627olsson Posted March 26, 2007 Report Share Posted March 26, 2007 Jag såg i helgen att tidiga (testmodellen) av Strf 90 har Ksp:n på höger sida av tornet (sett från vagnen) och A och B modellerna har Ksp:n på vänster sida. Någon som har en idé varför ksp:n flyttades? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted March 26, 2007 Report Share Posted March 26, 2007 Jag såg i helgen att tidiga (testmodellen) av Strf 90 har Ksp:n på höger sida av tornet (sett från vagnen) och A och B modellerna har Ksp:n på vänster sida. Någon som har en idé varför ksp:n flyttades? För att skytten redan har fullt upp med pjäsen kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andersson Posted March 26, 2007 Report Share Posted March 26, 2007 Jag har alltid velat veta varför den sitter som den gör då det är en idiotisk placering på så många sätt. Men jag antar att det finns nån förklaring bakom det beslutet misstänker att det blev utrymmesbrist på andra sidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercai Posted March 29, 2007 Report Share Posted March 29, 2007 Om vagnchefen åtgärdar eldavbrott (vilket du får OFTA på 39:an) så kan skytten fortfarande ha god observation och eldberedskap vilket han inte skulle kunna ha annars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pego Posted March 29, 2007 Report Share Posted March 29, 2007 Jag såg i helgen att tidiga (testmodellen) av Strf 90 har Ksp:n på höger sida av tornet (sett från vagnen) och A och B modellerna har Ksp:n på vänster sida. Någon som har en idé varför ksp:n flyttades? Med största sannolikhet den prototyp av torn som Hägglunds byggde till vagnen, tornet som köptes in kommer från Bofors. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkwand Posted March 30, 2007 Report Share Posted March 30, 2007 Testade man en 57mm kanon eller var det bara på pappret? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts