dandy Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 Hej, Jag är intresserad av en surefire lampa som jag skall använda till eftersök på diverse vilt. Huvudsakligen skall den vara monterad på mitt hagelgevär då jag skjuter gris (vildsvin) med det. Det skall vara en kraftig jäkel, helst med ett snabbfäste typ weaver. ex, en ring som sitter fast på min magextension. Har blivit väldigt intresserad av M3 millenium combat light. Kraftigt, starkt ljus, stötsäker mm. verkar vara den ultimata. http://www.surefire.com/maxexp/main.pl?pgm...earch_id=103759 Jag mailade Surefire om detta och fick följande svar. Sir, The model M3 will not stand up to the recoil of any shotgun, it will become damaged when the weapon is fired too much recoil. Try on of the millinium weapons lights. If you have any further questions please call us at 800-828-8809. SureFire strives to provide World class customer service to all of our customers. SureFire technical support 1-800-828-8809 1-714-545-9444 1-714-545-9537(FAX) Vilket är väldigt underligt om man till exempel läser på deras hemsida eller flashlightreviews.com The bezel of the light includes a shock dampening system to allow the lamp to survive repeated impacts arising from the recoil of heavy caliber weapons. http://www.flashlightreviews.com/reviews/surefire_m3.htm Någon som har erfarenhet av denna lampa? Det man skulle behöva också är en XM tail switch. Någon som har förslag på montage av lampan? Tack på förhand //Dandy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 När jag läser på surefires hemsida om ficklampa M3 CombatLight så hittar jag följande text: "Features integral shock isolation system to withstand repeated recoil or impact." alltså inget om något grovkalibrigt vapen. /martinator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DXS Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 claes olsson säger ja den lampan kostar ca 200kr heter ignition..den har funkat kanon bra för mig,de enda som jag tycker är lite dåligt me den är att den har flera lyss funktioner, typ konstat ljus.sen en 2 olika blinknigar medan ni ändå har skrivit ignition så kolla ignition.se ok jag läste så klart inte hela in lägget,,lampan kan va för klen..men i alla fall de är en bra ficklampa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C 2.a pjäs Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 Jag vet att man har diskuterat och provat en hel del vapenlampor här. Har nämligen själv en eftersökslampa på min Rem. 870 och den finns beskriven där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dandy Posted September 22, 2006 Author Report Share Posted September 22, 2006 Jag vet att man har diskuterat och provat en hel del vapenlampor här. Har nämligen själv en eftersökslampa på min Rem. 870 och den finns beskriven där. Tack så jätte mycket för länke, kanon forum med massor med svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts