Jump to content

Enormt rolig ombyggnation


roninn

Recommended Posts

http://www.sportsmansguide.com/net/cb/cb.aspx?a=180441

 

Man konverterar sin "plinker" Ruger 10/22 till en MG42 look alike. Helt otroligt rolig!

 

tänk att hala ut den på skjutbanan och mata iväg 22LR i mängder.

 

Den borde gå att beställa från USA eftersom det i sig inte är en vapendel inte heller borde den vara licenspliktig. tröttnar man så tar man bara och konverterar tillbaka bössan till originalskick.

 

Jag skall erkänna att jag är jävligt sugen... ca 100 USD för MG42 och sen köpa en halvbillig begagnad 10/22 och montera ihop. Sen leka östfronten på skjutbanan mot diverse mjukisdjur, meloner, apelsiner och burkar...

Link to comment
Share on other sites

Om ni läser beskrivningen så är det ett skal som man monterar runt den befintliga lådan och pipan utan inverkan på densamma eller dess funktion. Alltså torde detta tillbehör vara licensfritt då stockar inte är licenspliktiga.

..effectively transforming its appearance..

Appearance är ju inte function. ;-)

Edited by Yxa
Link to comment
Share on other sites

Precis som Yxa skriver så påverkas inte vapnets funktion alls. Det är bara ett "Skal" man monterar runt pipa och mekanism från en Ruger 10/22. Det kommer fortfarande bara vara en semiauto .22LR bössa, men kommer att se ut som en MG42.

 

Det är inte konstigare än att köpa en bössa och sedan köpa en annan kolv och byta kolv. Det ger bara oss nördiga vapenälskare en möjlighet att få ett vapen som ser ut som ett vapen vi egentligen skulle vilja ha men aldrig kommer att ha råd eller få möjlighet att köpa.

 

Lite som en kitcar av en Ferrari Testarossa byggd på en VW chassi...

Link to comment
Share on other sites

http://www.sportsmansguide.com/net/cb/cb.aspx?a=180441

 

Man konverterar sin "plinker" Ruger 10/22 till en MG42 look alike. Helt otroligt rolig!

 

tänk att hala ut den på skjutbanan och mata iväg 22LR i mängder.

 

Den borde gå att beställa från USA eftersom det i sig inte är en vapendel inte heller borde den vara licenspliktig. tröttnar man så tar man bara och konverterar tillbaka bössan till originalskick.

 

Jag skall erkänna att jag är jävligt sugen... ca 100 USD för MG42 och sen köpa en halvbillig begagnad 10/22 och montera ihop. Sen leka östfronten på skjutbanan mot diverse mjukisdjur, meloner, apelsiner och burkar...

 

Vad jag förstått, efter att ha läst lite om produkten på diverse 10/22-relaterade forum, så är det där MG-42-kitet "Cheap flimsy plastic".

 

Då skulle jag hellre satsa på en ny stock från Nordic Components.

Exempel

På den kan du montera alla stockar, freefloat-handskydd och pistolgrepp som finns för AR15/M16-familjen.

 

Edit

Så här kan det se ut:

D462_5246_img.jpg

Edited by Knekt
Link to comment
Share on other sites

Precis som Yxa skriver så påverkas inte vapnets funktion alls. Det är bara ett "Skal" man monterar runt pipa och mekanism från en Ruger 10/22. Det kommer fortfarande bara vara en semiauto .22LR bössa, men kommer att se ut som en MG42.

 

Det är inte konstigare än att köpa en bössa och sedan köpa en annan kolv och byta kolv. Det ger bara oss nördiga vapenälskare en möjlighet att få ett vapen som ser ut som ett vapen vi egentligen skulle vilja ha men aldrig kommer att ha råd eller få möjlighet att köpa.

 

Lite som en kitcar av en Ferrari Testarossa byggd på en VW chassi...

 

Jo precis, men din formulering i inlägg fick det att låta som helauto ;)

 

"tänk att hala ut den på skjutbanan och mata iväg 22LR i mängder."

Link to comment
Share on other sites

Med ett flinkt avtryckarfinger kan man slå världen med häpnad... :lala:

 

:D Visst är det så... men på en 10/22 så ska man nog byta ut trycket om man vill få upp nån fart på avfyrningarna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...