Jump to content

LRRP( och ev. övriga)

SADDO

Recommended Posts

Posted

Jag avskyr de små kräken och kom att fundera på hur det står till med fästingfloran i en regnskog. Det finns ju som sagt gott om andra små polare i regnskogen men jag vet inget om fästingar. Vilka motmedel har "US-soldiers" för sådana angrepp?

Danne i biologins föruderliga värld

Posted

Hm låter som du talar om FARC och Abu Sayaf och sånt?

Såvitt jag vet är djungler ett perfekt ställe för gerilla krig något vilket USA fick erfara i Vietnamn! Jag tror att gerillakrigsföring i djungel mest handlar om den utomordentliga miljö för att skappa fällor och små grottor:) tror inte på "fästnigar" förutom just underjordiska.

Posted

Fästingar är väl såna som suger ut andra och är något slags små parasiter. Låter som en korrekt beskrivning av Abu Sayaf och FARC:) och de är vanligast förekommande i djungel områden. De finns också på de flesta ställen på jorden precis som Al-Queda ( Abu Sayaf tillhör Al queda). De är också svåra att hitta för spionsatelliter och det finns ännu inget effektivt botemedel mot deras attacker:)

Posted

Såg på TV´n för ett tag sedan någon forskare som sa att myggmedlet Mygga skulle funka rätt bra mot fästingar.... Idag visade de myggjägare på burken som utförde massmord på barnmyggor... vilket verkade funka bra.

Så i den svenska djungeln är det lugnt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...