Jump to content

Den Danske Brigade

nina

Recommended Posts

Posted

Vet inte riktigt vart det här hör hemma men, men... feel free att flytta det...

Ingen som råkar veta en himskans massa om den danska brigaden i sverige (eller den i tyskland för all del) under andra världskriget, 43-45 för att vara exakt...?

Guest Greven
Posted

Jag har skrivit en del om den Allmänna Säkerhetstjänsten under perioden 1939 - 45 och då har jag kommit att behandla detta lite i utkanten av huvudområdet. Har ett par papper och artiklar hemma någonstans som jag skall kunna leta upp (dessa skrevs dessvärre på min gamla MAC SE så jag vet inte om jag kan få till något läsbart format). Har du några konkreta frågor i punktform skall jag nog ändå kunna plocka fram ett och annat ur minnet.

Varför frågar du om man får vara nyfiken?

Posted

Lt; Jo, den sidan hade jag koll på men det står lite för lite... Tack iaf

Hablo flytande danska så det är nog inga problem ;)

Greven; Skriver ett arbete om det hela... Startar från scratch så det är lite knivigt ???

Guest Greven
Posted

Anne >>> Omfång och nivå? Jag kanske kan hjälpa till med lite källor. Kan gå igenom bokhyllorna hemma och kolla in om jag hittar något läsvärt på jobbet.

Talar vi om ett projekt där du skall gå till källorna (finns en del intressant både i riks- och krigsarkivet i så fall) eller handlar det om ett litteraturstudium?

Posted

Det är litteraturstudier i relativt litet omfång. Ett arbete med påföljande redovisning...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...