Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted (edited)

Dom vpl som hadde (har?) till uppg. att visa/lotsa fpl på bas var måttligt imponerade av fart resurserna hos kronans motorcyklar.

Dock såg det roligt ut när dom kom dubbelvikta över styret framför en 37:a som inte visste hur han skulle köra långsammare för att inte spettsa den stackars "ordonansen" med pitåröret :D

Edited by KalleSWE
Guest kardborren
Posted
Tröttnar?

Inte en chans. För att Citera Kp. Matti, MC-instruktör på S3/SingBat I19 'nu pojkar, ska vi göra det roligaste en karl kan med byxorna på' d.v.s. Montera skidorna och SLADDA!

110 blås & bredställ..

/5526

kan bara hålla med....att åka 258 med skidor är det roligaste man kan göra med kläderna på....jag har min MC hemma så möjligheten finns

Posted

Det spelar ingen skillnad hur dålig eller otillåten den än må vara, jag behöver en i alla fall!

Ni vet säkert hur det känns. Vill man ha en grönsak så vill man.

Posted

Själv funderar man på MC kort .. å då behöver man ju nåt att övningsköra med .. men det får nog bli en cykel från det civila mörkret .. om inte FM cyklarna är ohyggligt billiga.

Posted

Inte en chans. För att Citera Kp. Matti, MC-instruktör på S3/SingBat I19 'nu pojkar, ska vi göra det roligaste en karl kan med byxorna på' d.v.s. Montera skidorna och SLADDA!

110 blås & bredställ..

Skidor? om man har pulver i motorn så behöver man inte skidor för att sladda.

Och ja jag kan sladda i 110 och det är oxå hysteriskt kul :D

Men att komma upp i den farten (110kmh) tar betydligt längre tid med MC 258 än med min Honda Cr 250R.

Om man tittar på effekten så ger MC 258 ca. 20 hk tänk er då min hoj den ger ca. 50 hk.

För det finns väll fler här som tycker att många hästkrafter är

kul?

Det borde väl ge er en hint om att MC 258 är mer åt moped hållet.

Å andra sidan så är det bra med inte allt för mycket Hk. och mer vridmoment när man skall skjutsa och/eller köra enduro.

Posted

Speedy 2 :

Precis. din Cr 250 är en Cross. Mc 258 är en moped/endura/trail hybrid!

Det är förvånande var man kan köra med den!

Hästar är skoj. Hade varit MKT intressant att byta insug och ett lite annorlunda avgassystem + lite portning på en 258... reedventilen var ju...lagom :D

btw, det är inte hästar som ger acc, det är vridmoment kontra utväxling.

/5526

Guest kardborren
Posted
Skidor? om man har pulver i motorn så behöver man inte skidor för att sladda.

Och ja jag kan sladda i 110 och det är oxå hysteriskt kul   :lol:

Men att komma upp i den farten (110kmh) tar betydligt längre tid med MC 258 än med min Honda Cr 250R.

Om man tittar på effekten så ger MC 258 ca. 20 hk tänk er då min hoj den ger ca. 50 hk.

För det finns väll fler här som tycker att många hästkrafter är

kul?

Det borde väl ge er en hint om att MC 258 är mer åt moped hållet.

Å andra sidan så är det bra med inte allt för mycket Hk. och mer vridmoment när man skall skjutsa och/eller köra enduro.

kan hålla med om att det gärna hade fått vara några fler hästar i stallet, men man skall inte glömma bort att MC258 är mer en offroadhoj än en endurohoj.

På övningar inom hemvärnet så åker man mest på grusväg och väldigt sällan i ren terräng (endurospår/skogen), men man skall inte förakta dess enduro förmåga för det, det finns ju en del som kör GGN på MC 258.

Posted

det är inte hästar som ger acc, det är vridmoment kontra utväxling.

Du har naturligtvis rätt men Hk och vrid måste vara i rätt

proportioner annars blir det inte kul.

Och det där med Mc 258s terräng egenskaper, dom skall

man inte förakta jag har sett den in action och den går bra.

Som enduro är det säkert en mycket bra hoj, bara att gasa

:lol: inget feplande med nån växelpedal här inte.

Men åter till frågan finns det fler utlänska ordonans hojar än

dom som redan presenterats tidigare i denna tråd?

Posted

Terrängegenskaperna med 258 är fruktansvärt bra!

Unbder utbildningen ingick moment från ren teknikåka på motorgård till enduro med trailinslag!

Stock,sten,backar, det enda man kan få riktiga problem med är öppet vatten ;)

Automatlådan, ja. Att slippa växla är ibland förbaskat praktiskt, speciellt vid vinteråka med skidor. Men när man kör i lössand är det inte särskilt kul när det växlas upp till 4:an och motorn börjar må dåligt.. Då är det bara att 'pumpa' med gasen så kickdown går i.

/5526

• 1 month later...
Posted

Hmmmm Speedy2.... Man ska nog ta det lite försiktigt med uttalande!!!

Man kan köra sig trött på en 258. Därför räcker den till....... Med din fixering på hästkrafter och att din hojj ska va så bra så tvivlar jag på att du provat en vintrig väg med skidor på en 258.... Jag lovar att det är sssååååååå jävla kul!! Man åker lätt fortare på en plogad vinterväg än på en somrig grusväg.... Och vi snackar inte om att åka med dubbdäck på 258:an då.... Vi får ställa upp ett test CR250 vs 258 m skidor på vinterväg.... Du kan få det tufft!!!

HWA 258 är nog extremt svårt att hitta till salu!!! Vet bara en som är civilreggad och det är en gammal Armens lejon hojj spm är grönkonverterad....