[Neo] Posted February 14, 2008 Report Posted February 14, 2008 Hur mycket utrustning får man av företaget om man jobbar som väktare? Kängor? Ficklampa? Handbojor? Handskar? Skyddsväst? Eller får man ersättning för att köpa saker som dessa? Eller står man för kostnaden själv?
SBP Posted February 14, 2008 Report Posted February 14, 2008 Det normala är att du får kläder (byxor, tröja, skjortor-slips, jacka, keps/basker och för det mesta även knivhandskar), bälte, en del saker att ha i bältet (till nycklar, radio, märkesdragare och liknande). Sen beror det på vilket företag det är om du ska få egen ficklampa, batong, handfängsel och skyddsväst. Det normala är att man får låna sånt när man jobbar. Skor/kängor får du bekosta själv, och vill du ha eget av något annat så är det bara att hosta upp själv.
Stefan F Posted February 14, 2008 Report Posted February 14, 2008 Vad är knivhandskar och märkesdragare?
M00nStalker Posted February 14, 2008 Report Posted February 14, 2008 Knivhandskar = Stick/skärskyddshandskar, handskar med kevlarliner eller liknande.
pajohansson Posted February 14, 2008 Report Posted February 14, 2008 Vad är knivhandskar och märkesdragare? Märkesdragare är den här mojängen som väktaren använder för att registrera att han ronderat en viss punkt. Du kanske har sett de här streckkoderna som brukar sitta uppklistrade vid vissa dörrar osv? Dessa drar väktaren med en läsare när han går förbi.
LeadHead Posted February 14, 2008 Report Posted February 14, 2008 Är det för att säkerställa att den late studenten som extraknäcker som väktare inte istället drar hem och sover eller tittar på TV? Har det någon annan viktig funktion?