Kurki Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 God dag! Jag letar efter tydliga bilder, gärna stora på dem svenska "tre kronorna". Dem finns bl.a i de heraldiska vapnen för; Livgardet, Livregementets husarer (K 3) , A 9, Lv 6, Amf 1, Amf 4 (väldigt litet). Även polisen och securitas har kronorna på sina brickor. Hoppas på att någon sitter och trycker på dessa!! Tack på förhand! -Kurki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackDragon Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 Även polisen och securitas har kronorna på sina brickor. Securitas har ingen bricka! Den bricka du syftar på är "Ordningsvakts-brickan"... *Jag var tvungen ;)* Jag säger till om jag hittar några schysta kronor! ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 Vad jag sett så har varken Amf4 eller Amf1 några "tre kronor" någonstans förutom på alla uniformspersedlar. Det har iofs alla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 Det heraldiska vapnet på mil.se har det iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 Det heraldiska vapnet på mil.se har det iaf. ja det hade det fanimej. Det har jag missat helt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackDragon Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 Skyddsvakts märket har också 3 kronor! Jag har en bild men jag kan inte posta den! Den säger bara= FÖLJANDE FEL HAR HITTATS -------------------------------------------------------------------------------- Tyvärr, dynamiska sidor i taggen är inte tillåtet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 Halmstad har Tre Hjärtan i stället! Staden fick det av Kristian IV när Halmstadborna hade slagits så tappert mot svensken. Kungen tyckte att Halmstadborna hade så stort hjärta att det borde synas i stadens vapen, samtidigt som det var en tydlig elak gest mot den svenska kungen som ju hade tre kronor! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kung_keno Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 Ja hallå ja!! Vad trevligt att stöta på sin gamla troppchef efter så lång tid. Läste precis din profil, det ska alltså bli nått vettigt utav dig med!! Jag ska se om jag hittar bilden på de tre kronorna som pryder min högerarm. Hör av mig.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lord Good Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 http://www.fotw.ca/flags/ie-muns.html Här har du Irländska grevskapet Munsters flagga, snygg va! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malaj Posted February 22, 2003 Report Share Posted February 22, 2003 Vad jag sett så har varken Amf4 eller Amf1 några "tre kronor" någonstans förutom på alla uniformspersedlar. Det har iofs alla. Jodå, Amf 4 (som är ganska ensamma om att ha lejonet heraldiskt rättvänt) har och de tre kronorna i sitt vapen. Inte nog med det: danska riksvapnet har också de svenska tre kronorna. Lär vara något gammal gurgel sedan förra drottningen (Margrethe den I, alltså; Kalmarunionen) och sedan har de behållt kronorna, bara för att jäklas. Men de gör sjysst pilsner. ) Gå annars in på http://www.royalcourt.se/net/Kungl.+Hovsta...ngliga+symboler och kopiera lilla Riksvapnet. Bäst att skynda. Blir snart tre euro istället... Kaptajnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurki Posted February 24, 2003 Author Report Share Posted February 24, 2003 Tackar Malaj!! Det var en alldeles utmärkt bild! Tack för hjälpen till alla inblandade! Det är trevligt att gemenskapen på SoldF.com är så god! Tack än än gång! -Kurki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fågel Fenix Posted February 24, 2003 Report Share Posted February 24, 2003 Tänkte att jag kunde få fortsätta tråden med en ny förfrågan. Kan inte alla som har bra sidor mm. med bilder kladda ner dem här ?? Diggar gärna några sköna mil-bilder lite då & då (förstå nu inte fel... ) Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 24, 2003 Report Share Posted February 24, 2003 Sköna bilder? "min" gamla 1313bil... ( Min grupps utrustning = min utrustning ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fågel Fenix Posted February 24, 2003 Report Share Posted February 24, 2003 Sköna bilder? "min" gamla 1313bil... ( Min grupps utrustning = min utrustning ) En bra början !! Kanske inte så "porriga" bilder men det kan dom ju vara för dig kanske ja ;) Ingen som har lite bilder på "ovanliga" saker ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 24, 2003 Report Share Posted February 24, 2003 Den här då Divisionstaben Lite Pcdart, och titta... JAG!!! och MIN dator...(samma tes som ovan). Dock snaggade jag mig ihgen strax efter denna bild... (vad tänkte jag) Lite Sprängtjänst (fd två bilar) Lite Ts kopplingar http://w1.319.telia.com/~u31919872/fard.jpg Ledningsplut ontour... Till ASSÖ02, och Jag klättar på sprintern längst bort (stor bild) SLutligen lite hedelig gamal vapen vård... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fågel Fenix Posted February 24, 2003 Report Share Posted February 24, 2003 Skall vapenvårdsbilder vara med så måste ju den där "du ser ut som psykopaten" vara med! Alla som har sett dahlberg på denna bild vet vad jag menar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 På allmän begäran... Vapenvård och visitation "dagen efter" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fågel Fenix Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 LOL! Kan inte låta bli att skratta, solly Bilden är jättefin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 *hjälp* Tur att man inte lumpade med dig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackDragon Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 2 bilder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 (edited) Yours truly någonstans i Blekinge skärgård: Edited February 25, 2003 by Doyle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkstar Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 Fu Dahlberg: Kul att se sin gamle lumparpolare på bild. (PUL?) Kan nämna att jag också hade en dator... har dock inte bild på den. Detta för att ALLT DETTA VAR HEMLIGT OCH INTE FICK FOTOGRAFERAS. BatCh skulle ju godkänna om någon fick vistas i "min" bandvagn. (Vilket upprörde ett antal eftersom vi hade TV och 2000W värmare...) Och till sist: Varför fattar inte den medelbegåvade beväringen att fiberkablarnas kontakter INTE ska dras i leran. Men men... blåser man på dem så funkar de... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts