hvsjv Posted April 17, 2010 Report Share Posted April 17, 2010 hej! jag undrar om någon vet nån bra träning som man kan göra hemma för att ta bort bukfettet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted April 17, 2010 Report Share Posted April 17, 2010 hej!jag undrar om någon vet nån bra träning som man kan göra hemma för att ta bort bukfettet? 5 sekunders sökning gav den här tråden om förbränning och viktminskning. Vad var felet med den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted April 17, 2010 Report Share Posted April 17, 2010 hej!jag undrar om någon vet nån bra träning som man kan göra hemma för att ta bort bukfettet? Mycket enkelt; Ät mindre, rör dig mer, hur svårt kan det vara? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted April 17, 2010 Report Share Posted April 17, 2010 hej!jag undrar om någon vet nån bra träning som man kan göra hemma för att ta bort bukfettet? Mycket enkelt; Ät mindre, rör dig mer, hur svårt kan det vara? Så du menar alltså att det där wunderwaffnet jag köpte från tv-shop inte kan trolla fram 6-packet...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hvsjv Posted April 17, 2010 Author Report Share Posted April 17, 2010 oki tack för svaren nu känner jag mera motiverad än förut Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted April 17, 2010 Report Share Posted April 17, 2010 Problemet är att det egentligen inte går att fokusera fettförbränningen till en punkt på kroppen. Utan man får minska fettreserverna lite överallt för att bli av med det. Kostomläggning och motion.. Sorry Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted April 17, 2010 Report Share Posted April 17, 2010 hej!jag undrar om någon vet nån bra träning som man kan göra hemma för att ta bort bukfettet? Mycket enkelt; Ät mindre, rör dig mer, hur svårt kan det vara? Så du menar alltså att det där wunderwaffnet jag köpte från tv-shop inte kan trolla fram 6-packet...? Om du menar 6-packet i form av öl (sixpack) så kanske den kan det, om du menar något annat så har jag inte en aaaning om vad du menar. Ät mindre, träna mer är det enda som fungerar. Tråkigt men sant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted April 17, 2010 Report Share Posted April 17, 2010 Ät klokare kanske låter trevligare än mindre ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted April 17, 2010 Report Share Posted April 17, 2010 Ät klokare kanske låter trevligare än mindre ;) Men fy fan så tråkigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
losec Posted April 17, 2010 Report Share Posted April 17, 2010 Problemet är att det egentligen inte går att fokusera fettförbränningen till en punkt på kroppen. Utan man får minska fettreserverna lite överallt för att bli av med det. Kostomläggning och motion.. Sorry Sant! Dock om man specifikt vill minska fettet på en punkt av estetiska skäl så funkar det med speciell träning för det aktuella området, t ex mage. Det hela är så enkelt att om man bygger muskler på det aktuella området så kommer ration muskler/fett ändras vilket gör att man visuellt sett får mindre fett. Visserligen lite av en "synvilla", men man ser ändå mera vältränad ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dini Posted June 24, 2010 Report Share Posted June 24, 2010 Problemet är att det egentligen inte går att fokusera fettförbränningen till en punkt på kroppen. Utan man får minska fettreserverna lite överallt för att bli av med det. Kostomläggning och motion.. Sorry Sant! Dock om man specifikt vill minska fettet på en punkt av estetiska skäl så funkar det med speciell träning för det aktuella området, t ex mage. Det hela är så enkelt att om man bygger muskler på det aktuella området så kommer ration muskler/fett ändras vilket gör att man visuellt sett får mindre fett. Visserligen lite av en "synvilla", men man ser ändå mera vältränad ut. Beror dock på hur mycket fett du har utanpå. Hjälper väl alltid lite men har man mer än "lite" fett så ser man ändå otränad ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BigPapa Posted November 11, 2011 Report Share Posted November 11, 2011 Testa med hyfsat lågintenstiv jogging/löpning över långa sträckor 3-5 ggr/vecka, du kan även testa låg- till mellanintensiva spinningpass (med låg växel) i 30-50 minuters pass, även 4-6 ggr/vecka. Ta det bara extra försiktigt i början om du är ovan, och ät riktligt med proteiner i form av äggvita eller fettfri pulvermjölk. Ge det ett halvår eller så så kommer du se resultat! Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted November 11, 2011 Report Share Posted November 11, 2011 Med LCHF kost och löpning har jag gått ner 35kg . Testa det ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted November 11, 2011 Report Share Posted November 11, 2011 Fysa mycket och länge och ät mindre. Undvik alkohol! Alkohol är en av de värsta bovarna, tyvärr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted November 12, 2011 Report Share Posted November 12, 2011 Alkohol är en av de värsta bovarna, tyvärr. Don't I know it. För oss som verkligen älskar öl och god mat är pannbenet långt borta.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pappa6116 Posted November 13, 2011 Report Share Posted November 13, 2011 Ät klokare kanske låter trevligare än mindre ;) Så....helstekt uggla med andra ord...;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sten tecknare Posted November 14, 2011 Report Share Posted November 14, 2011 Lite fågelfrö i ett salladsblad med ett stort glas vatten till middag gör underverk. Det gäller att slå av belöningscentrat. Gick själv från 106 till 92 på ca 4 månader. Du får bita ihop och jobba på det. Hälsn Sten Link to comment Share on other sites More sharing options...
IB5 Posted November 17, 2011 Report Share Posted November 17, 2011 Fysa mycket och länge och ät mindre. Undvik alkohol! Alkohol är en av de värsta bovarna, tyvärr. Alkohol är inte så farligt som många säger/påstår, se här, mycket beror på att alkohol har en hög TEF. Dock är det som med allting annat, det ska inte göras i för stora mängder. Men den enkla sanningen till viktminskning ligger i precis det som Krook och andra påpekat, träna mer och ät mindre. Om man gör av med fler kalorier än vad man får i sig, kalorieunderskott, så går man ner i vikt. Om man får i sig fler kalorier än vad man gör av med, kalorieöverskott, så går man upp i vikt. Precis som vilken budget som helst Lägg upp din viktminskning i treveckorsperioder. Börja träna som du vill träna och ät likadant som du äter idag, väg dig efter tre veckor. Om du har gått upp i vikt så äter du mindre, om du har gått ner för mycket i vikt (över 1kg i veckan är för mycket) så äter du mer. Fortsätt träna och äta som du bestämde dig för vid senaste vägningen, efter tre veckor väger du dig igen, om du har gått upp i vikt så äter du mindre, om du har gått ner för mycket i vikt så äter du mer. Så håller du på så tills du har nåt resultat. Tänk på att bara försöka ändra en sak i taget i varje treveckorsperiod, det blir dåligt om du tycker att du har fått dåliga resultat och dubblar träningen och halverar kosten liksom, utan välj det som du ska ändra under tre veckor, mat eller träning. Då kommer du se resultat vilket gör dig mer motiverad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted November 17, 2011 Report Share Posted November 17, 2011 Värt att tänka på är att det tar lång tid att träna bort mat, dvs skall du verkligen gå ner i vikt är det drastisk minskning av mat[energi]innehållet som är det viktigaste, träna skall du oavsett. Kolla på hur många kcal en Big Mac innehåller och hur länge du behöver löpträna för att bränna den skall du se... Det är jobbigt att gå ner i vikt, och tråkigt... men det finns inga genvägar. Jag har haft mkt. god hjälp av att gå över på paleokost, inte för att tappa vikt men det blev en bieffekt så att säga. Fördelen var, bl.a att jag kunde äta mig mätt men tappade ändå i vikt. Jag rekommenderar dig att du hittar ett sätt som fungerar för dig, det kommer att bli jobbigt och är du inte hemma i tänket blir det svårt till omöjligt att nå ditt mål. Ex: om du skall gå på en diet av endast spenat och du avskyr spenat så är det sannolikt att det kommer att misslyckas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted November 27, 2011 Report Share Posted November 27, 2011 Glöm inte att en tillfällig viktminskning inte tar bort problemet, vill du bli av med fetmagen och inte vill att den ska komma tillbaka så får du ändra din livsstil. problemet är inte fettet utan livsstilen och det är livsstilen som är svårast att bli av med. att förlora så mycket kg som möjligt på kortast tid är inte lösningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinGustav Posted December 24, 2011 Report Share Posted December 24, 2011 Finns det någon som har bra tips på hur man så fort som möjligt ska bli av med julskinkan som stannar kvar i magen? Detta helst innan nyårsfesterna drar igång? Med andra ord: tips för en SNABB minskning av bukfettet efterlyses. God jul till alla forumiter dessutom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted December 24, 2011 Report Share Posted December 24, 2011 Drick vatten, ät inget... Antagligen inte så nyttigt, men du kommer att hinna tappa MASSOR på en vecka ;) PS: Det kommer bli en extremt billig fylla på nyårsafton som bonus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted December 25, 2011 Report Share Posted December 25, 2011 Du måste ju käka något, fast lite. Frukt samt eftersom det bara är för en vecka, prova färdigblandade måltidsersättning. Finns många smaker. Ger energi, men fyller inte magen. x2 på fyllan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
polman1 Posted August 8, 2012 Report Share Posted August 8, 2012 Undvik kolhydrater, jag menar verkligen undvik dom. Ät bra råvaror, smör, ägg, grädde, kött från gräsbetade djur, feta såser och ovanjordsgrönsaker. Ät så mycket du vill (du kommer inte vilja ha så mycket). Träna kondition efter några veckor och börja väldigt lätt. Styrketräna, också det börja lätt. Efter nån månad kan du börja fasta 24h i veckan. Enklast är middag till middag nån vardag. Jag tar en måndag då och då. Känns det jobbigt ta en dag i veckan utan frukost. Första halvåret gör du INGA avsteg från detta för att "unna" dig nåt sött... Efter ett halvår vill du inte heller. Troligen kommer du att tappa en hel del direkt samtidigt som du känner dig lite snurrig. Det går fort över. Det mesta du tappar första veckan är vatten men sen rasar fettet när ditt blodsocker stabiliseras och insulinet inte hindrar att fettreserverna används. Insulinet blockerar inte ditt leptin och du blir mätt med "rätt" mängd mat i magen. Du kommer att bli uthållig som tusan i löpspåret och bara springa på när dina kamrater går in i väggen. Enligt livsmedelsverket kommer du dock att dö snart liksom jag också gör. Men vi blir fan så snygga lik! Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted August 21, 2012 Report Share Posted August 21, 2012 Undvik kolhydrater, jag menar verkligen undvik dom. Ät bra råvaror, smör, ägg, grädde, kött från gräsbetade djur, feta såser och ovanjordsgrönsaker. Ät så mycket du vill (du kommer inte vilja ha så mycket). Träna kondition efter några veckor och börja väldigt lätt. Styrketräna, också det börja lätt. Efter nån månad kan du börja fasta 24h i veckan. Enklast är middag till middag nån vardag. Jag tar en måndag då och då. Känns det jobbigt ta en dag i veckan utan frukost. Första halvåret gör du INGA avsteg från detta för att "unna" dig nåt sött... Efter ett halvår vill du inte heller. Troligen kommer du att tappa en hel del direkt samtidigt som du känner dig lite snurrig. Det går fort över. Det mesta du tappar första veckan är vatten men sen rasar fettet när ditt blodsocker stabiliseras och insulinet inte hindrar att fettreserverna används. Insulinet blockerar inte ditt leptin och du blir mätt med "rätt" mängd mat i magen. Du kommer att bli uthållig som tusan i löpspåret och bara springa på när dina kamrater går in i väggen. Enligt livsmedelsverket kommer du dock att dö snart liksom jag också gör. Men vi blir fan så snygga lik! Lycka till! Fast LCHF har ju visat sig leda till hjärnskador och vara mindre bra i längden.... Gissar att det var en quick-fix som på sikt kommer försvinna pga sina nackdelar. Tror det som räknas i långa loppet är att äta mindre och röra sig mer. Sen ska vi inte underskatta herr C. Darwin heller. Det är mycket en fråga om gener hur lätt eller svårt man har att bli av med fett och vad man kan och inte kan äta. /m Link to comment Share on other sites More sharing options...
IB5 Posted August 21, 2012 Report Share Posted August 21, 2012 Tror precis som du Martinator att LCHF inte är speciellt bra egentligen. Tror att det som gäller är en balanserad kost där man försöker äta så lite bearbetad mat som möjligt. Men potatis, rotfrukter, kött, fisk, grönsaker, bönor mm kan man och ska man äta mycket av, medan man kanske ska försöka hålla sig ifrån snabbmat, pasta, degar mm. Men som sagt, en balanserad kost som innehåller samma delar. För utöver det är det precis som Martinator säger, det är en väldigt enkel ekvation det här med att gå upp eller ner i vikt. Tryck i dig mer kalorier än vad du gör av med = viktuppgång. Gör av med mer kalorier än vad du stoppar i dig = viktnedgång. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sempai Posted August 22, 2012 Report Share Posted August 22, 2012 NI som tror en del om att LCHF skulle vara farligt kan ju läsa här http://www.kostdoktorn.se/. Där förklarar Andreas Eenfeldt hur det fungerar. Vet inte om den kosten är perfekt för alla, men mig passar den utmärkt. Har ätit LCHF sedan januari förra året. Gick ner 6-7 kg på mindre än två veckor. Den vikten håller jag fortfarande. I princip bara midjemåttet som minskade. Ända problemet jag haft är att det kan vara svårt att få specialkost på övningar m.m. Är man vegan/ vegetarian eller inte äter fläsk p.g.a. sin religion, så brukar det gå att ordna. Känner mig nästan lite diskriminerad . Link to comment Share on other sites More sharing options...
weekendwarrior Posted August 22, 2012 Report Share Posted August 22, 2012 Hur länge har forskning/undersökning av hälsoeffekter av LCHF-kost pågått? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polman1 Posted August 24, 2012 Report Share Posted August 24, 2012 Hur länge har forskning/undersökning av hälsoeffekter av LCHF-kost pågått? LCHF är väldigt likt vad vi åt före jordbruket så säg 3-6 miljoner år... Det beror på hur länge vi anser att vi funnits till. Själv har jag ätit i 5-6 år. Mitt kolesterol är perfekt, min hälsa på topp, -19 kg hittils och jag springer ifrån alla 20 åringar i plutonen. Martinator, vilken undersökning säger hjärnskador? Skulle gärna läsa den. Annars brukar argumenten alltid vara att inga långtidsstudier finns. Frågade en gång livsmedelsverket efter långtidsstudier på folk som äter enligt deras rekommendationer. Det finns inga var det enkla svaret. Ändå är dom tvärsäkra på att det är det rätta. Något märkligt i mina ögon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polman1 Posted August 24, 2012 Report Share Posted August 24, 2012 NI som tror en del om att LCHF skulle vara farligt kan ju läsa här http://www.kostdoktorn.se/. Där förklarar Andreas Eenfeldt hur det fungerar. Vet inte om den kosten är perfekt för alla, men mig passar den utmärkt. Har ätit LCHF sedan januari förra året. Gick ner 6-7 kg på mindre än två veckor. Den vikten håller jag fortfarande. I princip bara midjemåttet som minskade. Ända problemet jag haft är att det kan vara svårt att få specialkost på övningar m.m. Är man vegan/ vegetarian eller inte äter fläsk p.g.a. sin religion, så brukar det gå att ordna. Känner mig nästan lite diskriminerad . Jag har alltid med mig en egen markalåda med nödmat. Det är tragiskt att man kan få specialkost av ideologiska och religiösa skäl men inte av hälsoskäl. I Kosovo försökte jag påstå att jag var jude men det gick dom inte på, hehe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.