Jump to content

Recommended Posts

Posted
ska vi ha någon infohelg som luftburna? såfall vad gör man där. Några polare som va där sa att det va typ uttagningar i något slag?

jo, vi har vår infohelg den 9e Maj (helgen vecka 19) så det är bara till att börja tagga! ^^

fast jag vet inte riktigt vad det är vi ska göra men det lär väl bli lite olika tester.

• Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
ska vi ha någon infohelg som luftburna? såfall vad gör man där. Några polare som va där sa att det va typ uttagningar i något slag?

jo, vi har vår infohelg den 9e Maj (helgen vecka 19) så det är bara till att börja tagga! ^^

fast jag vet inte riktigt vad det är vi ska göra men det lär väl bli lite olika tester.

kan man fortfarande bli utslagen då?

Posted

Nej det tror jag nog inte, fast man vet la aldrig.

Nå blivande jägarplutonbefäl som vart på infohelgen i december vet nog mer :D

Posted

Okej för de jag känner som haft info. helg som luftburen har gjort x antal tester där man kunde bli utslagen. Lustigt om de har det men inte jägarspec.

Posted

Nå blivande jägarplutonbefäl som vart på infohelgen i december vet nog mer :)

Klart man kan, Pliktverket finns på infohelgen av en anledning 8-/

Posted

Nå blivande jägarplutonbefäl som vart på infohelgen i december vet nog mer :)

Klart man kan, Pliktverket finns på infohelgen av en anledning :unsure:

jahaja, ja jag vet ju inge än så :rolleyes:

• 2 weeks later...
Posted

Vad ska ni jägarsoldater satsa på när vi alla väl är på plats då?

Jag funderar på prickskytt, nu när bergsplutonen är borttagen från oss :)

Posted

Vad jag har förstått så vill väl de flesta bli det. Så bli inte besviken om jag snor din plats :D

Nämen jag vill nog bli sjukvårdare.

Posted
Hej Igen!

Kul att tråden har fått lite liv nu lagom till infohelgen :D ! Fick mina biljetter för några dagar sedan, kommer få åka Nattåg avg. 18.12 ank. 5.11 = 10 Timmar och 59 minuter.... !!!!!!! ????? !!!!!!!!!

:rockon: Jag misstänker att jag inte kommer att få sova så mycket under resan, är inte van att sova på tåg och dessutom är jag nog lite nervös inför infohelgen som börjar typ, direkt när man kliver av tåget.

Jag är inte besviken på något sätt :) Det är bara det att jag bor 2 minuter från närmaste busshållplats och bussarna går var 10 minut i stort sett dygnet runt. Är van vid att ha allt runt hörnet. :P Men jag tror att miljöombytet kommer bli bra. Ser man stjärnor där uppe? (själv ser jag knappt en enda hemma hos mig, för mycket ljus) och norrsken vill jag se :D...:D

Andra som har längre resväg? Jag hoppas verkligen att ni som bor långt söderut får flyga... (skåne, småland, blekinge etc...)

Kan erkänna, motivationen har inte varit på topp, tränade ordentligt i våras men sen kom besked om nedläggning etc. och motivationen försvann helt. Nu började jag träna igen när jag fick breven, men jag tror inte jag klarar att springa milen under 50 min :)

Jag hoppas det blir ännu mer liv i tråden nu när helgen närmar sig. Någon som ska med samma tåg som jag? Vill gärna ha någon att snacka med, 11 timmar på ett tåg verkar segt. tåg 94 avg 18.12 från Stockholms C ank 05.11 Jörn STN

Har åkt den vändan 4 ggr nu. alltid lika spännande å segt. Fast sova kan man göra rätt mycket om du kommer i rätt liggvagn.

Dock är ja glad att ja har gjort klart allt, men man är ju grönkläd nu för tiden också =). Hemvärnet har ja vart aktiv i 5 år nu efter min värnplikt i Östersund. =) Lite mer action där än i Arvidsjaur ^^.

Lycka till på Vpl resan. =) Hoppas många av er fortsätter inom hemvärnet senare =)

Posted

Tänkte styra med inrycksresan nu i veckan och undrar följande:

Ska man åka dit så man är där den 30:e mars när vi ska inställa oss eller åka dit dagen innan?

Buss från Jörn, är det något man beställer själv eller är den chartrad som på infohelgen?

Kommer man behöva ringa till samtliga resebyråer, SJ, bussbolag, samt andra tågbolag?

Känns bättre o bara ringa reseavdelningen så får de fixa detta, vill ha identisk resa som jag hade på infohelgen, måste vara lättare för dem. Men om ni har beställt så säg gärna hur ni gick tillväga!

• 3 weeks later...
Posted (edited)

Vad jag har förstått så vill väl de flesta bli det. Så bli inte besviken om jag snor din plats :D

Nämen jag vill nog bli sjukvårdare.

Tje!

Visst vill alla bli prickskyttar, men har för mig att en polare som låg inne på ajb sa att alla vill i början, sen ändrar man uppfattning. Ni förstår säkert varför, det kostar att.. Men sikta högt!

Edited by dunst
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Är satt som stridsfordonskytt/förare med inryck juli 2009 på pbat i boden. Är placerad på 1.pansarskyttekompaniet. Vilken vagn är det som gäller då?

Jag hoppas ju innerligt på en CV90 eller leo, men man vet ju aldrig :tveka:

EDIT: Placera jag tråden lite vajsigt kanske?

bg_band2.jpg

Svar ja, flyttade din post hit istället för att starta en helt ny tråd /blackadder Blågul

--------------------

REGLER

Edited by Blackadder
Posted

Vi vanliga dödliga (icke jägare) som ska på infohelg på i19 den 17maj. Vad kommer hända? Missar jag något om jag struntar i det?

Posted
Är satt som stridsfordonskytt/förare med inryck juli 2009 på pbat i boden. Är placerad på 1.pansarskyttekompaniet. Vilken vagn är det som gäller då?

Jag hoppas ju innerligt på en CV90 eller leo, men man vet ju aldrig :tveka:

EDIT: Placera jag tråden lite vajsigt kanske?

Det kommer att bli Strf90 (CV90) Galet rolig vagn att köra, grattis.

Posted
Det kommer att bli Strf90 (CV90) Galet rolig vagn att köra, grattis.

Är det säkert? Jag har haft turen att få åka både 90 och 122 tidigare. 122 var väl aningen häftigare, men cv90 tufft det med.

Kan säga jag är nöjd bara jag slipper någon gammal ryssvagn :tveka: