Jump to content

Roslagsmarschen 2007


ULv_Westman

Recommended Posts

Jag har gått den 4 ggr tidigare, det är en väldigt trevlig marsch. Har man bra väder är det en riktigt fin naturupplevelse. Bara 9 mil, men terrängen är rätt kuperad så det tar bra i kroppen om man kör den med lite packning.

 

Funderar på att gå den som träning inför Nijmegen i år, men har inte riktigt bestämt mig.

Link to comment
Share on other sites

Det tycker jag helt klart. Brukar vara väldigt trevligt över huvudtaget. Nu var det något år sedan jag gick sist, men dag två fanns möjlighet till bastu och lite bad där man hade förläggningen. Brukar alltid vara lite softa människor man kan prata med också.

 

Och det är egentligen inte ett krav på packning, så man kan ju anpassa lite utifrån hur man känner sig.

Link to comment
Share on other sites

Jag har både gått Roslagsmarschen och Bärsärkagången. I båda fallen som marschträning, samt även den senare som marschprov inför Nijmegen. Jag uppskattade Roslagsmarschen mer, då jag tyckte att den ställde högre krav på deltagaren genom sitt mer varierande underlag. Man går både pä asfalt, grusväg och skogsstig, såväl ute i skogen som inne i stadsbebyggelse. På den tiden jag gick genomfördes även soldatprov under lördagen med akskytte längs vägen :)

 

Gå den, helt klart värt den helgen!

 

/Koskela

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...