Guest Posted October 21, 2002 Report Posted October 21, 2002 111'an: ehm...du råkar inte vara en lång och gänglig herre, bär AK'n på ett relativt ovanligt sätt och har ett efternamn som börjar på "L"..? Isf delade vi ev på samma grg.. Svar Johan Adam Det är väl bara jag och resten av min bataljon som bär vapnet på det sättet. Vi skickade in det som förslag men förslagsnämnden avvisade det med att vapnet ändå skulle utgå ur FM inom kort HAHA. Vi fick lite pengar iaf. Världen är liten, det här forumet är mindre Vi finns mao på samma förnämliga kompani om jag inte är hlet dum i huvudet. Quote
Guest Posted October 21, 2002 Report Posted October 21, 2002 111: Mkay, det är säkert toksmidigt i SIB, men det såg som sagt en smula otympligt ut om/när man måste göra något annat med händerna. Och visst är det så! Undrar vilka andra som lurkar omkring härinne.. Quote
Guest Posted October 21, 2002 Report Posted October 21, 2002 Gotcha: Mest en vanesak med vapnet. Fördelarna överväger nackdelarna, sedan är det ju lätt att koppla över det i det vanliga remläget. Jag själv brukade fästa det vid höger höft med ett velcro band när jag arbetade med andra grejer. Nu har jag inte orkat fixa stridsbältet så nu får det hänga. Bär ju inte andra vapen i normalfallet så. Sedan är det rätt lätt att koppla av remmen helt och då är det bara att lägga i från sig vapnet. Ja, det finns nog nån jäkel till härinne från vårt kompani. Quote
Nifelhel Posted October 21, 2002 Report Posted October 21, 2002 Gotcha: Mest en vanesak med vapnet. Fördelarna överväger nackdelarna, sedan är det ju lätt att koppla över det i det vanliga remläget. Jag själv brukade fästa det vid höger höft med ett velcro band när jag arbetade med andra grejer. Nu har jag inte orkat fixa stridsbältet så nu får det hänga. Bär ju inte andra vapen i normalfallet så. Sedan är det rätt lätt att koppla av remmen helt och då är det bara att lägga i från sig vapnet. Ja, det finns nog nån jäkel till härinne från vårt kompani. Hur bär du vapnet?? Enbart remmen runt halsen eller?? Quote
Guest Posted October 21, 2002 Report Posted October 21, 2002 Kolla under slingan taktisk vapenrem. Quote
Aron Posted October 21, 2002 Report Posted October 21, 2002 Vi använde plast och eltejp, detta fungerade inte speciellt bra... eltejp + kyla = underkänt Hehe, prövade det själv men tejp har en jobbig tendens att inte vilja sitta kvar på frostig metall i minusgrader. /Aron Quote
Nifelhel Posted October 21, 2002 Report Posted October 21, 2002 Kolla under slingan taktisk vapenrem. Aahh!! Mig har nu läst det inlägget igen och förstått. Jag var för trött för att fatta första gången jag läste det ;) Quote
valiant Posted October 25, 2002 Report Posted October 25, 2002 Grg ? Låter som en sport för gamla kärringar. Nä pojkar Auto med Strv 103C, där kan man tala om pang. Det var bättre för när det var sämre ? Quote
Recommended Posts