Jump to content

Husdjur.

gislemark

Vilket  

83 members have voted

1. 1. Vilket husdjur

• Katt
      46
    • Hund
      47
    • Reptiler
      3
    • Fåglar
      2
    • Spindlar
      0

Recommended Posts

Posted

Inga djur hemma tyvär. Fast o andra sidan så är jag ju Gnagare så borde väl räknas? ;)

Posted

1st strax två-årig Yorkshire-terrier (i originalstl, dvs ca 8kg+. Ingen j-vla accessoir).

2st katter (vill ha en HUGE Maine Coon-hanne nästa gång)

3st akvariefiskar

Posted
1st strax två-årig Yorkshire-terrier (i originalstl, dvs ca 8kg+. Ingen j-vla accessoir).

...

8kg+? En blue Belgian Yorkshire? :)

Vi hade tre stycken, och den största vägde, om jag kommer ihåg rätt, runt 3 kilo, och var åtminstone då ganska originalstorlekig.

Nu var ju detta långt innan Paris Hilton ens var en glimt i pappas ögon, och man hade hundar som sällskapsdjur, inte smycken.

Vi har även haft en domherre, en skata, sniglar, grodyngel och skogsödlor(?). Förmodligen något mer.

Guest Sköldberg
Posted

1 Cairn Terrier på 8 år, 2 Katter, mor och son, ett antal fiskar, två salamandrar.

Har även haft en häst och varandrande pinnar.

Posted
8kg+? En blue Belgian Yorkshire? :)

Vi hade tre stycken, och den största vägde, om jag kommer ihåg rätt, runt 3 kilo, och var åtminstone då ganska originalstorlekig.

Nu var ju detta långt innan Paris Hilton ens var en glimt i pappas ögon, och man hade hundar som sällskapsdjur, inte smycken.

Lite kuriosa:

"Some toys have backgrounds of larger dogs such as the yorkie which was developed by crossing of multiple breeds, particularly skilled in ratting. These all weighed about 20 pounds.

Saxat från: Smoky the War Dog

:clap:

Åter topic.

:o

Posted

Jag tycker att det är på-topic, det är ju husdjur vi har eller har haft. :uuh:

Här (klicka på rasbeskrivning) pratar man om yorken som en liten hund, "Vikten får enligt standarden vara max 3,2 kg.".

Vilket även Svenska Yorkshireterriersällskapet (klicka på rasinformation) säger.

Förstå mig rätt, jag ser absolut inget fel i att en yorkshireterrier är stor. Men jag tror att det är ovanligt.

I länken till Smoky så tolkar jag "These all weighed about 20 pounds." som en referens till hundarna som användes för att avla fram Yorkshireterriern, inte som en referens till yorkshireterriern själv.

EDIT: förtydligande om var man finner rasbeskrivningen i länkarna.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...