011 Tjena Grabbar. Grattis till antagningen till (Sveriges bästa förband). Själv jobbar jag på undplutonen sedan startskedet i oktober förra året. Några tipps innan ni börjar: Tänk inte för mycket på saker som befattning eller tjänstinriktning. Ni kommer troligtvis inte få någon klassisk befattning som GMUare eftersom befattningen i anställningen senare är den som gäller. Ni kommer troligtvis utbildas i kanske uppåt ett år innan ni kan bli anställda på und-fj så ställ in er på det. Det är KALLT i år och ni KOMMER att vara ute MYCKET. Så bit ihop och gör den uppoffringen för i slutändan är det värt det kan jag lova. Vi vill gärna se att ni alla är kvar efter GMUn, tyvärr är det ju så att många har hoppat av för att de tyckte det var för jobbigt, och det är på andra förband dessutom. K3 kommer troligtvis se till att ni har det betydligt värre eftersom det krävs för att få den starka soldat man söker. Om ni har frågor väl på plats sen, så kan ni alltid hugga tag i oss ''yngre soldater'' dvs Sergeant och nedåt. Med röda namnbrickor. Så får ni fråga om allt ni vill och vi hinner/orkar. är du representant för förbandet eller talar du efter eget bevåg? Quote
Halldén Posted March 15, 2011 Report Posted March 15, 2011 Enligt en kamrat som ligger inne för GMU 1 på annan ort så ryktas det om en hel del avhopp hos er vid K3 - något ni kan bekräfta/dementera? Quote
egilviking Posted March 16, 2011 Report Posted March 16, 2011 Någon K3 rekryt som känner för att berätta hur GMU har varit hittills på jägarförbandet? Följer ni kursplanen strikt, skillnader i det fysiska och psykiska jämfört med andra förband ? Quote
Recommended Posts