Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tja jag utbildar mig till kock och vill bli kock på ubåt eller korvet visby.

Berätta era erfarenheter och sånt, tack!

Guest Lt. payne
Posted

Den kock som vi hade mest att göra med,han var ta mej fan inte klok nånstans! :D

Ofta kom han med polisbil från Täby till KK.Han vägrade att göra militärtjänst och blev därför hämtad...

Jag har några kul historier,När vi är i Marstrand på besök hör vi plötsligt ett vrål borta ifrån De stora segelbåtarna.Det visar sig snart att han står och kastar ägg mot dom.Till historien hör att han kan kasta otroligt långt och därför når en bra bit. B)

När vår grupp passerade Robotbåten Strömstad i Karlskrona som låg vid femfinger dockan fick vi en dusch av deras brandslang.Skitkul tyckte dom :D

När kocken fick höra vad som hänt blev han helt galen,Han fick tag i en 1 liters sojaflaska och lyckades på nåt sätt komma i skottläge utan att upptäckas.Här ska hämnas!

Ni kan ju bara föreställa er hur det ser ut och låter när en 1 liters glasflaska med soja träffar Bryggvingen! :D:o

Det blev ett sånt Jävla liv om detta,hela inneliggande värnpliktskull i KK fick redogöra för varje minut den dagen.Det kom aldrig fram vem som var skyldig,vi fick några konstiga blickar men det var allt.

Som amerikanarna skulle sagt,one crazy motherfucker.. B)

Posted

Jo vist e vi ett eget släkte!

Rolig historia!

Vist har jag goda desärer och har glimten i ögat så det lär velle gå bra!

Posted

det är bra med dessert men inte för mkt grädde bara, jag hade en på min båt som gick upp 15 kg i vikt under lumpen.

du kommer att få kanonbra utbildning på mintS i karlskrona som du kommer att ha nytta av även civilt.

Posted
Du kommer att gilla det kockis :huh:

Man ha servat åtskilliga med mat både bra och dålig sådan

Var var du? hur fungerade det att vara kock inom det militära, bätre eller sämre än cevilt??

Posted

På P10 där jag låg som förråd/underhålls man , jag och några till fick även stå för maten under vissa övningar dock kan jag säga det att vi inte hade speciellt mycket kunskap i början men men det löste sej efter ett tag .

Har ingen erfarenhet av kockyrket i det civila men jag skulle hemskt gärna vilja ha det

:(

Guest Fågel Fenix
Posted
Har ingen erfarenhet av kockyrket i det civila men jag skulle hemskt gärna vilja ha det

:(

Se på UR eller nåt då ? :D

Hur många soldater "ansvarar" en kock för ?

Posted

Är hotell och restaurang ett krav för att bli kock?

Jag läste om utbn. på lumpen.nu där stod det om en massa kurser som jag läser nu.

Hur bra syn måste man ha för kock yrkena? Är kraven höga eller låga?

Guest Fågel Fenix
Posted

Bra om du ser såpass mkt så att du inte blandar ner äckelpäckel i maten :P

Posted

när jag låg inne och skulle börja yrkesutb så ville dem att alla som var intresserade skulle bli kockar istället för att det rådde otrolig brist på det.

jag vet inte hur det ligger till nu men det är nog inga problem så länge du inte sitter i rullstol är döv och blind.

Posted
Kockis trevligt med ytterligare en person som vill bli ubåtare

har du läst mina andra inlägg om hur man blir ubåtare ?

Nej faktiskt inte, skicka ett medelande med en länk så är du jävligt snäll.

Tack!!

Posted
raffsec tur att man är signalist då :huh:

får man fråga varför det var så vore kul att veta ?

kockis

tidigare har jag diskuterat ubåts frågor på två olika ställen nämligen

http://forum.SoldF.com/in...=ST&f=13&t=4052

http://forum.SoldF.com/in...=ST&f=13&t=3595

ledsen att det tagit lite tid innan du fick svar :(

Jag har kollat dem de var fan bra! Tack<!

Posted
raffsec tur att man är signalist då :huh:

får man fråga varför det var så vore kul att veta ?

kockis

tidigare har jag diskuterat ubåts frågor på två olika ställen nämligen

http://forum.SoldF.com/in...=ST&f=13&t=4052

http://forum.SoldF.com/in...=ST&f=13&t=3595

ledsen att det tagit lite tid innan du fick svar :(

enligt han jag pratade med så var det som så att signalisten var ju den enda han som kunde upprätta kontakt med omvärlden (flickvän) så klart att alla höll sig vän med honom och smörade och kock är ju självskrivet.