rnc Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 Jag läser kursen Pedagogiskt ledarskap (100p) på gymnasiet. Den nuvarande uppgiften är att författa ett arbete som berör ledarskap på något vis. Arbetets omfattning är tämligen snålt tilltagen, och tiden är ganska knapp. Jag har tänkt att mitt arbete skall ha samma titel som denna trådrubrik. Det jag eftersöker är information; websidor, böcker eller tidsskrifter som behandlar ämnet på ett sätt som med tanke på uppgiftens karaktär och omfattning är passande. Utifrån att det handlar om ett så pass smalt arbete är jag intresserad av källmaterial som ytligt berör ämnet. Jag har inte möjlighet att göra någon djupdykning i ämnet. Jag har naturligtvis gjort ett par sökningar på egen hand, men utan särskilt goda resultat - och därför undrar jag härmed om det är så att någon vet var jag kan finna det som jag söker. Alla tips och hänvisningar är varmt välkomna! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekvall Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 Ta en titt i FM:s egna böcker "Pedagogiska grunder" och "Direkt ledarskap". De borde ge några fingervisningar om vad det handlar om... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rnc Posted March 15, 2007 Author Report Share Posted March 15, 2007 Jag får skämmas för att jag inte tänkte på att undersöka FM's eget utbud tidigare. Ingen av de titlarna finns att tillgå på något av de närliggande biblioteken. Naturligtivis kunde fjärrlån vara ett alternativ, men min erfarenhet är att det tar mer tid än jag har till förfogande att få hem boken. Jag antar att internet är det enda som i praktiken är aktuellt då. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 Boken direkt ledarskap finns ju även som pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
SnowFlax Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 Pedagogiska Grunder Direkt ledarskap Trevlig läsning Link to comment Share on other sites More sharing options...
rnc Posted March 15, 2007 Author Report Share Posted March 15, 2007 Man tackar! Mycket trevligt med sådan hjälpsamhet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.