Söderström Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 Tjena. Tänkte bara höra om det är några här som ska iväg på någon sommarkurs med försvarsutbildarna (eller motsvarande) i sommar? Jag själv har anmält mig till den tekniska sommarkursen i Skövde/Skaraborg Quote
O-son Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 (edited) jag kommer att delta i flygvapnets sommarkurs: Air Camp - http://www.fvrf.se/air-camp Kursen bedrivs vid F7 den 13 - 18 juni. Deltagande beräknas vara runt 300 - 400 ungdommar. (inte säker) Jag själv tror att det blir något att minnas. Vi kommer att flygas dit av flygvapnets hercules-plan, och även få använda AK5c Edited May 10, 2009 by Stor o Stark Quote
storlöken Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 Skickade in ansökan om Sommarkurs teknisk i Skövde/skaraborg på torsdag. Deadline var fredag så jag hoppas det kom fram. Kul med en medforist som också ska dit! Ingen annan som har varit där och kan berätta hur det var? Quote
Echo-89 Posted May 11, 2009 Report Posted May 11, 2009 Skall göra GK-HV i sommar så det blir min sommar kurs :P Quote
Söderström Posted May 11, 2009 Author Report Posted May 11, 2009 Skickade in ansökan om Sommarkurs teknisk i Skövde/skaraborg på torsdag. Deadline var fredag så jag hoppas det kom fram. Kul med en medforist som också ska dit! Ingen annan som har varit där och kan berätta hur det var? Trevligt, då ses vi förmodligen där Du råkar inte hålla någon koll på när man får svar på om man är uttagen och/eller får en kursorder? I dagsläget vet man ju i princip ingenting om kursen. Quote
storlöken Posted May 11, 2009 Report Posted May 11, 2009 Skickade in ansökan om Sommarkurs teknisk i Skövde/skaraborg på torsdag. Deadline var fredag så jag hoppas det kom fram. Kul med en medforist som också ska dit! Ingen annan som har varit där och kan berätta hur det var? Trevligt, då ses vi förmodligen där Du råkar inte hålla någon koll på när man får svar på om man är uttagen och/eller får en kursorder? I dagsläget vet man ju i princip ingenting om kursen. Blir säkert två givande veckor! Tänkte maila kursledaren och fråga. Återkommer med svar. Lite roligt att man hittar varandra så där mitt i internet djungeln. Quote
ViktorL Posted May 11, 2009 Report Posted May 11, 2009 Tror Air-Camp kommer att bli en riktig höjdare för de som deltager, ska inte själv vara med men rekryterar folk till den Quote
GrönaGripen Posted May 12, 2009 Report Posted May 12, 2009 förhoppningsvis blir det tre läger för mig, Air-camp, ungdomslägret i boden och sommarkursen i halmstad. Största förhoppningen sätts till boden dock, längtar efter chansen att få resa så långt norrut i sverige. /gripen Quote
Söderström Posted May 14, 2009 Author Report Posted May 14, 2009 Skit. Blev inskriven som reserv Förhoppningsvis är det många som "fegar ur" förr eller senare. Quote
storlöken Posted May 14, 2009 Report Posted May 14, 2009 Skit. Blev inskriven som reserv Förhoppningsvis är det många som "fegar ur" förr eller senare. Va synd. :( Skulle inte förvåna mig om någon hoppa ur, bara att hoppas. Kom själv in. Undrar om dom gick på motiveringen? Quote
Söderström Posted May 14, 2009 Author Report Posted May 14, 2009 (edited) Skit. Blev inskriven som reserv Förhoppningsvis är det många som "fegar ur" förr eller senare. Va synd. :( Skulle inte förvåna mig om någon hoppa ur, bara att hoppas. Kom själv in. Undrar om dom gick på motiveringen? Nja, det står att dom prioriterar sånna som inte har genomfört någon frivilligkurs i FM tidigare, folk med högre ålder men att även skolbakgrund och skolbetygen har en viss betydelse. Jag fyller 17 i sommar och är strax klar med fortsättningskursen i försvarsutbildarna, så det är väl kanske därför. Mina betyg var väl iofs varken bra eller dåliga. Men som sagt, det är bara att hålla tummarna. Edited May 14, 2009 by Söderström Quote
Oskar Nielsen Posted May 15, 2009 Report Posted May 15, 2009 tjena, jag ska till f7 såtenäs 26 juni tror ja det var:D någon mer som ska dit? Quote
Berg Posted May 16, 2009 Report Posted May 16, 2009 Hade du läst tråden så hade du sett att det redan är 2 personer som har skrivit att dom ska på AirCamp... Jag funderade faktiskt på att anmäla mig, men vafan.. Dom måste såklart ha det samtidigt som en annan stor tillställning. Quote
Oskar Nielsen Posted May 16, 2009 Report Posted May 16, 2009 Hade du läst tråden så hade du sett att det redan är 2 personer som har skrivit att dom ska på AirCamp... Jag funderade faktiskt på att anmäla mig, men vafan.. Dom måste såklart ha det samtidigt som en annan stor tillställning. men jag ska inte på aircamp:P jag ska på försvarsmaktens sommarkurs Quote
storlöken Posted May 17, 2009 Report Posted May 17, 2009 Hade du läst tråden så hade du sett att det redan är 2 personer som har skrivit att dom ska på AirCamp... Jag funderade faktiskt på att anmäla mig, men vafan.. Dom måste såklart ha det samtidigt som en annan stor tillställning. men jag ska inte på aircamp:P jag ska på försvarsmaktens sommarkurs Har du anmält dig till den vanliga eller den tekniska sommarkursen? Jag är anmäld till den tekniska, som du kanske redan har sett. Är du med i HvU eller något annat? Quote
Oskar Nielsen Posted May 17, 2009 Report Posted May 17, 2009 Hade du läst tråden så hade du sett att det redan är 2 personer som har skrivit att dom ska på AirCamp... Jag funderade faktiskt på att anmäla mig, men vafan.. Dom måste såklart ha det samtidigt som en annan stor tillställning. men jag ska inte på aircamp:P jag ska på försvarsmaktens sommarkurs Har du anmält dig till den vanliga eller den tekniska sommarkursen? Jag är anmäld till den tekniska, som du kanske redan har sett. Är du med i HvU eller något annat? jag är anmäld till den vanliga, vad är det för någon skillnad på den tekniska? jag ska nog börja HvU lysekil tror jag. Quote
storlöken Posted May 17, 2009 Report Posted May 17, 2009 Hade du läst tråden så hade du sett att det redan är 2 personer som har skrivit att dom ska på AirCamp... Jag funderade faktiskt på att anmäla mig, men vafan.. Dom måste såklart ha det samtidigt som en annan stor tillställning. men jag ska inte på aircamp:P jag ska på försvarsmaktens sommarkurs Har du anmält dig till den vanliga eller den tekniska sommarkursen? Jag är anmäld till den tekniska, som du kanske redan har sett. Är du med i HvU eller något annat? jag är anmäld till den vanliga, vad är det för någon skillnad på den tekniska? jag ska nog börja HvU lysekil tror jag. Har fått intrycket att tekniska har en vecka tekniskt arbete och en vanlig. Vi får se på plats! Ska bli riktigt kul tror jag. Rekommenderar dig verkligen att gå med i HvU. Quote
Oskar Nielsen Posted May 17, 2009 Report Posted May 17, 2009 Hade du läst tråden så hade du sett att det redan är 2 personer som har skrivit att dom ska på AirCamp... Jag funderade faktiskt på att anmäla mig, men vafan.. Dom måste såklart ha det samtidigt som en annan stor tillställning. men jag ska inte på aircamp:P jag ska på försvarsmaktens sommarkurs Har du anmält dig till den vanliga eller den tekniska sommarkursen? Jag är anmäld till den tekniska, som du kanske redan har sett. Är du med i HvU eller något annat? jag är anmäld till den vanliga, vad är det för någon skillnad på den tekniska? jag ska nog börja HvU lysekil tror jag. Har fått intrycket att tekniska har en vecka tekniskt arbete och en vanlig. Vi får se på plats! Ska bli riktigt kul tror jag. Rekommenderar dig verkligen att gå med i HvU. ja det blir nog väldigt kul:D Quote
Oskar Nielsen Posted May 22, 2009 Report Posted May 22, 2009 finns det någon annan tråd där sommarkurs-elever (F7, 21 juni-4 juli) håller till? Quote
storlöken Posted May 26, 2009 Report Posted May 26, 2009 finns det någon annan tråd där sommarkurs-elever (F7, 21 juni-4 juli) håller till? Det är väl den här tråden isåfall. Är det någon som har varit på P4/F7 på någon av eller båda av deras sommarkurser och kan berätta skillnader mellan den tekniska och den vanliga sommarkursen lite mer. På pappret står det ju att vi också ska ut och kanske sova förläggning och så. Quote
sillmackan Posted June 29, 2010 Report Posted June 29, 2010 (edited) Vilka ska på sommarkursen på F17 i sommar? Edited June 29, 2010 by sillmackan94 Quote
Recommended Posts