Jump to content

Lindra tinnitus med laser

Speedster

Recommended Posts

http://www.tinnitool.se/se/

Är det någon som hört talas om det här eller rentav har erfarenhet av den? Är det nåt man vågar pröva?

Under Frågor & svar kan man tex läsa:

"Efter 20 minuter behandling har tinnitusljudet blivit högre. Vad innebär detta?

Var och en reagerar på sitt sätt på denna softlaserbehandling. Vissa människor upplever en sakta men stadig / kontinuerlig förbättring efter att behandlingen har inleds. Andra kan under de första veckorna få lite mer besvär med tinnitusljudet. Detta är dock av förbigående karaktär och ingenting att oroa sig för. Tvärtom, det är ett tecken på att kroppen reagerar på behandlingen, vilket bara är positivt."

Men det står oxå procental på hur många som blivit botade osv.

Nån som har tankar,åsikter eller fakta??

Om det inte framgått så har man ju under årens lopp dragit på sig ett visst tjutande i öronen... :?

Utan ens klicka på länken så kan jag säga direkt att jag är tveksam, då tinnitus i sig kan bero på en massa olika saker (stress, hörselskador pga. yttre ljudpåverkan, "felkopplingar" i hjärnan etc.) Om man nu har en typ av tinnitus som de kan bota, och företaget känns seriöst, så varför inte? Men jag skulle först gå till den vanliga vården och se vad de säger.

Känner mig också väldigt tveksam. Hör efter med vanliga vården först... visa sidan för folk på Öron, Näsa & Hals och hör vad de har att säga.

Tinnitus är en plåga (som du vet) och det finns de som inte drar sig för att spela på folks brinnande önskan att bli av med det.

/J

Nu kunde man visserligen hyra den några veckor och sen avgöra om man vill köpa den, men det jag framförallt undrar är om det kan vara skadligt på nåt sätt, typ sätta ner hörseln eller nåt långsiktigt, pengar kan det vara värt o pröva iaf, men vill inte får det värre med tjuten än det är idag eller dra på mig nån annan sorts skada för den delen då man sitter o skjuter laser i öronen på sig själv..

Nu kunde man visserligen hyra den några veckor och sen avgöra om man vill köpa den, men det jag framförallt undrar är om det kan vara skadligt på nåt sätt, typ sätta ner hörseln eller nåt långsiktigt, pengar kan det vara värt o pröva iaf, men vill inte får det värre med tjuten än det är idag eller dra på mig nån annan sorts skada för den delen då man sitter o skjuter laser i öronen på sig själv..

Chansa inte... hör efter med sjukvården först.

/J

Kolla upp detta istället:

http://www.expressen.se/index.jsp?a=805395

Hundratusentals svenskar lider av tinnitus.

Nu visar en studie att antidepressiva tabletter lindrar besvären.

- Det har en kraftfull effekt för personer med svår tinnitus, säger överläkaren Sigyn Zöger.

/J

Tinnitus är ett jäkligt komplicerat symtom.

Det kan bero på en myriad olika saker

Stress, vaxpropp, medfödd skada, genetiska defekter, felväxta hörselgångar, etc...

Placebo-effekter är ruggigt effektiva mot tinnitus.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...