Carta Posted April 1, 2008 Report Share Posted April 1, 2008 Hallå! Som topic lyder, vilket är bästa alternativet för en civil att bära, fördelar/nackdelar!? Syftar på komfort, hållning och rörlighet i första hand. Sen för övrigt vad det är för "större" skillnad på klassningarna (dem tål i stort sett samma sak). Skyddsväst MP-SEC Tac-3 III A eller Skyddsväst C.P.E pro klass IIA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gizama Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Kan inte hålla mig! Varför bära skyddsväst som civil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dajo Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Kan inte hålla mig! Varför bära skyddsväst som civil? Ordningsvakt, väktare, taxichaffis, något "vuxen på stan projekt" osv. Det finns massor med "civila" som har behov av skyddsväst. Sedan finns det ju även div yrkeskriminella som har ett jättebehov av att ah skyddsväst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carta Posted April 3, 2008 Author Report Share Posted April 3, 2008 Kan inte hålla mig! Varför bära skyddsväst som civil? Nu så ville jag dela upp begreppen militär och "civil". militär tex hade krävt en högre klassning på västar än vad "civila" behöver. Lite inne på samma spår som Dajo skriver. I mitt fall då väktare samt dörrvakt. har du inget att komma med så behöver du inte besvara tråden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts