Jump to content

Digitalbox till TFT-skärm?

cf112

Recommended Posts

Placerar ämnet här eftersom det iaf delvis rör datarelaterade produkter...

Fråga:

Måste man ha en LCD-TV för att visa tvprogram som går via en digitalbox eller kan man

likaväl använda en "vanlig" TFT dataskärm?

Prisskillnaden är ungefär det dubbla för en motsvarande LCD-TV därav frågan.

En LCD-TV har inbyggd tuner för TV, men det sköter ju digitalboxen i det här fallet, eller tänker jag fel nu? Givetvis beror det ju på vilka anslutningar jag har i respektive burk, men om det matchar, förstår TFT:n dom signaler som kommer från en digitalbox?

Är inne på en Dilog DT550PVR med dubbla tuners och 160GB HD.

Fråga:

Måste man ha en LCD-TV för att visa tvprogram som går via en digitalbox eller kan man

En LCD-TV har inbyggd tuner för TV, men det sköter ju digitalboxen i det här fallet, eller tänker jag fel nu? Givetvis beror det ju på vilka anslutningar jag har i respektive burk, men om det matchar, förstår TFT:n dom signaler som kommer från en digitalbox?

Beror på vad du har för TFT skärm.

OM den har composite eller s-video in så kan du få ut det från SCART kontakten på den dära Dilog..

Annars kanske ditt grafikkort klarar av composite alt s-video, exempelvis ati "all in wonder" serien klarar av det.

Eller ett separat videoin kort.

Fast jag gissar att syftet är att slippa ha datorn igång när du vill se på film/tv?

Och då kommer du tillbaka till antingen gå via skärmens VGA/DVI eller om du har andra anslutningar.

Fråga:

Beror på vad du har för TFT skärm.

OM den har composite eller s-video in så kan du få ut det från SCART kontakten på den dära Dilog..

Annars kanske ditt grafikkort klarar av composite alt s-video, exempelvis ati "all in wonder" serien klarar av det.

Eller ett separat videoin kort.

Fast jag gissar att syftet är att slippa ha datorn igång när du vill se på film/tv?

Och då kommer du tillbaka till antingen gå via skärmens VGA/DVI eller om du har andra anslutningar.

Tanken är att ha digitaltv i husbil och komma lite billigare undan vad gäller skärm.

Tanken är att ha digitaltv i husbil och komma lite billigare undan vad gäller skärm.

Men CF nu har du väl ändå fått storhetsvansínne, man kan INTE bo i en WV Polo :Malaj:

8-/

Men CF nu har du väl ändå fått storhetsvansínne, man kan INTE bo i en WV Polo :D

:D

Jodå, bara man har tv så!... :D

polocaractere79gh.jpg

Klart man kan bo i den!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...