Jump to content

adyk

Guest

Recommended Posts

Jag har för mig att i C.M Jönssons "Jag ska bli kustjägare"

nämns det att dom springer 1.8 mil med tung packning.

Hurvida det är sant vet jag inte, men det verkar väl inte omöjligt för folk som är vältränade?

om mna är tränad och har en hel del jävla anama så går väl det mesta ?? ;)

"Ingeting är omöjligt, det omöjliga tar bara längre tid" :D

Allt går med lite vilja. I "utbiödningspacketet" ingick det att springa själv 2 mil m stridutr på tid 2ggr. Jobbigt som fan med det var en skön känsla när det var klart. Knepet är att endast marscha snabbt i uppförsbackarna samt att hålla ett jämnt tempo på resten av sträckan. Detta var en övning spm defenetivt underlättade om man sprang i grupp.

Ställ inte frågan vilken tid man var tvungen att klara av för det har jag glömt.

Guest Lord Good

Jag sprang S:t Eriksloppet, en halvmara, häromveckan. Tiden var 2 tim 20 min. Eftersom jag väger 110kg och är 43 år borde det väl vara som för er ynglingar att springa samma sträcka med full stridspackning.

Hmm. Det blir 1,3 min per kilo. Vägde jag 85 som i lumpen skulle jag ha sprungit på 1 tim 50 min om ekvationen stämmer och det hade jag nog grejat då.

Hill:

Med vapen + stridsutrustning (stridsbälte/-väst, NU, vatten, hjälm) så rör det sig runt ca 20-25kg.

Agnus Dei:

"Lätt"? Jag skulle inte vilja säga att det är speciellt lätt, möjligen vänjer man sig med tiden. 2,20 är MAXtiden, men allt över 2 brukar resultera i lite mera fysträning..

FJS är de enda andra jag känner till som brukar göra detta, men det är ju möjligt att det är rätt vanligt?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...