BertilCesar Posted August 13, 2006 Report Share Posted August 13, 2006 Ja, som de flesta vet så startar de mesta idrotter nu i Aug igen efter ett långt sommar uppehåll. Vad ska ni själva träna i höst? Ska ni vara kvar i motionsspåret hela hösten eller flyttar ni träningen till varma lokaler istället? Själv så har jag degat ett väldigt långt tag och ska försöka träna så mycket som möjligt under den här hösten, jag understryker order "försöka". Eftersom jag är helt skadefri just nu så ska jag smyga mig in på gamla shooto-klubben och se om de vill ha kvar mig och eftersom jag har gått ner så otroligt mycket så tänkte jag gymma vid sidan om, jag ser ut som ett benrangel. Lycka till i höst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
falken_ Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 Jag tänkte i och med att jag flyttar och därmed får tillgång till lite större urval av aktiviteter att börja med Krav Maga, vilket i så fall blir 2 ggr/vecka. Fotbollsmatch en gång i veckan(har inte möjlighet att träna med min hemklubb efter flytten men ska spela klart matcherna för säsongen) Något smidighetspass. Ett par springpass i veckan, kombinerat med styrketräning(kroppen som vikt), lär bli mycket vardagsmotion med, cykla hit och dit. Golfrundor på helgerna. Längtar för övrigt till vintern, snön och min älskade skidåkning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goon Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 Jag kommer att fortsätta träna Krav Maga (2 ggr/vecka), springa 3-4 mil / vecka (ute), cykla till och från jobbet tills det blir FÖR kallt samt gympass då och då.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axly Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 Ska troligtvis investera i ett kombinerat gymkort/simkort. Blir det extramönstring nästa vår ska jag bannemig vara beredd på allt. Edit: Inte vid en närmare eftertanke.. Medlemsavgiften var bajsdyr. Och sedan kostade det 645 spänn i månaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 Fortsätter med gym 4 ggr/vecka och löpning på det. Sen är det väl dags att starta upp lite marschträning också innan snön kommer. Måste ju föregå med gott fysiskt exempel Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 Byter cykel mot marsh med ryggsäck är väl tanken... Sedan rännandes på "nautilus" dvs gym och fensim... iaf så jag planerar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rifleman/Medic Posted August 15, 2006 Report Share Posted August 15, 2006 Ja, som de flesta vet så startar de mesta idrotter nu i Aug igen efter ett långt sommar uppehåll. Vad ska ni själva träna i höst? Ska ni vara kvar i motionsspåret hela hösten eller flyttar ni träningen till varma lokaler istället? Själv så har jag degat ett väldigt långt tag och ska försöka träna så mycket som möjligt under den här hösten, jag understryker order "försöka". Eftersom jag är helt skadefri just nu så ska jag smyga mig in på gamla shooto-klubben och se om de vill ha kvar mig och eftersom jag har gått ner så otroligt mycket så tänkte jag gymma vid sidan om, jag ser ut som ett benrangel. Lycka till i höst! ”Det är bra att värma upp, men ni behöver inte värma upp hela kvällen. Eller ni kanske är vikträdda?" Tyvärr, skulle jag vilja tillägga. Igår kväll var det fullt på gymmet. Tunna stackare som gillar att träna bröst, biceps och mage. Alla dagar i veckan. Lyckligtvis brukar de sluta efter en eller två månader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilCesar Posted August 16, 2006 Author Report Share Posted August 16, 2006 Ja, som de flesta vet så startar de mesta idrotter nu i Aug igen efter ett långt sommar uppehåll. Vad ska ni själva träna i höst? Ska ni vara kvar i motionsspåret hela hösten eller flyttar ni träningen till varma lokaler istället? Själv så har jag degat ett väldigt långt tag och ska försöka träna så mycket som möjligt under den här hösten, jag understryker order "försöka". Eftersom jag är helt skadefri just nu så ska jag smyga mig in på gamla shooto-klubben och se om de vill ha kvar mig och eftersom jag har gått ner så otroligt mycket så tänkte jag gymma vid sidan om, jag ser ut som ett benrangel. Lycka till i höst! ”Det är bra att värma upp, men ni behöver inte värma upp hela kvällen. Eller ni kanske är vikträdda?" Tyvärr, skulle jag vilja tillägga. Igår kväll var det fullt på gymmet. Tunna stackare som gillar att träna bröst, biceps och mage. Alla dagar i veckan. Lyckligtvis brukar de sluta efter en eller två månader. värmer alltid upp innan träning, skador kommer av andra anledningar. skulle inte säga att någon är vikträdd, vi kör blandade vikterklasser på träningarna vilket jag tycker är jätte bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rifleman/Medic Posted August 16, 2006 Report Share Posted August 16, 2006 Ja, som de flesta vet så startar de mesta idrotter nu i Aug igen efter ett långt sommar uppehåll. Vad ska ni själva träna i höst? Ska ni vara kvar i motionsspåret hela hösten eller flyttar ni träningen till varma lokaler istället? Själv så har jag degat ett väldigt långt tag och ska försöka träna så mycket som möjligt under den här hösten, jag understryker order "försöka". Eftersom jag är helt skadefri just nu så ska jag smyga mig in på gamla shooto-klubben och se om de vill ha kvar mig och eftersom jag har gått ner så otroligt mycket så tänkte jag gymma vid sidan om, jag ser ut som ett benrangel. Lycka till i höst! ”Det är bra att värma upp, men ni behöver inte värma upp hela kvällen. Eller ni kanske är vikträdda?" Tyvärr, skulle jag vilja tillägga. Igår kväll var det fullt på gymmet. Tunna stackare som gillar att träna bröst, biceps och mage. Alla dagar i veckan. Lyckligtvis brukar de sluta efter en eller två månader. värmer alltid upp innan träning, skador kommer av andra anledningar. skulle inte säga att någon är vikträdd, vi kör blandade vikterklasser på träningarna vilket jag tycker är jätte bra. Vikträdd = Träna med lätta vikter. Idrotter med viktklasser är för fegisar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isabelle_apnea Posted August 18, 2006 Report Share Posted August 18, 2006 Apnea. KM. Lyfta skrot. Klättring. Simning. Multisport. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted August 18, 2006 Report Share Posted August 18, 2006 Ska springa 3-4 ggr/vecka totalt 30-40 km/vecka. Befinner mig i uppbyggnadsskedet för vårens hårdträning. Sen så blir det lite styrkepass också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilCesar Posted August 24, 2006 Author Report Share Posted August 24, 2006 Så nu är mitt träningsschema klart för hösten. vecka A: Måndag: Innebandy (träning) Tisdag: Shooto Onsdag: Ledig Torsdag: Shooto Fredag: Shooto Lördag: Innebandy match Söndag: Ledig vecka B (jobbvecka): Måndag: Löpning (20-30min) Tisdag: Gym Onsdag: Ledig Torsdag: Gym Fredag: Löpning (40-50 min) Lördag: Gym Söndag: Ledig och jag kör detta varannan vecka. alltså; A,B,A,B,A,B etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted August 26, 2006 Report Share Posted August 26, 2006 Nyinflyttad i Stockholm, finns bara för mycket att välja på. Men det blir Muay Thai som jag alltid velat träna. Ska ta det lugnt med löpningen och skynda långsammare så jag slipper mer överträning skador. Ingen mer löpning med ryggsäck tills nästa sommar. Kampsporter är helt klart ett av de bästa allround tränings alternativen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilCesar Posted August 26, 2006 Author Report Share Posted August 26, 2006 Vilken klubb hade du tänkt dig? ska inte komma och göra reklam för en massa klubbar, utan jag är bara nyfiken. korrekt schema i höst: Vecka A (ledig vecka): Måndag: Innebandy (träning) Tisdag: Shooto (Nybörjare) Onsdag: Ledig Torsdag: Shooto (Nybörjare) Fredag: Shooto (Mellan) Lördag: Innebandy match Söndag: Shooto (SW) Vecka B (jobbvecka): Måndag: Löpning (20-30min) Tisdag: Gym Onsdag: Ledig Torsdag: Gym Fredag: Löpning (40-50 min) Lördag: Gym Söndag: Ledig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted August 26, 2006 Report Share Posted August 26, 2006 Vilken klubb hade du tänkt dig?ska inte komma och göra reklam för en massa klubbar, utan jag är bara nyfiken. Stockholm Muay Thai vid rådhuset, alternativt Slagskeppet, det är dom som har bästa träningstiderna för mig och rätt pris(student peng) :P Jag valde klubb efter vad jag läst på nätet, och sedan träningstider som passar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilCesar Posted August 26, 2006 Author Report Share Posted August 26, 2006 Vilken klubb hade du tänkt dig? ska inte komma och göra reklam för en massa klubbar, utan jag är bara nyfiken. Stockholm Muay Thai vid rådhuset, alternativt Slagskeppet, det är dom som har bästa träningstiderna för mig och rätt pris(student peng) :P Jag valde klubb efter vad jag läst på nätet, och sedan träningstider som passar. Bra val! hade jag tränat MT hade jag nog valt en av dem. Hade jag haft lite mer pengar kanske jag hade tittat på VBC (tok fina lokaler) Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted August 26, 2006 Report Share Posted August 26, 2006 Vilken klubb hade du tänkt dig? ska inte komma och göra reklam för en massa klubbar, utan jag är bara nyfiken. Stockholm Muay Thai vid rådhuset, alternativt Slagskeppet, det är dom som har bästa träningstiderna för mig och rätt pris(student peng) :P Jag valde klubb efter vad jag läst på nätet, och sedan träningstider som passar. Bra val! hade jag tränat MT hade jag nog valt en av dem. Hade jag haft lite mer pengar kanske jag hade tittat på VBC (tok fina lokaler) Lycka till! Jag var faktiskt på VBC för någon vecka sedan, klart nära hem, men vill man ha tillgång till både gym och MT så blir det 650kr månaden, liiiite över budget. Men så tränar flera av sveriges bästa där. Men 3st 1 timmes pass i veckan ska nog bli lagom till att börja med. Får se när man pluggat klart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilCesar Posted August 26, 2006 Author Report Share Posted August 26, 2006 Vilken klubb hade du tänkt dig? ska inte komma och göra reklam för en massa klubbar, utan jag är bara nyfiken. Stockholm Muay Thai vid rådhuset, alternativt Slagskeppet, det är dom som har bästa träningstiderna för mig och rätt pris(student peng) :P Jag valde klubb efter vad jag läst på nätet, och sedan träningstider som passar. Bra val! hade jag tränat MT hade jag nog valt en av dem. Hade jag haft lite mer pengar kanske jag hade tittat på VBC (tok fina lokaler) Lycka till! Jag var faktiskt på VBC för någon vecka sedan, klart nära hem, men vill man ha tillgång till både gym och MT så blir det 650kr månaden, liiiite över budget. Men så tränar flera av sveriges bästa där. Men 3st 1 timmes pass i veckan ska nog bli lagom till att börja med. Får se när man pluggat klart. jag har räknat ut vad min träning kostar sammanlaggt i höst och jag ligger just nu runt 7 400kr.. men då är det inkl. *Shooto, kombinationskort (tillgång till 5 pass i veckan) 2400kr *Shooto, nya Benskydd 600kr *Shooto, ny susp 200kr *innebandy, medlemsavgift 1400kr *innebandy,skor 1300kr *innebandyklubba 300kr (ordpris 600kr) *Gymkort 1200kr men själva innebandy utgifterna är ju en engångskostnad och medlemsavgiften är sjukt dyr nu bara för att det är en helt ny förening och alla matchställ osv måste betalas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twintip Posted August 26, 2006 Report Share Posted August 26, 2006 Har ni inga styrkelyft/styrketräningsklubbar där ni kan gå med? Jag gick med i en här, kostar bara 650/år... (Gick med nyss, så jag behövde bara betala 200 för resterande året.) Det borde ju vara billigare än att gå på flick-gym Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilCesar Posted August 26, 2006 Author Report Share Posted August 26, 2006 styrketräningsklubbar? vad är det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
msbb Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Apnea. KM. Lyfta skrot. Klättring. Simning. Multisport. Ursäkta min okunnighet, men vad är Apnea? Apnea. KM. Lyfta skrot. Klättring. Simning. Multisport. Ursäkta min okunnighet, men vad är Apnea? OK. Fick lite av en förklaring på länken på din profil..... Simma lugnt Link to comment Share on other sites More sharing options...
falken_ Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 Ändring i planerna för min del. Blir inget Krav Maga två ggr/vecka, mestadels pga. att det är väldigt dåliga förbindelser till träningslokalen. Vad som är tänkt istället är: Mån: Gym, hela kroppen, 90 min Tisdag: Box, 60 min Roddmaskin, 10 000 m Onsdag: Vila Torsdag: Box, 60 min, Gym, underkropp Fredag: Box, 60 min, Gym, överkropp Lördag: Box, 60 min, alt. Vila Söndag: Spinning, distans, 120 min alt. (beroende på om jag åker hem över helgen) Fredag: Löpning/Längdskidåkning, 60 min, BRAK .. + Utförsåkning Lördag: Vila + Utförsåkning Söndag: Löpning/Längdskidåkning 60-120 min, BRAK + Utförsåkning Kommer säkert bli lite ändringar, men preliminärt ser schemat ut som ovan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.