Jump to content

Puxing PX-777 plus VHF

goliat82

Recommended Posts

Hej.

Jag har precis köpt en puxing 777 radio. Nu undrar ja om någon av Er vet vart man kan köpa tillbehör till den i sverige? Jag är främs interesserad av ett headset modell säpo eller security headset, men alla tillbehör är ju av intresse.

Headseten jag har hittat att köpa utomlands passar till bla Kenwood, Linton, WEIERWEI och QUANSHENG. Utaget ska vara 2 pin -2.5MM + 3.5MM jack. Hoppas att någon kan hjälpa mej då jag är i ganska aukut behov av ett headset då jag jobbar som dörrvakt.

MVH

Hej.

Jag har precis köpt en puxing 777 radio. Nu undrar ja om någon av Er vet vart man kan köpa tillbehör till den i sverige? Jag är främs interesserad av ett headset modell säpo eller security headset, men alla tillbehör är ju av intresse.

Headseten jag har hittat att köpa utomlands passar till bla Kenwood, Linton, WEIERWEI och QUANSHENG. Utaget ska vara 2 pin -2.5MM + 3.5MM jack. Hoppas att någon kan hjälpa mej då jag är i ganska aukut behov av ett headset då jag jobbar som dörrvakt.

MVH

Tänk bara på att Kenwood-kontakten är omkastad jämfört med ex Lafayette/Albecom/ICOM mfl som annars har samma 2,5-3,5 kontakt.

Själv använder jag ett headset från Zodiac. Freephone är nån SecretServicevariant med käkbensmic, dock har den fel kontakt för dig, men det går ju alltid att kolla om det finns andra varianter.

Ett riktigt bra headset iaf.

Edited by cf112

Vad menar du med omkastad? Jag kan absolut inget om radioapparater. Vet du något ställe där man kan köpa headset som fungerar till Kenwood?

Jag var lite otydlig.

Kenwoodkontakten är omkastad jämfört med dom flesta andra iom att hörsnäckan är 2.5mm och mickontakten 3.5mm.

ICOM-standarden på dubbelkontakten är precis tvärtom alltså.

Svensk Radio Kommunikation

• 9 months later...