Jump to content

Problem med ATI Radeon 9700 pro

STRB

Recommended Posts

när jag ska köra valfritt spel (i detta specifika fall CM07) så står det endera att jag saknar direct3D alternativt något om glsetup...har laddat ner glsetup med den skiten funkar ju inte med XP...

har laddat hem de senaste drivrutinerna till grafikkortet samt till moderkortet men det vägrar funka ändå...detta problem uppstod efter senaste formateringen...

Någon som kan hjälpa mig?

Har du en separat grafikkrets på moderkortet? Har du avaktiverat den? Det kan ju vara så att det har uppstått någon konflikt mellan de båda.

men då borde ju inte grafikkortet funka överhuvudtaget? moderkortet är ju medvetet om att det sitter där..men spelen vägrar funka...vet inte om vi är på samma tekniska våglängd här...känns som om du behöver förklara mer för att jag ska fatta...vart kollar jag dethär?

Har du en separat grafikkrets på moderkortet? Har du avaktiverat den? Det kan ju vara så att det har uppstått någon konflikt mellan de båda.

men då borde ju inte grafikkortet funka överhuvudtaget? moderkortet är ju medvetet om att det sitter där..men spelen vägrar funka...vet inte om vi är på samma tekniska våglängd här...känns som om du behöver förklara mer för att jag ska fatta...vart kollar jag dethär?

Kolla här: Kontrollpanelen->System->Fliken Maskinvara->Knappen Enhetshanteraren->Bildskärmskort. Hittar du mer än ditt ATI-kort där och det finns en symbol med ett utropstecken där så finns det någon form av konflikt. Högerklicka då på på det som inte är ditt ATI-kort och välj "Inaktivera".

Är det inte det som är problemet får jag överlåta problemlösningen åt någon annan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...