Jump to content

Uttagen, inte uttagen?


Recommended Posts

Så här är det. Jag fick uttagningsbesked som bekräftade att jag var utagen till FS14 och jag skickade direkt mitt JA svar. JAg har även fått mail från plutch. Idag kom det till min förvåning ner ett "Dina ansökan har inte föranlett någon uttagning.." brev hem till mig, gällande just FS14.

 

Nå, att jag är uttagen till FS14 är det inget tvivel om eftersom jag fått bekräftelse. Brevet jag fick idag säger även att uttagningsbeskedet gäller och att jag då kan bortse ifrån detta brev. Då borde ju allt vara okej men det leder ändå till en viss nervösitet och jag måste nog ringa på måndag för att kolla att allt är ok.

 

Min fråga är: Har någon varit med om något liknande? Jag har bara varit iväg 1 gång innan så det kan hända att sådana här misstag är vanliga..eller?

Link to comment
Share on other sites

Det är som det står: "om du fått ett uttagningsbesked så är det uttagningsbeskedet om är giltigt och du kan bortse från detta brev" :). Det söks så många enheter numera så det är antagligen enklare att skicka ut ett sådant här brev än att undersöka vilka som blivit uttagna i de olika enheterna och ta bort de från utskickslistan på de andra.

Link to comment
Share on other sites

Så här är det. Jag fick uttagningsbesked som bekräftade att jag var utagen till FS14 och jag skickade direkt mitt JA svar. JAg har även fått mail från plutch. Idag kom det till min förvåning ner ett "Dina ansökan har inte föranlett någon uttagning.." brev hem till mig, gällande just FS14.

 

Nå, att jag är uttagen till FS14 är det inget tvivel om eftersom jag fått bekräftelse. Brevet jag fick idag säger även att uttagningsbeskedet gäller och att jag då kan bortse ifrån detta brev. Då borde ju allt vara okej men det leder ändå till en viss nervösitet och jag måste nog ringa på måndag för att kolla att allt är ok.

 

Min fråga är: Har någon varit med om något liknande? Jag har bara varit iväg 1 gång innan så det kan hända att sådana här misstag är vanliga..eller?

 

PersE US kan slå ditt personnummer och se hur det ligger till. Ring dom.

Edited by Riffel tittaren
Link to comment
Share on other sites

Guest crimsonghost

Är också uttagen till FS14 men fick samma brev hem i lådan igår, ringde genast upp PersE US där dom slog mitt personnr. och bekräfta min uttagning. Förklaringen va att pappret gällde bara för KS16 men FS14 hade kommit med av misstag, dock så måste ju något annat blivit fel eftersom om man blir uttagen till en befattning så försvinner man väl ut eventuella andra ansökningregister och då ska väl inte sådanna papper skickas. Ajaa... Huvudsaken är ju att man kom med. Det roliga är att jag pratade med min Plutonchef idag och han hade fått samma papper han, kul för han som rekryterat en pluton men kommer tyvärr inte med själv :banghead: .

Edited by crimsonghost
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...