Jump to content

Beach 2008. Deff diet?


SpetnaZ

Recommended Posts

För Beach 2008 är du tyvär lite sent ute. Fast det är ju klart, om du ska till Maldiverna i höst har du en god chans.

 

Professionella fitness- och bodybuildingdeltagare börja ofta upp till ett halvår i förväg. De drar helt enkelt ned på fettintaget till ett minimum och äter nästan uteslutande protein- och kolhydratrik mat vid behållen träning.

 

Ett ungefärligt mått är att ditt näringsintag per dag bör ligga på 500-1000 Kcal under vad du förbränner i vanliga fall. Enklast är att be mer erfarna medlemmar (med tävlingserfarenhet) på gymmet om hjälp.

 

Viktig: Att deffa är inget annat en kontrollerad svältperiod medicinskt sett. Därför bör man alltid inhämta råd från erfarna kroppsbyggare.

 

Mer info: http://www.viktokning.se/att+deffa/styrketraning

Link to comment
Share on other sites

"Enkla" steg mot en deffad och vältränad kropp

 

Drick mycket vatten, kissar du gult har du drickt för lite

Gå ut och gå innan frukost

Ta bort vittbröd och ersätt de med mörkt

Sluta med helt med läsk och onyttig juice

Ät lite ofta, du ska äta 5-7 gånger per dag. Frukost, mellis, lunch, mellis, middag, mellis

Ät minde mot slutet av dagen då du bränner sämre då. De låter mycket, men de tar sej.

Ät mycket grönsaker

Sov 8 timmar per dygn, kanske de viktigaste för att få mer muskler

 

Dessa saker är såklart jobbiga i början, men ta några steg i taget så brukar de funka.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...