Guest Posted March 5, 2010 Report Posted March 5, 2010 (edited) Hej! Jag har varken mönstrat eller gjort GSU/GMU/GU. Jag kommer söka till Aspirantutbildning 2011 och jag tänker komma med för att sedan läsa vidare till officer. Det jag undrar är då om jag kommer ha möjlighet att söka till ex. någon typ av jägartjänst eller till SSG/SIS efter min officersutbildning? Finns dom möjligheterna eller är det enbart för folk som har genomfört värnplikt? Samt kommer jag kunna söka utlandstjänst? /Elvin Edited March 5, 2010 by Guest Quote
Draupner Posted March 5, 2010 Report Posted March 5, 2010 I samband med din ansökan till AspU så kan du välja antingen OP eller SOU - under SOU finns t.ex. jägargruppchef med. Quote
Guest Posted March 6, 2010 Report Posted March 6, 2010 I samband med din ansökan till AspU så kan du välja antingen OP eller SOU - under SOU finns t.ex. jägargruppchef med. Tack så mycket! Vet du hur fungerar SSG/SIS uttagningar fungerar? Kan man ansöka dit eller har man privilegiet att bli utvald för att få göra testerna? Quote
Recommended Posts