Guest Guest_Christoffer_* Posted January 5, 2009 Report Posted January 5, 2009 Hej, jag föddes på ett lite annorlunda sätt, nämligen på mina föräldrars bröllopsresa, i Argentina. Vi bodde där i 6 månader innan vi åkte tillbaka till Sverige ( jag föddes inte för tidigt, det var planerat. ) Nu när ni vet det ska jag berätta om mitt bekymmer. Jag har alltid varit intresserad av armén och lumpen och jag vill definitivt göra lumpen, men jag undrar hur dom kommer se på mig som är född i utlandet? Jag har ju bott i Sverige i kanske 99% av mitt liv och hela min släkt är helsvensk... men jag är ändå oroad över det här. Så hur tror ni att dom kommer se på mig? Kanske jag oroar mig i onödan? Det här är nånting jag har oroat mig för länge och skulle vara bra om jag får bekräftelse kring mina bekymmer! Tack på förhand!
mdn Posted January 5, 2009 Report Posted January 5, 2009 Har du svenskt medborgarskap är det inga problem. Det finns gott om utländskfödda personer i Försvarsmakten. /mdn
DaRaven Posted January 5, 2009 Report Posted January 5, 2009 Och skulle du inte vara det så verkar det som om du har alla förutsättningar att snabbt bli svensk medborgare.
Guest Guest Posted January 5, 2009 Report Posted January 5, 2009 Tack, otroligt vilken lättnad jag kände, jag är självklart svensk medborgare!
DaRaven Posted January 5, 2009 Report Posted January 5, 2009 Tack, otroligt vilken lättnad jag kände, jag är självklart svensk medborgare! Då har du absolut ingenting att oroa dig över... Lycka till!
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.