Kockis Posted June 21, 2003 Report Posted June 21, 2003 i Morgon bär det iväg på de härliga 3 veckorna på Lungö lägerskola! Underbart! Hej då forumet hörs om 3 veckor, hare bra! Quote
J.Thern Posted June 23, 2003 Report Posted June 23, 2003 Gud vad jag är avundsjuk på alla som är iväg på skolorna nu... men själv så har man ju 14 dagar kvar till inryck på mg2... gud vad man längtar dit... Quote
Guest Bengtsson Posted July 4, 2003 Report Posted July 4, 2003 Hehe, hemma nu . Ska bara packa så bär det av till Karlskrona på söndag kväll. Sökte IK precis som PK slutade. Saknar det hela redan ... Men men, tre veckor med Gladan är inte helt fel det heller. Vi kanske ankrar utanför Märsgarn vem vet, dessutom är långnavven ganska vitt utspridd över skärgården, Mellsten, Korsö (Tarzanbanan är vansinnig) osv. Så vi kanske ses Thern B) Quote
Mr_mEtZ Posted July 5, 2003 Report Posted July 5, 2003 @ Bengtsson Jo ha det så gulligt och mysigt med 3,5h sömn per natt. Själv skall jag slacka i två veckor innan jag drar till Kanada allt betalt mysigt värre. Har precis kommit hem från MG1 längtar redan till IK. Quote
Kockis Posted July 11, 2003 Report Posted July 11, 2003 Jag ska också göra IK (LK tor jag dom bytt namn till). Jag komm hem idag och nu när jag duchat vill jag tillbaka! Saknar redan mina kära kurskamrater! Jag gillar 200-båten, lite trälig att såva i men... På Mg har ni oxå skeppsdopp, frågas, com Quote
Drevenstam Posted July 12, 2003 Report Posted July 12, 2003 Kul att höra att du saknar mig Kockis :P Men det var bra på Lungö, men jag tror att jag klarar mig utan det ett tag nu, ganska sliten nämligen... Men ändå rätt nöjd! Quote
Mr_mEtZ Posted July 12, 2003 Report Posted July 12, 2003 200 båtarna är hel coosy att sova i särskilt om man som vi hade tjocka madrasser på durken sov bättre än i bingen hemma i kasern Känner mig jäkligt sugen att läsa skeppare klass 8 nu i höst, de skall hålla ngn form av internat kurs på MG i höst två veckoslut med examination ngn som känner sig manad? GMY Quote
Kockis Posted July 18, 2003 Report Posted July 18, 2003 Lite långt till sthlm men varför inte? kursen är ju ganska dyr att ta annars... Quote
J.Thern Posted July 25, 2003 Report Posted July 25, 2003 hej på er vänner.. precis hemkommen från mg2.. hade det as bra.. och jag håller med mr_metz (tror jag det var) om att 200 båtarna var mer cozy att sova i än barracken... såvitt jag vet så heter det fortfarande IK.. förr så hette PK, LK... Kommer för övrigt med ett ruskigt starkt lag till riks... Skryt: Jag blev kurs etta pk.. /Skryt / Thern Quote
Kockis Posted July 28, 2003 Report Posted July 28, 2003 (edited) Det heter LK kolla svkrfs http://www.svkrf.se/PDF-files/UBSUSommarkurser.PDF Edited July 28, 2003 by Kockis Quote
J.Thern Posted July 30, 2003 Report Posted July 30, 2003 det var som fan.. hade inte en aning om att de hade ändrat det där... förresten så är det nog inte många som vet om det.. Befälen på mg2 sade fortfarande IK så sent som förra veckan.. jaja, man lär så länge man lever.. och tack för rättningen kockis... Quote
Kockis Posted July 30, 2003 Report Posted July 30, 2003 Så lite så! Till er som bad mig hälsa major Karlsson, han hälsade och tackade för omtanken! Snart börjar fbu sesongen mer afu och annat roligt! Quote
Guest Bengtsson Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 God kväll sjövärnskårister! Nyss hemkommen från avslutad segling med HMS Gladan. Något av det bästa jag gjort hittills. Tuffare än jag väntat mig dock. Max ca: 4-5 timmar per natt gör en bara gott . Du då Metz, fick gratis semester i Kanada, vi har iaf gjort något :P . Nej men det rekommenderas varmt att söka, man lär sig mycket och landpermis är aldrig fel . Har vi några karlskroniter här? /Bengan Quote
Kockis Posted August 12, 2003 Report Posted August 12, 2003 Välkommen hem sjövärnsbroder! Jag ska kanske söka till gladan/falken nästa sommar, vore kul... Nu är det bara å vänta på vinterkursen, ska bli kul... Quote
Guest Bengtsson Posted August 12, 2003 Report Posted August 12, 2003 Tackar! Vilken vecka har du tänkt söka? Jag och metz står ju på listan över de som kanske ska upp som "instruktörer"(läs:assistent), ifall pengarna finns vds. Quote
Mr_mEtZ Posted August 13, 2003 Report Posted August 13, 2003 Aspiranten Widborg anmäler sig redo för tjänstgöring och inväntar nya direktiv. Kom hem från Kanada i förrgår fortfarande jetlaggad men med hopp om livet. Har haft riktigt kul kan verkligen rekommendera er att åka till Kanada. Kommer förhoppningsvis lägga upp lite schysta bilder med stoiska poser inom kort. Må väl gossar och flickor Petty Officer Widborg over and out. Quote
Kockis Posted August 14, 2003 Report Posted August 14, 2003 (edited) Bengtsson: Jag vet inte men vi får först se om det passar med ledarkursen på Lungö... Å sen finns problemet med jobbet som ska gnälla... Men jag vill ock, jag vill... Edit: fråga... Någon som vet vart man kan få tag på en "allemans chim" (sjömans bok med songer och lekar, blå liten sak)??? Edited August 14, 2003 by Kockis Quote
Guest Bengtsson Posted August 15, 2003 Report Posted August 15, 2003 Taget. Klart du ska upp! "Allemans chim"? Har aldrig sett den, kolla hos något antikvariat, där kan man hitta det mesta, med lite tur. Rikstävlingarna om en vecka. Gissa vilka som vinner? :P Det glovyrdliga Märsgarn med sina stolta anor såklart /Bengan Quote
Mr_mEtZ Posted August 17, 2003 Report Posted August 17, 2003 Jag bugar och saluterar den allvise Bengtsson om redan på för hand har förstått utgången av kommande rikstävlingar. Skall bli kul att slå er med hästlängder :P GMY och vi ses på riksen alla som skall ditfridens mr_mEtZ over and out Quote
Guest Bengtsson Posted August 17, 2003 Report Posted August 17, 2003 Men självfallet, finns det några alternativ Metz :P ? Har du fått mer info om transport eller annat som har med vår insats där nere att göra? Verkar lite skralt tycker jag. /Bengtsson Quote
J.Thern Posted August 18, 2003 Report Posted August 18, 2003 Ska du ner till Riks tävlingarna begtsson?? Det brukar gå en buss som Mg1 och Mg2 åker tillsammans i... så var det förra året iaf... Jag och magnus går på i Mjölby, och Pettersson om du kommer ihåg honom från vinterlägret ska med... Vilka mer är det som ska med från ettaa?? wiborg? Järnberg? (mer regel än undantag...) /Thern Quote
Guest Bengtsson Posted August 18, 2003 Report Posted August 18, 2003 Jorå, jag ska ner. Det blir jag, Widborg, Jernberg, Dimitriadis (och Burberg?). Tror vi ska dela buss, ja. Har inte den blekaste om när denna går dock. Quote
J.Thern Posted August 19, 2003 Report Posted August 19, 2003 Faan vad gött.. bara folk från vinterkursen... Jag skulle få besked nu i veckan nån gång om när vi ska bli hämtade i Mjölby... /Thern Quote
Guest Bengtsson Posted August 19, 2003 Report Posted August 19, 2003 Mjo, själv ser jag fram emot det en hel del. Kul att se hur andra skolor har det. Karlskrona kändes på något sätt mer "elit" än vad Märsgarn gör, när jag var där sist. Går nog hellre IK där faktiskt, helt klart. Vilka är med? /Bengan Quote
J.Thern Posted August 19, 2003 Report Posted August 19, 2003 Från oss blir det Mangnus Simmerud, Jonatan Pettersson, Charlotte Ekström och jag... Jag tror nog att jag går Ik på Mg helst... det är ju en sån underbar ö... Quote
Guest Bengtsson Posted August 19, 2003 Report Posted August 19, 2003 Hmmm... Jovisst, Märsgarn är en underbar ö, men vi får aldrig ut någon bra mtrl (förutom båtar, där är vi de mest privilegierade tippar jag). Dessutom är Karlskrona en oehört fin stad. Nej, Märsgarn börjar faktiskt ligga i lä. Quote
Mr_mEtZ Posted August 20, 2003 Report Posted August 20, 2003 Bussen går 14:00 sharp mötestid 13:30 senast (Cityterminalen) Må bästa lag vinna (MG1 alltså). GMY Quote
Mr_mEtZ Posted August 20, 2003 Report Posted August 20, 2003 Tycker att Känsö verkar vara en trevlig plats att göra IK på får väl se hur det blir nu till helgen. GMY Quote
Kockis Posted August 20, 2003 Report Posted August 20, 2003 (edited) Hallå ni har inte varit på Lungö det är den mest underbara plats jag varit på, vill dit, vill dit!!! Fan det är ju bara sisådär 48 veckor kvar till LK och studenten och allt det dår!!! JAg har varit på Mg, ganska ok... edit: Lungö vinner i år igen!!! Edited August 20, 2003 by Kockis Quote
Guest Bengtsson Posted August 21, 2003 Report Posted August 21, 2003 Mina herrar! En tragisk händelse. Jag har fått en smärre förkylning. Men jag tänker köra iaf, om inte MG:s tävlingsanordnare beslutar sig för att ta in reserven istället. @ Kockis: Ska du med eller? Kul å träffa forumsmedlemmarna irl. Lungö, är det inte lite för mycket skogsmatros över det :P ? Quote
Recommended Posts