Jump to content

Hur tränade ni den sista månaden innan inryck?

KH905

Recommended Posts

Hejsan det är så att jag rycker in som luftburen soldat på k3 i karlsborg den 28 januari 2008. Och jag vill bara höra hur ni tränade den sista månaden. Var det mycket löpning? styrka? marsch? brak?

Jag funderar på att köra så här: mellandagarna mycket löpning, början av januari löpning och en del marsch fram till den 20de januari för att sedan bara köra brak, vila, sova och äta mycket.

Berätta gärna hur ni gjorde. Fall det redan finns en sån här tråd får ni gärna ta bort den och länka till den andra, för jag hittade ingen i alla fall

Hejsan det är så att jag rycker in som luftburen soldat på k3 i karlsborg den 28 januari 2008. Och jag vill bara höra hur ni tränade den sista månaden. Var det mycket löpning? styrka? marsch? brak?

Jag funderar på att köra så här: mellandagarna mycket löpning, början av januari löpning och en del marsch fram till den 20de januari för att sedan bara köra brak, vila, sova och äta mycket.

Berätta gärna hur ni gjorde. Fall det redan finns en sån här tråd får ni gärna ta bort den och länka till den andra, för jag hittade ingen i alla fall

Innan jag ryckte in på Amf1 i somras tränade jag följande.

Jag tränade löpning 3gånger i veckan, ca 1mil x2 och intervall x1. Långdistanslöpningen med M/90 kängor.

Och ett 3-4h marschpass med ca 25kg ryggsäck.

Och styrka tränade jag enligt ett papper vi fick ut på infohelgen.

Mitt tips är att träna för mycket marsch det är det man har mest nytta av.

Och lycka till!

Följande schema.

Mån. Gymma. Armar

Tis. Springa

Ons. Gymma Rygg, bröst

Tors. Vila

Fre. Gymma Mage, ben

Lör. Springa

Sön. Vila

Viktigt är enligt mej är att lägga en stor del av träningen på just ben och rygg/mage pga att de är de muskelgrupperna man oftast använder mest och är tråkigast att träna enligt många. (folk lägger för mycket energi på bröst och armar oftast. Axlar är också bra om man inte är så bra att hålla gevär. Testa att ta ett järnrör, spett mm på runt 4-5kg och ta upp de som du gör när du ska skjuta och håll de still i ca 10 sek. upprepa några repitioner.

Kom ihåg att ät också efter träningen. Mjölk är typ de "billigaste" alternativet för att få i protein. Skippa colan som sagt ta mjölk. Byt också från mjukt till hårt bröd på morgonen. En sista grej. Sup inte! :rolleyes:

Ju mer träning destå enklare blir det att komma igång.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...