Nestor Posted May 23, 2003 Report Posted May 23, 2003 Vad får man göra på ett flygvapenläger när man är 15 år? Sticker nämligen till F4 i slutet på nästa månad Quote
J.Thern Posted May 25, 2003 Report Posted May 25, 2003 Vad får man göra på ett flygvapenläger när man är 15 år?Sticker nämligen till F4 i slutet på nästa månad Städa hangarer... (kunde inte låta bli... ) fy på mig.. jag har inte en aning så jag ska inte säga något... Quote
Kockis Posted May 25, 2003 Report Posted May 25, 2003 Jag åker till Lungö den 22/6 bara 28 dagar kvar, ska snart börja packa!!! Quote
Guest Bengtsson Posted May 25, 2003 Report Posted May 25, 2003 Du Kockis, vad har ni för utrustning på Lungö? Är det M90 som gäller eller? Quote
J.Thern Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Du Kockis, vad har ni för utrustning på Lungö? Är det M90 som gäller eller? Hörrödu Bengtsson.. vet du vad jag hörde... Jo nämligen att vi skulle få ha m90-2 eller vad det heter.. (marin versionen på m90) Istället för det där andra skiten vi brukar få.. som spricker hela tiden... (komer inte ihåg vad de heter nu...) Quote
rockka Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Här har du en länk till marinens "minilumpen" http://www.3ysflj.mil.se/index.php?lang=sv...c=news&id=12910 MvH Daniel Quote
Guest Bengtsson Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 (edited) Du Thern... Det tror jag på den dag jag ser det. Vi kommer ALDRIG att få ut den, inte under vår tid på ön iaf Om vi får det så... ja... då bjuder jag dig på en öl sen. ;) GMY Edit: Det heter M93, sjöstridsdräkt. Edited May 26, 2003 by Bengtsson Quote
Kockis Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Du Kockis, vad har ni för utrustning på Lungö? Är det M90 som gäller eller? Vi har m80? 87? eller va den heter, den blåa med sjorta, 7-8 fickor på byxorna, "verkstadsjacka" m90 kängor... Om jag går ik får vi SSD!! Quote
Guest Bengtsson Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Vad trött jag blir på er Kockis... Vi har ett gäng väldigt slitna M80 med inga fickor någonstans (därav namnet "Ragnsellsdräkten"), komplett kass. Första året som GK slapp ha lågskorna på sig på fältdygnen*herregud*. Får väl se om man får ut ordentlig utrustning i år. Annars vägrar jag gå IK där ute nästa år. Quote
Mr_mEtZ Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Benge vem har sagt att du kommer med på IK (Kunde bara inte låta bli) GMY Quote
Thern Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Du Thern... Det tror jag på den dag jag ser det. Vi kommer ALDRIG att få ut den, inte under vår tid på ön iaf Om vi får det så... ja... då bjuder jag dig på en öl sen. ;) GMY Edit: Det heter M93, sjöstridsdräkt. Finns det fler än jag som heter Thern här?? Quote
Guest Bengtsson Posted May 26, 2003 Report Posted May 26, 2003 Men herregud människa, jag är ju en SJÄLVKLAR kandidat GMY /Bengtsson -ödmjukheten själv Quote
Fbj972 Posted May 27, 2003 Report Posted May 27, 2003 Första året som GK slapp ha lågskorna på sig på fältdygnen*herregud*. Det låter ju seriöst... Quote
Guest Bengtsson Posted May 27, 2003 Report Posted May 27, 2003 Njae, vi har försökt upplysa dem "där uppe" om det faktum att vara ute i skogen då det är pissblött iförda kronans svarta snabba kanske inte är en sån väldans bra lösning. De tog till sig kritiken förra året Men det är på bättringsvägen nu, vilket uppskattas väldigt mycket. Nu är det bara resten som ska bytas ut. ;) Det är seriöst i sin helhelt men ibland vill man bara gråta över utrustningen Quote
J.Thern Posted May 28, 2003 Report Posted May 28, 2003 Du Thern... Det tror jag på den dag jag ser det. Vi kommer ALDRIG att få ut den, inte under vår tid på ön iaf Om vi får det så... ja... då bjuder jag dig på en öl sen. ;) GMY Edit: Det heter M93, sjöstridsdräkt. det ska du inte vara så säker på.. Fanjunkare Thorell från norrköping sade till en av mina kompisar som ska gå fk i sommar på mg2 skulle få ut den... så jag hoppas att vi skulle få ut den.. Gk förra året på mg2 hade m90.. (kanske tack vare att när jag gick gk var det 5-6 pers som vrickade fötterna i lågskorna när vi var ute i skogen..) o den där m80 utstyrlseln som vi har på mg2 är som bengtsson sade lätt sliten.. när jag skulle hoppa iland från if båten så sprack skiten i sömmen från gylfen till bältet i bak.. dt blev till att sätta sig ner med nål och tråd... Tror faktiskt att jag med ska gå ik... (hoppas) Quote
J.Thern Posted May 28, 2003 Report Posted May 28, 2003 Finns det fler än jag som heter Thern här?? Jag heter med Thern.. så då är vi nog två stycken... Quote
Kockis Posted May 28, 2003 Report Posted May 28, 2003 Jag pratade med några Mg- gk i vintras, de snackade om att gk har M90.. Va fan har det med vatten att göra???? Eller är ni skogsisar i gk??? Lungö är livet bara 26 dagar kvar till inryck!!!! Quote
Mr_mEtZ Posted May 28, 2003 Report Posted May 28, 2003 Hahahahaha Bengtsson jag kommer att få ut m93 vi inryck MG1 så att jag har det till min ISCE resa till Canada(snackade med följeofficeren idag och han sa att det var väl bra att jag tog ut utrustningen som jag skall ha på ISCE samtidigt som jag hämtar ut min utrustning till Canada) hur vindarna än vänder så går jag segrande ur striden. Quote
Guest Bengtsson Posted May 29, 2003 Report Posted May 29, 2003 @ Kockis: Vi har några s.k. "fältdyng" då geckisarna får bo i tältförläggning etc. Då lågskorna osv var totalt kassa för denna verksamhet fick de ut grönstället. Något mer ändamålsenligt kanske :P @Mr_mEtZ: Även vi från Gladan ska kanske få ut vår utrustning på Berga, så det är lugnt Mackan B) GMY Quote
Kockis Posted May 30, 2003 Report Posted May 30, 2003 Bengtsson: Men vi har ju m90 till våran blå.. ä, skit samma.. 23 Dagar till inryck! Quote
Guest Bengtsson Posted May 31, 2003 Report Posted May 31, 2003 Själv har man ju bara 16 dagar kvar :P Har ni Ingemar fortfarande? Quote
J.Thern Posted May 31, 2003 Report Posted May 31, 2003 (edited) Själv har man ju bara 16 dagar kvar :P Nu ska bengtsson vara tyst... Räknade lite på mitt o kom fram till att jag har 37 dagar kvar.... Edited May 31, 2003 by Sjvk Quote
Kockis Posted May 31, 2003 Report Posted May 31, 2003 Själv har man ju bara 16 dagar kvar :P Har ni Ingemar fortfarande? Jag tror inte att han ska komma i år.. Han är/var riktigt bra! 21 dagar! Quote
Guest Bengtsson Posted June 1, 2003 Report Posted June 1, 2003 Han var inte bara bra, han var utomordentligt bra! Vad har hänt med honom, vet någon det? 15 dagar kvar B) Quote
J.Thern Posted June 1, 2003 Report Posted June 1, 2003 Bengtsson, är det majoren Ingemar som var i Hemavan förra året ni pratar om?? Quote
Guest Bengtsson Posted June 2, 2003 Report Posted June 2, 2003 Japp densamme. Han var ju hur bra som helst! B) Quote
Kockis Posted June 2, 2003 Report Posted June 2, 2003 Han åkte tidigare förra sommaren av någon anledning. Han kanske skulle komma i år. Men han är ju pansionerad så vem vet!!? Quote
Guest Bengtsson Posted June 2, 2003 Report Posted June 2, 2003 Är han pansionerad? Jag trodde att han fortfarande låg på Amf1 Träffar du honom i sommar kan du nog lika gärna häsla från alla oss som gick GK v.9 där uppe 2002 ;) 14 dagar kvar. Har fortfarande inte fått utr. listan, så det kanske blir M93 trots allt B) Quote
Kockis Posted June 3, 2003 Report Posted June 3, 2003 (edited) Jag tyckte att ha sa det när jag gick gk, men vet inte riktigt.. v9 var det då sthlmarna hade sportlov, isåfall var jag där då oxå! Edited June 4, 2003 by Kockis Quote
Recommended Posts