Anzo Posted June 24, 2006 Report Posted June 24, 2006 I dagar som dessa, efter avslutad Övn. Amf. så har längtan efter lite accessoarer med Amfibie-anda börjat växa fram. Nu undrar jag om det finns någon form av "Amfibie Shop" som säljer varor, typ halsband med Thorleif, träningsställ osv. ? Har iallafall sett några KJ glida runt med Neptuns treudd runt halsen, tänkte kanske finns något motsvarande till oss Amfibiesoldater? //Anzo Quote
Greenment Posted June 24, 2006 Report Posted June 24, 2006 När jag låg inne så kunde man beställa tränings overall för en jävligt dyr summa, men ruskigt snygg var den.. Hör efter på markan, eller TSF.... ;) Quote
FkN Posted June 24, 2006 Report Posted June 24, 2006 Brukar ju vara så att någon driftig person i plutonen kommer på den idèn, och sedan genomför den. Quote
Kölsvinet Posted June 24, 2006 Report Posted June 24, 2006 Det fanns halssmycken med Thorleif på, dels sådana som framställts på privat väg, och även sådana som såldes "officiellt". Har för mig att det var på Amf4, några båtförare därifrån hade dylika. Träningsoverallen hade soldathemmet hand om. Groteskt jävla dyr, tyvärr. /M Quote
Greenment Posted June 24, 2006 Report Posted June 24, 2006 Det fanns halssmycken med Thorleif på, dels sådana som framställts på privat väg, och även sådana som såldes "officiellt". Har för mig att det var på Amf4, några båtförare därifrån hade dylika. Träningsoverallen hade soldathemmet hand om. Groteskt jävla dyr, tyvärr. /M Hehehe ofodrat kosta typ 1100, hel set, fodrat typ 1300kr, eller något.. Blev ett sett ofodrat för min del, men den har mest legat och skräpat nu=) Halsband, vart ? vill ju oxå ha? såg aldrig något sånt när jag va nere på amf4... Quote
Göta Lejon Posted June 24, 2006 Report Posted June 24, 2006 Det fanns halssmycken med Thorleif på, dels sådana som framställts på privat väg, och även sådana som såldes "officiellt". Har för mig att det var på Amf4, några båtförare därifrån hade dylika. /M Halsband, vart ? vill ju oxå ha? såg aldrig något sånt när jag va nere på amf4... Här är en variant med det nya baskertecknet som grund: halssmycke amfibie Bör ju finnas fler än ett tillverkat, har dock ingen extra info. Någon annan som vet? Det har också funnits andra varianter i guld med enbart Thorleif-skölden. /G.L. Quote
Greenment Posted June 24, 2006 Report Posted June 24, 2006 Det fanns halssmycken med Thorleif på, dels sådana som framställts på privat väg, och även sådana som såldes "officiellt". Har för mig att det var på Amf4, några båtförare därifrån hade dylika. /M Halsband, vart ? vill ju oxå ha? såg aldrig något sånt när jag va nere på amf4... Här är en variant med det nya baskertecknet som grund: halssmycke amfibie Bör ju finnas fler än ett tillverkat, har dock ingen extra info. Någon annan som vet? Det har också funnits andra varianter i guld med enbart Thorleif-skölden. /G.L. Ruskigt snygg, ska höra mig efter på berga. 1.amf.. Quote
Amfibieslusken Posted June 24, 2006 Report Posted June 24, 2006 När jag låg inne kunde man välja mellan en stor och en liten variant. Den lilla varianten var thorleif med sköld och den större varianten var med endast thorleif. Om jag inte minns helt fel så beställde vi detta tillsammans med träningsstället ur en katalog. Quote
Serg Landgren Posted June 25, 2006 Report Posted June 25, 2006 När jag jobbade på amf4 (2002) fanns det en affär i TSF som sålde lite prylar med amf-symboler, typ t-shirts, kepsar o dyl. Jag såg även ett par befäl med thorleif-halsband. Vid förfrågan om var man kunde skaffa sådana var svaret att dessa gjorts särskilt för US i utlandet. Någon närmare klarhet i detta fick jag inte. Quote
amfvrak Posted June 26, 2006 Report Posted June 26, 2006 Det fanns halssmycken med Thorleif på, dels sådana som framställts på privat väg, och även sådana som såldes "officiellt". Har för mig att det var på Amf4, några båtförare därifrån hade dylika. /M Halsband, vart ? vill ju oxå ha? såg aldrig något sånt när jag va nere på amf4... Här är en variant med det nya baskertecknet som grund: halssmycke amfibie Bör ju finnas fler än ett tillverkat, har dock ingen extra info. Någon annan som vet? Det har också funnits andra varianter i guld med enbart Thorleif-skölden. /G.L. Gahhh Den vill jag ha!!! Jag har också gått och varit grymt sugen på amf t-shirts etc. men tyvärr har jag inte hittat nån shop. Smycket var hur snyggt som helst! Quote
x006 Posted October 9, 2006 Report Posted October 9, 2006 Verkar finnas en Amf t-shirt på Military Shop: http://www.terrang.se/produktdel.cgi?pid=51 Quote
combat Posted July 30, 2007 Report Posted July 30, 2007 Halsbandet ni talar om mina gentlemen är något som BFA anställda får efter deras anställing. Så Serg Landgren bara ta kontakt med någon utav de befälen som jobbade där. Tror även att du ska ha fått AMF4 minnesmedaljen och släppspännet. Högaktningsfullt Combat Quote
32LvTropp Posted August 16, 2011 Report Posted August 16, 2011 Jag får inte länken till smycket att funka. Quote
Apone Posted August 16, 2011 Report Posted August 16, 2011 Henrik Ingemansson heter en guldsmed som återfinns på Nybrogatan 25 i Stockholm, han har bla gjort treudden som halssmycke för KJ, och jag tror att han är/har varit inblandad i Thorleif-smycket i guld också. Finns det någon garnisonsbutik kvar på Berga? Quote
Recommended Posts