gislemark Posted November 15, 2006 Report Share Posted November 15, 2006 Jag har en pensionerad mor som är överjävlig på att sticka. Nu har den smått perversa tanken slagit mig att be henne sticka en tröja med m/90 mönster (jag vet att det inte heter så men för att göra exemplet förstålig så använder jag dom orden). Jag tänkte vara så snäll att jag tänkte fica mönstret själv till henne. Vet någon hur man ska be sig åt, finns det mjukvara att skaffa som underlättar för mig? Är det bara att gå till garnaffären och be dem plocka fram rätt färger på garnet? förutsatt att jag har med mig en tygbit med rätt färger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted November 15, 2006 Report Share Posted November 15, 2006 Det finns mjukvara som gör mönster, ja. Vet inte om det bara är för broderi eller om det även finns för att göra mönster för stickning motsv, men jag gissar att det finns. (och innan ni börjar undra, jag har en mor som handarbetar mycket ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts