Jump to content

Recommended Posts

Posted
:D Jag är i valet och kvalet som sagt och vill veta vad jag ska ta!! Bevakningsgruppchef eller skyttgruppchef`? Jag vill bli officer eller polis, samt vill göra utlandstyrkan någon med kunskaper som kan ge mig bra vägledning så skulle jag bli upprymd?!
Posted
Utan någon som helst tvekan skyttegruppchef.

Casca

Okaj så det tycker du..mm har hört samma övertygelse om vilket jag borde välja av andra!

Kan man göra utlandstyrkan på den tjänsten lätt``? ;)

Posted

Utan tvekan skyttegruppchef. Vet iof inte vad du vill få ut av din värnplikt men jag personligen hade inte trivts med att sitta i en vaktkur.

Posted

Du vet väl att det finns andra tjänster också?

:rocketl:

Varför inte MP? Där har du ju en frisk blandning av militärt och polisiärt arbete. Eller Bassäk/Flygbassäk? Du vaktar något, men istället för att sitta still i en kur och bli fet och kolla legg, så smyger du runt i skogen och skjuter först och frågar sen!

,O

Posted
Eller Bassäk/Flygbassäk? Du vaktar något, men istället för att sitta still i en kur och bli fet och kolla legg, så smyger du runt i skogen och skjuter först och frågar sen!

:ph34r:

Word, brother... :unsure:

Som sagt det finns andra tjänster.

Posted
Eller Bassäk/Flygbassäk? Du vaktar något, men istället för att sitta still i en kur och bli fet och kolla legg, så smyger du runt i skogen och skjuter först och frågar sen!

:)

Word, brother... :D

Som sagt det finns andra tjänster.

mm mp hade varit något men tyvärr så finns det inga sådana befattnignaer kvar..allt är SLUT! :o

Posted

Egentligen omöjligt att platserna är slut eftersom det är ett nytt mönstringssystem.

Men pliktverket kan ändå vara lite oresonligt när de försöker fylla alla platser har jag själv erfarenhet av............... :D

Posted

Ja, det nya systemet är ju till för att det inte ska kunna bli fullt på nån tjänst. Du har ju rätten på din sida så tjata lite så ska det nog lösa sig.

Posted

Bevakningsgruppchef behöver inte innebära att man sitter i en vaktkur hela dagarna och kollar legg samtidigt som man blir fet. Jag är Bev.gruppchef på Livgardet i STHLM, och de som sitter i kuren där är uttagna vaktsoldater.

Vi bevakningssoldater bevakar och försvarar byggnader, områden i skogen och i STHLM. Vi kommer aldrig sitta i någon kur(tack gode Gud!).

Samt, bevakningssoldaterna på Livgardet råkar ju oxå vara bäst i Norden på Högvakt... :D

Posted
Bevakningsgruppchef behöver inte innebära att man sitter i en vaktkur hela dagarna och kollar legg samtidigt som man blir fet. Jag är Bev.gruppchef på Livgardet i STHLM, och de som sitter i kuren där är uttagna vaktsoldater.

Vi bevakningssoldater bevakar och försvarar byggnader, områden i skogen och i STHLM. Vi kommer aldrig sitta i någon kur(tack gode Gud!).

Samt, bevakningssoldaterna på Livgardet råkar ju oxå vara bäst i Norden på Högvakt... :camo:

Jag vet att det inte behöver vara så att man sitter i en kur hela utbildningen, men är det så mycket roligare att bevaka en byggnad i skogen.

Att det din egen uppfattning eller är det erkänt av FM att livgardet´s bev.soldater är bäst på högvakt.

Vad menas med bäst; är det hur duktig man är på bevakning eller hur fint soldaterna uppträder...

Posted

Mönstrade idag, och blev preliminärt uttagen som Bev.gruppchef i Karlskrona. Hoppas verkligen inte att man får sitta i en kur å pilla sig i naveln bara!!

Posted
Mönstrade idag, och blev preliminärt uttagen som Bev.gruppchef i Karlskrona. Hoppas verkligen inte att man får sitta i en kur å pilla sig i naveln bara!!

Nja risken finns väl att det blir en del "kurande" det är just därför jag bytte till skyttegruppbefäl istället!