Jump to content

NBG på I19


Mackan4

Recommended Posts

Min uppfattning är att man kommer kunna köpa mat på regementet, lunch ca 50-60kr. Man kan även få alla 4 mål mat för ett paketpris om 120kr+- (inte säker på priserna) Du ska även kunna laga mat i ditt "korridorsboende". Jag har för mig att man ska bo 4 pers i varje log, annars brukar man hålla ihopp plut/grp. Det är vad jag hört, är man sugen kan man ju alltid ringa regementet, annars löser det sig om några dagar ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Rycker in som Närskyddsman på NSKYpluton/Trosskomp.

Nån mer som ska dit?

 

Läs hela tråden 0:)

Ojdå, hehe, hade missat det. :worthy:

 

Då omformulerar jag frågan.

Är det några fler som ska till Boden med flyg från Göteborg på söndagskvällen?

Det är ju alltid trevligt om man är fler än en när man ska ut och resa.

Link to comment
Share on other sites

Maj. XXXX sa i telefonen att de skulle boka egna kärror att flyga upp på söndag, då det var lite drygt 300 pers som skulle flygas upp från "söder om dalälven". Det blir nog många gröna både från sthlm och gbg. Vi ses!

Link to comment
Share on other sites

är det någon annan som har fått rabatt häftet från sodexho???

 

Japp, fick det i morse. Verkar ju trevligt med erbjudandet om 10 frukost/lunch för 200/400 kr.

 

Funderar på hur pass mkt billigare det blir att köpa maten själv och tillaga mot att köpa den på restaurangen.

Kan nog tänka mig att det blir billigare om man går ihop inom logementet (eller flera) och köper maten. Om alla skulle köpa var för sig tror nog jag att jag kör på Sodexho...

Edited by Cornelius
Link to comment
Share on other sites

ja men frågan är hur många man blir per kök??? kan ju inte vara 40 pers på en spis då blir det svårt att laga mat =)

men ska nog börja med att äta på tre renar sen får man se hur det går? för ska man äta på tre renar men bo på ing3 område så är det en bra bit o gå för frukost

Link to comment
Share on other sites

ja men frågan är hur många man blir per kök??? kan ju inte vara 40 pers på en spis då blir det svårt att laga mat =)

men ska nog börja med att äta på tre renar sen får man se hur det går? för ska man äta på tre renar men bo på ing3 område så är det en bra bit o gå för frukost

 

FM har förhoppningsvis tänkt till när det gäller käket. Vi ses på söndag freedom fighters

Link to comment
Share on other sites

för ska man äta på tre renar men bo på ing3 område så är det en bra bit o gå för frukost

Hinner man ju jobba upp aptiten lite :happy:

 

Måndag morgon, jag lyxar till det och slaggar en sista natt med flickvännen innan allvaret börjar :rockon:

 

Lucky bastard.

 

Jaja, får väl vara glad att man hinner fira årsdag hemma innan det är dags iaf :wub:

Link to comment
Share on other sites

Måndag morgon, jag lyxar till det och slaggar en sista natt med flickvännen innan allvaret börjar :D

 

Jaja, får väl vara glad att man hinner fira årsdag hemma innan det är dags iaf :surprise:

 

Samtliga soldathustrur får väl börja hänga på "anhörigforumet" och skapa ngn tråd där... Gemenskap för tanterna som går hemma.

Link to comment
Share on other sites

Yippi!!! har gått och fått en major fotinfektion nu lagom till NBG inryck och allt. Pencillinkur i 10 dagar from idag. Jag är ägaren av Sveriges bästa kropp när det gäller sjuk vid fel tillfällen t.ex baskermarsch 42 graders feber osv...

Bara härda och mörka som vanligt haha :P. Tur att det är lokalt så man iallafall kan träna när svullnaden är borta. Fyfan va typiskt! Alltid.

 

Aja nu har biljetterna kommit. 14.24 bär det av på söndag mot nordliga breddgrader och det obligatoriska mcdonalds stoppet på Arlanda. Ska bli skönt att komma upp igen!!! Ses inte i Boden :P

 

mvh rillleee

Link to comment
Share on other sites

Yippi!!! har gått och fått en major fotinfektion nu lagom till NBG inryck och allt. Pencillinkur i 10 dagar from idag. Jag är ägaren av Sveriges bästa kropp när det gäller sjuk vid fel tillfällen t.ex baskermarsch 42 graders feber osv...

 

Gilla läget. =)

 

Fan... hittar inte förarbeviset. =/

Link to comment
Share on other sites

Funderar över den utrustning man kommer att få... främst om man ligger vid ett pansarskytteförband bv309 men i alla fall.

Är det någon som har koll på om vi kommer att tilldelas följande:

 

Kroppsskydd 94

M90 P

M90 L

"Sommarkänga"

M90 Öken

 

Tror givetvis inte att vi skulle få samtliga 3 uniformssystemen... M90 "öken" är ju givetvis till för missioner som liberia, afghanistan etc. Men iaf.

Link to comment
Share on other sites

skulle tro att man får ut 90P om man är vagnsbesättning. men vet inte hur det blir med när man har bv:s

hoppas man får ut en 90L i allafall. någon öken skulle vara väldigt konstigt om man få ut.

en sak jag tänkt på vilken basker kommer vi ha?

Link to comment
Share on other sites

skulle tro att man får ut 90P om man är vagnsbesättning. men vet inte hur det blir med när man har bv:s

hoppas man får ut en 90L i allafall. någon öken skulle vara väldigt konstigt om man få ut.

en sak jag tänkt på vilken basker kommer vi ha?

 

Diskuterade detta med plut.chf men utan resultat. Om man skulle damma av den svarta pansar-barren, men det är mycket möjligt att vi får ut en utlandsstyrka-basker.

 

Annan fråga:

Finns det wlan på I19, eller är det att begära för mkt av FM att man ska ha tillgång till nätet. Trängas på soldathemmet med de andra kidsen.

Link to comment
Share on other sites

Även jag rycker in på måndag, reser söndag kväll från sthlm arlanda 21:30. Antagen till lätta skyttekompaniet. Fråga: Vart ska vi kvarta? :)

Edited by CV90
Link to comment
Share on other sites

Som det verkar är det 90F som gäller inget L,P eller T, kan inte svara på om bv.förare och skytt får ut P men tror inte det.

Det är också den hederliga 90 kängan man får ut både sommar och vinter.Det är pansarbaskern som gäller.

 

Vi ses i boden

Chefen EDQ

 

Ps har redan mönstrat på och skjutit in ak:n :) Ds

Link to comment
Share on other sites

Hemma igen efter en skön semester far away!!! :worthy:

 

Någon mer som åker från Örebro hållet? Hallsberg-Stockholm???

Om inte så ses vi på kronflyget, fint å få se boden, kanske?

Snart dax! Simma lungt!

Link to comment
Share on other sites

Yippi!!! har gått och fått en major fotinfektion nu lagom till NBG inryck och allt. Pencillinkur i 10 dagar from idag. Jag är ägaren av Sveriges bästa kropp när det gäller sjuk vid fel tillfällen t.ex baskermarsch 42 graders feber osv...

Bara härda och mörka som vanligt haha :P. Tur att det är lokalt så man iallafall kan träna när svullnaden är borta. Fyfan va typiskt! Alltid.

 

Aja nu har biljetterna kommit. 14.24 bär det av på söndag mot nordliga breddgrader och det obligatoriska mcdonalds stoppet på Arlanda. Ska bli skönt att komma upp igen!!! Ses inte i Boden :P

 

mvh rillleee

 

pencellinkur 10 dagar. låter som klamydia ;) haha

 

Cheers mate!

 

1362 P4

Link to comment
Share on other sites

Tack för hjälpen CV90 ;-)

 

Kontakta era befäl, men tror inte att det är några problem, skyttet har redan burit ut sängkläder och sådant. Hur det är på Trosskompaniet vet jag inte.

 

Skyttet har redan burit ut sängkläder? Menar du folk från lätta skyttekompaniet? (Dit ska jag rycka in, och jag trodde det var först imorgon folk kom?).

Link to comment
Share on other sites

Jag har den mörkblå baskern, fick info att det är den som gäller. Annars kommer jag använda fältmössan så ofta jag kan. Som ett befäl sa till mig "Fältmössa till fältuniform, det hör man ju på namnet, basker är väl ett franskt bakverk"

 

Snart får vi som sagt svar på alla frågor

Edited by mkx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...