Jump to content

Hamachi

TeLu

Recommended Posts

Har användt det själv, för mig och mina kompisar fungerade det utmärkt.

Programmet är VPN baserat (Virtual Private networking), vilket innebär att "en extra" nätverksanslutning läggs till på datorn. Man startar sedan en server dit de olika datorerna i ditt hamachi nätverk kopplar upp sig. När man sedan är ansluten fungerar det precis som vanligt nätverk gällande fildelning, skrivardelning, spel osv.

mer finnes Här.

//anoc

Ger det bättre prestanda än att starta en vanlig server? Alltså, att spela t.ex. Battlefield 2 över Hamachi istället för att spela det på en privat server.

Jag gillar inte hamachi så mycket, jag har upplevt att det ger upphov till en hel del packet-loss (ger upphov till viss laggighet), så i den meningen tycker jag att det är bättre att spela över internet om man kan det, dock kanske någon i gänget sitter med en ful-version av BF2 och då kan det bli knivigt att lira över nätet.

Så nej, prestandan blir lidande.

Ger det bättre prestanda än att starta en vanlig server? Alltså, att spela t.ex. Battlefield 2 över Hamachi istället för att spela det på en privat server.

Jag gillar inte hamachi så mycket, jag har upplevt att det ger upphov till en hel del packet-loss (ger upphov till viss laggighet), så i den meningen tycker jag att det är bättre att spela över internet om man kan det, dock kanske någon i gänget sitter med en ful-version av BF2 och då kan det bli knivigt att lira över nätet.

Så nej, prestandan blir lidande.

Det har inte jag upplevt jag har testat CZ och GRAW och det flöt på alldeles utmärkt

Det är inte alltid (som tur är) som det märkts, men ibland kan den få för sig att pajja en massa paket. När jag och lite polare har kört bf2 för oss själva (träna och leka lite) så har det kunnat lagga till hyggligt mycket ibland.

CZ=Condition Zero?

Det är inte alltid (som tur är) som det märkts, men ibland kan den få för sig att pajja en massa paket. När jag och lite polare har kört bf2 för oss själva (träna och leka lite) så har det kunnat lagga till hyggligt mycket ibland.

CZ=Condition Zero?

Jupp :uzi:=o

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...