TessLjung Posted January 6, 2008 Report Share Posted January 6, 2008 Hej! Håller på att lägga om mitt träningsschema och skulle behöva lite tips och råd om hur jag ska få allt att gå ihop. Har planerat att träna; Dag 1 – Ben, Mage Dag 2 – Rygg, Biceps Dag 3 – Bröst, Axlar, Triceps + extra pass med lite magövningar Utöver detta måste jag även få in ett par konditionspass – då tänker jag främst på löpträning och spinning. Någon som har förslag på hur jag kan få in detta i mitt schema eller några andra förslag på hur jag ska lägga upp träningen? Kanske ska tillägga att jag är någorlunda van vid att träna sedan tidigare. Tar morgonpromenader på 45 min 6 dagar i veckan, kör spinning 4-5 pass i veckan och gymmar sedan tidigar 4-5 pass i veckan. Just på grund av detta tänkte jag att kroppen kan tänkas behöva vila ibland, det är därför jag söker råd. Tack på förhand! Hälsningar Tess Link to comment Share on other sites More sharing options...
g3space Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Vad har du för mål med din träning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TessLjung Posted January 7, 2008 Author Report Share Posted January 7, 2008 Vad har du för mål med din träning? Få bättre kondition och bli starkare ;o). Mer precist kan ja väl säga att jag vill kunna springa 1 mil på 45 min. Komma över att ta 100 kg i marklyft (har fastnat på 90). Vill helt enkelt utveckla mina resultat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
g3space Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Få bättre kondition och bli starkare ;o). Mer precist kan ja väl säga att jag vill kunna springa 1 mil på 45 min. Komma över att ta 100 kg i marklyft (har fastnat på 90). Vill helt enkelt utveckla mina resultat. Ok. Jag är ingen löpare, men vill du bryta igenom en platå i lyftandet så gäller det att fokusera på att bli just starkare, vilket innebär att äta som en häst och rent av bli lite fet - m a o ta det lungt med konditionsträningen ett tag. Du kommer behöva all din energi för att klara av styrketräningen och framförallt för att återhämta och bygga upp. Morgonpromenader är ok, men skall du köra spinning fem dagar i veckan så blir det varken hackat eller malet. Du kan inte både ha kakan och äta den - och vill du bli starkare så måste du äta kakan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fästningstrollet Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Ang. löpningen: hur många pass har du tänkt att köra? Vad springer du milen på nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Bengtsson Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Kan rekommendera sidan http://www.crossfit.com. Där finns en massa träningstips för att variera sin träning. Något som är viktigt för att inte fastna vid en viss vikt/tid /Håkan Link to comment Share on other sites More sharing options...
TessLjung Posted January 9, 2008 Author Report Share Posted January 9, 2008 Ang. löpningen: hur många pass har du tänkt att köra? Vad springer du milen på nu? Ja du, bra fråga jag inte har något svar på. Avskyr egentligen att springa och brukar ta cykel och köra istället. Cykla 3 h är riktigt skoj men att springa har jag inte fattat vinken med riktigt. Däremot måste man ju lära sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper86 Posted January 26, 2008 Report Share Posted January 26, 2008 Är det råstark du är ute efter att bli så ska du fokusera på dom så kallade basövningarna. Men för att lyfta mer i marklyft och få bättre kondition så skulle jag rekommendera dig att träna på följande vis. Måndag - Bänkpress & Benböj + 2 valfria bröstövningar och 2 benövningar Reps antalet ska ligga på mellan 3-5 i 4-5 set. Tisdag - Vila Onsdag - Core. Enklare övningar. Situps, ryggresningar m.m. för coren. Torsdag - Löpning Fredag - Marklyft & Militärpress + 2 ryggövningar och 2 axelövningar samma sätt som måndagen. Lördag - Core + löpning Söndag - Vila Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pappsen Posted January 26, 2008 Report Share Posted January 26, 2008 borde bg slå ihop med: http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=34142&hl= ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.