Runningback Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Idag på SVT24 så visas finnkampen kl 18:00.. Och givetvis är det amerikansk fotboll.
panzerkampfwagen Posted October 13, 2003 Report Posted October 13, 2003 Vad härligt att jag lägger märke till sånt här dan efter... Resultatet, frågas kom.
Runningback Posted October 13, 2003 Author Report Posted October 13, 2003 Sverige - Finland 7-20 en touchdown = 6p (exrtapoängs försök = 1 eller 2) Ett extra poängs försöka blir automatiskt efter en touchdown. Kom gärna med flera frågor.
panzerkampfwagen Posted October 13, 2003 Report Posted October 13, 2003 Fan va synd. Har en polare i landslaget, han e nog lite härsken nu. Rogge, lirar du eller har lirat? Själv lirade jag i Täby Flyers ett par år.
Runningback Posted October 13, 2003 Author Report Posted October 13, 2003 Mjo jag lirar i Jönköping Hawks, U-19 och Senior, är med i landslagstruppen i u-19. Lirat i ca 2 år, 1½ som runningback. vad lirade du som??
panzerkampfwagen Posted October 14, 2003 Report Posted October 14, 2003 Offense Guard och Linebacker. Har även alternerat som Strong Safety och vid ett häpnadsväckande tillfälle Slotback
Runningback Posted October 15, 2003 Author Report Posted October 15, 2003 Ok, i u-19 så var det ironman-football.. lirade fullback, guard, tackle (g+t när någon var skadad) Headhunter på kick, hoolder på extrap, returnman på kick-return.. osv ;D
ollevarm Posted October 15, 2003 Report Posted October 15, 2003 vi torskade mot Finnland igen, det är alltid samma sak, fan. Det svider i den gamla football-hjärtat.
Fu Frippe Posted October 15, 2003 Report Posted October 15, 2003 Tyvärr så får man ju säga att det är som vanligt med Finnkampen, vi får däng!! :( Verkar ju vara riktigt många som spelar/spelat amerikansk fotboll här bland MÖParna! En bra sport för militärer, taktik och strid på hög nivå! Själv spelar jag Guard/Tackle på Offense och Tackle/End på Defense... (Egentligen är jag för liten för att spela på linjen, men har man inget bollsinne och inte är tillräckligt snabb så... )
Runningback Posted October 15, 2003 Author Report Posted October 15, 2003 Hehe, YEAH! gott med lite footballs-rävar! Jag tror att The Swede har lirat oxxå. Fu Frippe, vart lirar du?
The Swede Posted October 16, 2003 Report Posted October 16, 2003 Hehe, YEAH! gott med lite footballs-rävar!Jag tror att The Swede har lirat oxxå. Fu Frippe, vart lirar du? Visst har jag lirat football. Började i Berga Bulldogs och slutade i Jönköping Hawks. Totalt blev det nog 12 säsonger om jag räknat rätt. Jag har spelat alla positioner på O-line inklusive TE och alla positioner på D-line. Jag har även fuskat lite som LB. För det mesta spelade jag dock som DE men började min karriär som center. Även Fu Kjellberg har lirat football om jag inte missminner mig (Halmstad Eagles) The Swede
Fu Frippe Posted October 16, 2003 Report Posted October 16, 2003 [Även Fu Kjellberg har lirat football om jag inte missminner mig (Halmstad Eagles) Jupp! Men det var längesen....
panzerkampfwagen Posted October 16, 2003 Report Posted October 16, 2003 Hehe, YEAH! gott med lite footballs-rävar!Jag tror att The Swede har lirat oxxå. Fu Frippe, vart lirar du? Visst har jag lirat football. Började i Berga Bulldogs och slutade i Jönköping Hawks. Totalt blev det nog 12 säsonger om jag räknat rätt. Jag har spelat alla positioner på O-line inklusive TE och alla positioner på D-line. Jag har även fuskat lite som LB. För det mesta spelade jag dock som DE men började min karriär som center. Även Fu Kjellberg har lirat football om jag inte missminner mig (Halmstad Eagles) The Swede Berga Bulldogs alltså? Swede, vi är alltså gamla ärkerivaler
Runningback Posted October 16, 2003 Author Report Posted October 16, 2003 Hehe, Det var nog inte på min tid som du lirade i jkpg the swede. Fu Frippe, då känner du "Dillen" och "Hagel"?? var på landslagsläger med dem, dem lirar i eagles..
The Swede Posted October 17, 2003 Report Posted October 17, 2003 Berga Bulldogs alltså? Swede, vi är alltså gamla ärkerivaler Kan så vara. Jag slutade dock i Bulldogs 1994 @Rogge Jag la ner fotbollen för 4-5 år sedan. The Swede
Runningback Posted October 17, 2003 Author Report Posted October 17, 2003 Aha, jag har lirat i 2 år, 3 säsonger. Då känner du Wennberg och Jocke, Nero med kanske?
The Swede Posted October 17, 2003 Report Posted October 17, 2003 Jadå, jag har spelat med alla tre. Jag var även ordförande i Hawks ett år. The Swede
ollevarm Posted October 17, 2003 Report Posted October 17, 2003 Spelade 6 år för C4 Lions, U-16 U-19 Superserigen, Juniorlandslaget. Började som strykpojke (RB) men gick redan i U-19 över till hoppjärka (CB) vilket var mer min grej. Har dock latat till mig och inte rört en boll på tre år. saknar det ibland.
Runningback Posted October 17, 2003 Author Report Posted October 17, 2003 Jadå, jag har spelat med alla tre.Jag var även ordförande i Hawks ett år. The Swede fett, så du är en inbiten hök. Du får ju komma och hälsa på någon match, tror att det skulle vara uppstakkat bland veteranerna
Runningback Posted October 17, 2003 Author Report Posted October 17, 2003 Spelade 6 år för C4 Lions, U-16 U-19 Superserigen, Juniorlandslaget. Började som strykpojke (RB) men gick redan i U-19 över till hoppjärka (CB) vilket var mer min grej. Har dock latat till mig och inte rört en boll på tre år. saknar det ibland. Rb är fan den grymmaste positionen, ja menar, spriner med bollen och kör på styrka eller smidighet.
Fu Frippe Posted October 17, 2003 Report Posted October 17, 2003 @ Rogge: Självklart känner jag Dillen och Hagel, både spelar med dem i seniorlaget och tränar dem i bland i U-19...
Fu Kjellberg Posted October 17, 2003 Report Posted October 17, 2003 [Även Fu Kjellberg har lirat football om jag inte missminner mig (Halmstad Eagles) Jupp! Men det var längesen.... Jepp jag spelade i Halmstad Eagles 1990-96 2 år i superserien. Började som linebacker men gick över till defence end och special teams. Kick off och kick off return. Det var tider det.
Runningback Posted October 17, 2003 Author Report Posted October 17, 2003 @ Rogge: Självklart känner jag Dillen och Hagel, både spelar med dem i seniorlaget och tränar dem i bland i U-19... Aha, fan vad fett, dem känner nog bara igen mig till syns, namnet vet dem nog inte tror jag.. coola killar.
Strix Posted December 23, 2003 Report Posted December 23, 2003 The Swede: Vart spelade du? Själv spelade jag i Örebro Black Knights på linjen...
The Swede Posted December 23, 2003 Report Posted December 23, 2003 Åkersberga Bulldogs och Jönköping Hawks. Mest D-line men även lite O-line och diverse backfield på Defence. Står även i min profil. The Swede
panzerkampfwagen Posted December 23, 2003 Report Posted December 23, 2003 Boys boys boys... Det är LINEBACKER som gäller! Ingen känsla är skönare än att sacka QBn för en 7-yards loss...
The Swede Posted December 23, 2003 Report Posted December 23, 2003 Det går lika bra att göra om man är defensive end. Tänk att gå upp och snurra bort tacklen för att sen skära in från utsidan och sänka QBn med en klockren tackling i ryggslutet. The Swede
HotelAlpha Posted December 23, 2003 Report Posted December 23, 2003 Finns inge skönare än att se frustration i D-lines ögon när de ente tar sig förbi the big O.. Sagt av gammal O-line i Carlstad Crusader(jag)
panzerkampfwagen Posted December 23, 2003 Report Posted December 23, 2003 Jotack, O-line är skönt också, spelade Guard ett tag I Täby Flyers samt Linebacker i U-19laget. Synd att O-line aldrig får den "glory" de förtjänar :(
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.