Agentorange67 Posted July 13, 2006 Report Share Posted July 13, 2006 På lumpen.nu angånde jägartest så står det att man ska gå upp och ner från en bänk 75 gånger med 20 kg ryggsäck. Min fråga är ska man gjöra det i snabb takt eller i normal gång takt. Man vet ju om ska ska göra sk step ups ska man göra det fort dock utan 20 kg på ryggen. En till fråga... http://www.k4.mil.se/article.php?id=3891 Dag 2 Styrketräning: 10 min uppvärmning 10 djupa upphopp 15 armhävningar 15 sit-ups (böjda knän) 10 back-ups 10 min stretching (15 sek vila mellan övn. 1 min vila mellan varven - 5 ggr) Anm: Back-ups, liggande på mage med armarna utefter sidan, eller fästade bakom nacken. Ryggresning till högt läge, ligg kvar 3 sek, utan gungningar Det fetstilsta syfttar skribenten på att man ska göra tex armhävninar 15 st x 5 gånger låter ju skit jobbigt enligt mej. ni få rätta mig här och för klara ut vad som står. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartil Posted July 14, 2006 Report Share Posted July 14, 2006 Det låter väl inte speciellt ansträngande? Angående step-up-testet, så tror jag att du ska klara det så snabbt som möjligt, även om det hela tiden ska vara strikt utfört såklart. Men det är en baggis, om du inte har problem med knäna eller nåt sånt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fillefalle Posted July 14, 2006 Report Share Posted July 14, 2006 På lumpen.nu angånde jägartest så står det att man ska gå upp och ner från en bänk 75 gånger med 20 kg ryggsäck. Min fråga är ska man gjöra det i snabb takt eller i normal gång takt.Man vet ju om ska ska göra sk step ups ska man göra det fort dock utan 20 kg på ryggen. Du gör dem i marschtakt, 75 gånger per ben. Kommer finnas en metronom som hjälper dig hålla takten, men tränar du så kommer det inte vara några problem alls. En till fråga...http://www.k4.mil.se/article.php?id=3891 Dag 2 Styrketräning: 10 min uppvärmning 10 djupa upphopp 15 armhävningar 15 sit-ups (böjda knän) 10 back-ups 10 min stretching (15 sek vila mellan övn. 1 min vila mellan varven - 5 ggr) Anm: Back-ups, liggande på mage med armarna utefter sidan, eller fästade bakom nacken. Ryggresning till högt läge, ligg kvar 3 sek, utan gungningar Det fetstilsta syfttar skribenten på att man ska göra tex armhävninar 15 st x 5 gånger låter ju skit jobbigt enligt mej. ni få rätta mig här och för klara ut vad som står. Som jag förstår den beskrivningen så börjar du med 10 min uppvärmning sen... 10 djupa upphopp 15 armhävningar 15 sit-ups 10 backups ... osså om igen från början, och kör ordningen i fem cykler och avsluta med 10 min stretchning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agentorange67 Posted July 14, 2006 Author Report Share Posted July 14, 2006 Ok. BTW så så jag stridvagns tetstet på discovery idag lite härligt och se lite svensk istället för allt jänkarskryt som de pumpar ut. Tack för svaren Det låter väl inte speciellt ansträngande? Tänkt mest på det där med 15 armhävningar x5 i rad lätt jobbigt. men nu blir det mycket lättare det. kan berätta igår att jag gjorde 15x3 direkt det vara ganska jobbigt. Fast istället för upphopp så gör jag knöböj med 10kg hantel på ryggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.