Jump to content

Hv och kontrakt?

Recommended Posts

Blir lite fundersam om Hv och det kontrakt jag en gång jag skrev under. Jag skrev nämligen på som IP-soldat= 60 timmar. Under intervjun har intervjuaren och jag kommit överens om att han ska ta kontakt med min blivande kompch, jag är utbildad c kompstab, för att jag ska komma med i IKL stabsgrupp. Så blir det också.

Ingenstans i processen har det nämnts att jag nu bara behöver göra 20 timmar isf 60. Och var tog mitt 60 timmars kontrakt vägen? Ingenstans har det varit sagt nåt om att det längre inte gäller? (Jag har gjort ~160h från februari då jag gjorde intro. Jag fick ut solden på 391 spänn på ett 20 timmars kontrakt) Gäller inte skriftliga avtal i FM?

Blir lite fundersam om Hv och det kontrakt jag en gång jag skrev under. Jag skrev nämligen på som IP-soldat= 60 timmar. Under intervjun har intervjuaren och jag kommit överens om att han ska ta kontakt med min blivande kompch, jag är utbildad c kompstab, för att jag ska komma med i IKL stabsgrupp. Så blir det också.

Ingenstans i processen har det nämnts att jag nu bara behöver göra 20 timmar isf 60. Och var tog mitt 60 timmars kontrakt vägen? Ingenstans har det varit sagt nåt om att det längre inte gäller? (Jag har gjort ~160h från februari då jag gjorde intro. Jag fick ut solden på 391 spänn på ett 20 timmars kontrakt) Gäller inte skriftliga avtal i FM?

Är inte hundra säker men du får ut resetrande pengar i januari då hela årets alla tjänstgöringstimmar räknas ut (minus de 20 timmar som du fått ut). Så har man gjort tidigare iaf. Var tjänstgör du?

Från HKV sida så ska man justera de timmar som man ska tjänstgöra i IKL. detta ska regleras innan året är slut. Men innan beslutet är taget så.....

Är inte hundra säker men du får ut resetrande pengar i januari då hela årets alla tjänstgöringstimmar räknas ut (minus de 20 timmar som du fått ut). Så har man gjort tidigare iaf. Var tjänstgör du?