Jump to content

Bollsporter


kexet

Recommended Posts

Handboll.. Spelare, tränare och domare. Men det var nog 13 år sedan tyvärr.

 

Kort karriär inom bandy innan det. Men det var väl inte speciellt kul.

 

spelat i nån klubb man känner till kanske??

Link to comment
Share on other sites

Har spelat amerikansk fotboll samt fuskat lite till husbehov med innebandy.

Har även testat landhockey under ett sommarlov i gymnasiet, riktigt kul faktiskt.

Numera blir det en brutalvariant av inomhusfotboll två till tre gånger i veckan som uppvärmning på ju jutsun och judon.

 

The Swede :)

Link to comment
Share on other sites

Ishockey tills jag var 14, en kort sejour handboll i slutet av högstadiet, tror jag det var och fotboll tills jag var en sisådär 19 eller så (numera endast fotboll med polare någon gång ibland på allmänhetens tider). Jag var usel på sport men höll på ändå, det var inte förrän jag var en 14-15 jag började komma ikapp som fotbollsspelare, ungefär samtidigt som jag lade av med hockeyn (där jag ändå var överlägset sämst i laget). Av någon märklig anledning blev jag mycket bättre som utespelare av att börja stå i mål när en av våra målvakter lade av.

Link to comment
Share on other sites

Fotboll från 7-18 år i ungdomsserien, sedan 11 år i korpen i Sverige och bedriftsserien norska korpen), sedan en "gästsäsong" i moderklubbens B-lag. Där som spelande lagledare. Saknar faktisk grusträningarna i januari-april i regn och snöslask.

Dommare för ungdomslagen i 12 år. Men nu är det 6 år sedan jag var på en fotbollsplan.

 

Innebandy spelades också på korpnivå i några år i mitten av 90-talet och senare ihop med ett kompisgäng. Kompisgängspelandet var roligast, hade i stort sett bara 3 regler, inte kasta klubban, inte tacklas vid ribbstolarna och ingen klubba över midjehöjd. Gick vilt till och antalet knäckta klubbor var högt. :rolleyes:

 

Glömde, spelade hockepockey också i en period. Stod i mål då jag efter mer än 15års skridskofrånvaro var som bambi på isen :rodna:

Link to comment
Share on other sites

Höll på med bordtennis (riktig pingis) i min ungdom och det gick ganska bra, sen klantade en läkare till det under en operation och pajade mitt hjärta, så var alla idrottdrömmar förstörda iaf såna som kräver bra kodition som bollsporter :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Fuskat lite i fotboll, hockey och cricket. Men mest har jag spelat amerikansk fotboll. Har även varit tränare, både för seniorer (spelande coach) och juniorer....

 

Numer blir det mest "innebandy" på jobbet - a.k.a gruppkendo med boll.... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Fotboll lääänge, provtränat med 2 superettan-lag och ett allsvenskt(MalmöFF,LandskronaBOIS,MjällbyAIF(stolt)) Dock inte med någon av deras a-lag.

Har varit borta från bollen i några månader för jag tröttnade, efter jul börjas det igen, ska bli kul :)

Bra med lite kondition inför inryck med!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Har spelat fotboll i 11 år, men la av för tre månader sedan. Nu dömer jag bara.

 

Spelade amerikansk fotboll som quarterback, men tyvärr var vårat lag värdelöst och vi fick bara smisk !

 

Spelade innebandy i några år , men la ner det för inte så länge sen .

 

Spelade handboll också, men la av med det óch började med innebandy istället .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Spelade fotboll tills jag var 14-15 år, var stans i särklass sämsta mittfältare. Spelar numera endast hockey (målvakt), höll efter ungdomsserierna till i gärdsgårdsligorna mellan 16-18. Har nu provspelat för ett lag i division 1...

Link to comment
Share on other sites

Av någon märklig anledning blev jag mycket bättre som utespelare av att börja stå i mål när en av våra målvakter lade av.

 

Jag var själv målvakt i nästan tio år innan jag började spela ute, och känner till 'fenomenet'. Målvakter blir ofta duktiga anfallare, eftersom man vet hur målvakten tänker vilket är en stor fördel. "Know your enemy, and you shall not fear the result of a hundred battles" (eller nåt i den stilen, säger Sun Tzu) . ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag har spelat:

 

Fotboll i 3 år (9år-12år) lilla pojklaget :baskerKav:

 

Basketboll i 3 år (12år-15år)

 

Handboll i 10 år (12år-22år) Tror inte jag har så mycket starka meriter precis.

 

2004/2005 - H43's A-lag Elitserien

2005/2007 - H65 Höör's A-lag Div1-Div2

 

Fick förfrågan i 2006 om att provträna och spela för ZMC Amicitia som ligger i Zürich, Schweitz men fick ej klartecken från min klubb, H65 Höör, bara från min tränare men ej styrelsen. :baskerKav:

 

 

Och jag spelar inte nu längre i någon förening eller sporten överhuvudtaget. Lagt det på hyllan tills jag känner mig redo eller sugen :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...