Jump to content

Lidingöloppet 2007

3924

Recommended Posts

Då var snart dags för Lidingöloppet, hur ser det ut med träningen och glädjen in för abborrbacken.

Vad har ni för förväntningar och dröm tid att slå?

Jag har som mål att komma under 2:45.

Vi ses i spåret

J

Ja då var vi ju några få som ska utför detta lopp av glädje och lycka.

Jag kan inte annat le lite när jag tänker på skylten ”välkommen till abborrbacken", det finns inget som slår dessa glädjande rader när kroppen skriker till dig att dö där du står och det har börjat flimra för ögonen.

@Vysotskij

@antonanton

Det är klart ni ska springa, detta lopp av glädje, det finns ju knappt en enda backe under hela loppet…… :)

Jag ska springa! Senast jag sprang Lidingölopept gick jag kanske i tvåan, och då var det 1,7km. Lite andra tanker nu va.

I och med att jag faktiskt bor på den sköna ön så måste man ha sprungit den minst en gång.

GBG varvet i våras gick ok, så det ska nog bli en kul grej. Dock har jag legat alldeles för mycket på latsidan vad det gäller löpningen... får se hur det går.

Sprang det förra året, inget man frivilligt gör om..

Vaaaaaa, nej inte så här. Detta lopp som sprider sådan lycka och en känsla av att vara tillfreds med naturen när man sakta men säkert förtvinar ner i moder jord i en hög av svett och smärta. Det är klart att du ska spring en gång till, du ska springa många gånger till, för det är ju så roligt. Missa nu inte detta tillfälle att springa 30 km och glädjas med oss andra...................att man till slut är i mål.

Vaaaaaa, nej inte så här. Detta lopp som sprider sådan lycka och en känsla av att vara tillfreds med naturen när man sakta men säkert förtvinar ner i moder jord i en hög av svett och smärta. Det är klart att du ska spring en gång till, du ska springa många gånger till, för det är ju så roligt. Missa nu inte detta tillfälle att springa 30 km och glädjas med oss andra...................att man till slut är i mål.

Svaret är nej, ligger lite efter i konditionsstatus just för tillfället dessutom. Stockholm Marathon / Göteborgsvarvet / Fjällräven Classic nästa år istället :banana

Svaret är nej, ligger lite efter i konditionsstatus just för tillfället dessutom. Stockholm Marathon / Göteborgsvarvet / Fjällräven Classic nästa år istället :D

Stockholm Marathon och Göteborgsvarvet, har sprungit dom båda, men det är ju plattlöpning. Det ska vara kostig, rötter och stenar. Det bästa loppet som finns är ju helt klart Tjur Ruset, synd bara att de är så kort då det roliga tar slut för fort :/.

Nu är ju jag kanske lite galen men kom inte och säg att vi alla här på forumet är friska i kolan, det vore du den största lögnen hittills.

Det bästa en människa kan finna Tjur Ruset

• 2 weeks later...

Jag säger bara aj. Detta var ju helt galet.

Jag har aldrig upplevt samma kramp som jag hade sista milen. Ett tag låste sig benen :-s

Nu kan jag stolt säga att jag gjort det i lera och spöregn. Men aldrig mer!

Jag gjorde det också... har jag sagt A får jag göra B. Bestämde mig igår och åkte dit och efteranmälde mig i morse. Laddade inte på något särskilt sätt... sova länge och kyckling med ris till frukost.

Loppet flöt på och kroppen kändes fräsch hela vägen förutom runt 15 km då jag drabbades av en överjävlig håll. Men lite promenad, stretchning av magen och en tallkotte i handen gjorde susen. Tappade tyvärr mycket tid... :rockon: Kilometer nummer 28 och 29 var jag riktigt stum medan nummer 30 kändes det som att allt smärta släppte enbart för att man visste att det alldeles snart är över.

Annars var det riktigt kul att springa... Jag ska lätt komma nästa år och putsa ett antal minuter. Enda negativa var hanteringen av våra "överdragspåsar" och väskor. När jag kom i mål tänkte jag mig att hitta påsen snyggt placerad någonstans för att kunna få på mig en varm jacka lite fort. Inte i ett enda berg av andra påsar i en lerpöl med någon förvirrad scout som lite tafatt försökte sortera. Det tappade hela sin poäng där... Positivt däremot var att såfort jag kände mig törstig dök det upp en vätskekontroll runt nästa hörn.

Nästa lopp blir tjurruset!

Nu börjar kroppen kvickna till, jo detta var nog det blötaste Lidingölopp jag genomfört. 30km lerbrottning är inget att leka med. Ingen dundertid i år precis, så förhoppningen att komma under 2,45 vart det ju inget med. Lite kontrast var det allt mot förra året då det var värmerekord och folk trilla som käglor runt omkring än utav vätskebrist.

@klasse

Jag sprang förbi en snubbe i svart som hade AJB tröja på sig, var det du det eller var ni fler?

Helsvart med gul text mörkt kort hår. tror det var mellan 15-20km.

Jag sprang förbi en snubbe i svart som hade AJB tröja på sig, var det du det eller var ni fler?

Helsvart med gul text mörkt kort hår. tror det var mellan 15-20km.

Det var massor med folk med AJB-tröja. En stor andel av dem gick, så jag antar att de flesta tog det som ett marschpass.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...