Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

JAg läste fel, jag var där 2003. Han kom faktiskt dit sista dan, han skulle jobba veckan efter..

Jag har börjat köpa lite MÖP grejor (sånnt som kan vara bra att ha).

Länktar som fan.

Hoppas man blir utagen till tävlingarna, var är dom i år??? ,O

Edited by Kockis
  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Bengtsson
Posted

Check. Haha, ja lite prylar är nog bra att ha. Tycker själv att multitool är ungefär det enda man behöver plus en bra kniv. Resten sköter ju kungen så bra själv.

Tävlingarna, ska inte de vara i Karlskrona i år. Förra året var ju på MG vill jag minnas.

:baskerPa:

Posted

Nej jag tror det var 2 år sedan på mg, för då var jag där och tittade. Karlskrona var nog förra året, vet inte riktigt möjligen Gbg?!?

Guest stenispenis
Posted
Vad trött jag blir på er Kockis... Vi har ett gäng väldigt slitna M80 med inga fickor någonstans (därav namnet "Ragnsellsdräkten"), komplett kass. Första året som GK slapp ha lågskorna på sig på fältdygnen*herregud*.  :)

Får väl se om man får ut ordentlig utrustning i år. Annars vägrar jag gå IK där ute nästa år.  :D

:D

var gick du nånstans benge?

Guest stenispenis
Posted
@ stenispenis:

Märsgarn 1. Hurså? :D

:D

nej jag vet inte...jag tycker bara att det är konstigt att stockholmsläghret skulle ha så kasst hehe

folk från mnärsgårn skryter ofta om hur fint dom har det etc.

Guest Bengtsson
Posted

Jorå vi har det fint i övrigt, bra utbildning, jättebra befäl. Allting är jättebra, förutom den här lilla grejjen med utrustningen som sagt. Men kamratandan och det övriga väger upp detta rätt bra vilket som. Iom att kåren blivit en avtalsorganisation nu så ska det tydligen ägnas lite mer pengar åt just utbildningen också, enligt vad jag har förstått i alla fall, så det kan nog kanske bli en uppryckning även där. :wub:

GMY

:baskerFN:

Posted (edited)

@bENGTSSON

Det där med kamratanda har jag hört annat om. Många gk:are sa att kamratandan bara gälde resp. grupp på mg.

Skit samma vi har iaf. också bra kamratanda från gk-pk!

Nu är det inte många dagar kvar!

13 st om vi ska vara exakt! :2guns:

Edited by Kockis
Posted (edited)
@bENGTSSON

Det där med kamratanda har jag hört annat om. Många gk:are sa att kamratandan bara gälde resp. grupp på mg.

Skit samma vi har iaf. också bra kamratanda från gk-pk!

Nu är det inte många dagar kvar!

13 st om vi ska vara exakt! :huh:

jag kan bara prata för mg2, men vi har en jäkligt bra kamrat anda.. hela vägen från gk till pk.. och alla är vänliga och trevliga mot alla... dock så förekommer det ju obligatoriska kuddkrig och lite andra jäkelskaper.. :camo:

men förutom snodda duschdraperier och kuddkrig så är det en super kamrat anda.. :navy:

Edited by Sjvk
Guest stenispenis
Posted (edited)

hehe jag kommer ihåg förra året då jag som fk:are var med i en commando grupp som iklädda kalsonger (gröna), smäck och kängor sprang omkring med en kudde och slog alla vi fick tag på....askul :navy:

i regnet kan jag tilläga :camo::huh:

Edited by stenispenis
Posted

Det var riktigt kul, vi måste göra något liknande i år! Fast vi är ju Pk så vi får väll föregå med gått exempel och vara sjömansmässiga hela tiden! PK är ett= Chefen, PK närvarande 1 samtliga!

Guest Bengtsson
Posted

Mr_mEtZ, jag är med dig broder! :huh:

Aja, geckisarna ska sova i samma kasern som oss, så vi får nog skärpa oss betydligt mot förra året, antar jag :}

:Malaj:

Posted

Ja Bengtsson min vän och kamrat! Min brorsa skall med i sommar han fyller 15 dagen för MG1. Vi får se till att göra folk av honom! Jag tycker att Bengtsson och undertecknad får lära geckisarna ett preussiskt och sobert leverne.

GMY Vän och kamrat

Posted

Det är bara 10 dagar kvar! Vi får la hålla diskutonen vid liv tills jag åker iaf, snälla!

PS. Vi från lungö SPÖAR er alla i RIKSTÄVLINGARNA i sommar, lita på det! :D

Posted
Det är bara 10 dagar kvar! Vi får la hålla diskutonen vid liv tills jag åker iaf, snälla!

PS. Vi från lungö SPÖAR er alla i RIKSTÄVLINGARNA i sommar, lita på det! :D

Hrm... det återstår att se... vi från mg2 är ju ena jäklar på att kuta visade det sig ju i somras i karlskrona... vi sprang ju ikapp 3 min på ledarna.. som startade 3.5 min före... på en 3 varav runt kungsholmen...

Guest Bengtsson
Posted

Haha! Hörde ni grabbar? Renvallarna ska slå oss! :D

Nej men skämt åsido, njae, jag är skeptisk, Som Sjvk skriver så är Mg2 ganska bra. Mg 1 har även vi våra specialiteter.

Tre dagar kvar nu, ska bli intressant att se vad vi får för mtrl i år. Säkerligen det gamla vanliga :/

Men sen så får vi köra 200-båtar :wub: , till skillnad från övriga Sverige. :D

:navy:

Posted

Två dagar kvar till MG1 kan knappt vänta!! Åker transport båt upp i kväll 10h tar det svacka om nav övn. Må så gott kamrater höres efter MG1

GMY

Posted

Trevig resa på er Sjövärns aspiranter, trevlig resa!

JAg vill också åka nu, det är fusk ju en hel vecka kvar :)

Posted

Ska packa i morgon!

Fan man måste väll läsa på morsen i veckan så att man kan den när man kommer upp!

Posted

Bara 10 dagar kvar till F4!!

Längtar svårt dit särskilt till Fjällmarsen...

DEt största bproblemet blir inte sömnbrist eller något sådant...

utan MYGGEN!!!! (alla som har varit i norrland p liknande vet vad jag menar)