SISU Posted March 15, 2010 Report Posted March 15, 2010 Med tanke om denna tråd CBJ-MS Så undrar jag vilka bestämmelser som gäller för att göra reklam åt civilfirma ? Hur funderar ni ? Min åsikt är att man inte gör reklam för något annat än FM när man bär uniform .... Jag var lite nyfiken så jag mailade min utb grp i frågan oxå .... / SISU Quote
903Lew Posted March 15, 2010 Report Posted March 15, 2010 Skoda hade ju m/90-klädda skådespelare i reklamen för din Yeti för några månader sedan. Det hela har väl att göra med när ett klädesplagg klassas som uniform. Fritt från minnet krävs det identifikationsmärken (flaggor, gradbeteckningar, förbandsmärken osv), annars är plagget ifråga endast en jacka/byxa i ergonomisk men inte så vacker design. Quote
SISU Posted March 15, 2010 Author Report Posted March 15, 2010 Joo det har du rätt i ... Men den ena killen har mitt förbandsmärke + utb gruppens båge + komplett stridsunioform Sen kan jag inte se humorn i denna reklaem kontra Skodas Quote
FCR2 Posted March 16, 2010 Report Posted March 16, 2010 Förr i tiden var det tydligt utklarat i Svensk Soldat. Quote
frepsie Posted March 16, 2010 Report Posted March 16, 2010 Joo det har du rätt i ... Men den ena killen har mitt förbandsmärke + utb gruppens båge + komplett stridsunioform På en av flygplansbilderna syns även en soldat med ett märke från MHS H på armen. Quote
Knekt Posted March 17, 2010 Report Posted March 17, 2010 Kolla på hur produktmaterial från de större tillverkarna, ex SAAB och Bofors, ser ut. Det är inte direkt ovanligt med svenska uniformer i reklammaterial. CBJ och Skoda torde vara lilliputtar i sammanhanget. Quote
Recommended Posts